Lada 2101(3) vs Toyota Yaris

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Vaimolla on jo toinen Yaris. Ensimmäinen oli litrainen bensakone. Vuoden käytön jälkeen hän vaihtoi 1,2 dieseliin. Ei siksi, että olisi ollut tyytymätön, vaan tuon dieselin takia. Muita parannuksia uudemmassa oli mm. viisi ovea ja ilmastointi. Ensimmäisestä jäi talvikelillä mieleen vähän huono suuntavakavuus. Ajoinkin paljon mieluummin omalla Lada 111:llä. Sen sijaa tämä uusi on minusta harvinaisen miellyttävä noin pieneksi autoksi. Tuota olen joskus miettinyt, että miksi nämä kaksi yksilöä eroavat talvella etenkin lumisella tiellä toisistaan kuin yö päivästä, kun ei siinä mitään varsinaista ajonvakautusjärjestelmää ole. Onko se sitten tuo kahden oven, ilmastoinnin ja moottorin tuoma lisäpaino.

En tiedä, onko tässä sähköllä toimiva kaasupoljin, mutta minkäänlaista viivettä en kyllä ole huomannut. Kiihtyvyys on nykydieselien tapaan hyvä. Minulla on nyt ollut kolmisen kuukaut Fiat Stilo, jossa on sähköinen kaasupoljin. Se kyllä tuntui aluksi hieman "kumimaiselle" aivan kun ei aluksi tapahtuisi mitään, mutta olen jo tottunut siihen. Vähän reilumpi polkeminen heti alusta asti, niin kyllä kone vastaa pyyntöön. Ei minulla ole ollut mitään vaikeuksia tasaisen nopeuden pitämisessä. Voihan näissä olla eroja aivan kuin on kaasuttimissakin.

Ainoat moitteet Yarikselle minulta sisältää kaksi kohtaa. 1. Istuin ei tue aivan riittävästä kaasujalkaa. 2. Vaihteensiirto on todella hiukan epätarkka (kaikissa omistamissani Ladoissa on ollut tosi tarkka). Etenkin vaihtaminen vitoselta neloselle aiheuttaa hakemista.

Mutta nämähän ovat jokaisen henkilökohtaisia tuntemuksia. Vielä kolmetoista vuotta sitten vaimolle tuli autoksi Renault Clio. Vaikka se oli takuulla mukava auto, niin silti ajoin mieluummin takavetoLadallani. Se varmaankin johtui siitä, että silloin vielä ajamisen piti tuntua ajamiselta. Nyt alkaa mukavuus viedä voiton. Ja kuten sanottu, nämähän ovat makuasioita. Ehkä vähän tottumuskin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
v.paasio

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

abs= Aivan Baska Systeemi.

meinasi ensi tapaaminen lukkiutumattomien jarrujen kanssa johtaa ruskeaan läikkään postin opelin penkkiin tulin risteykseen ja tutulla ladassa opitulla tyylillä kenkäisin jarrua muuta kuin rutina kuului ja painettiin läpi risteyksen onni oli ettei ketään osunut kohdalle.

olen todennut että kyseinen laitteisto on suunniteltu henkilöille joilta tosiaan puuttuu ajotaito jos jarruja osaa käyttää niin ei tarvitse mokomaa rutisevaa romua jarrujen tilalle.

Onhan se jo vaarallista kun ajattelee miten tuommoinen hommeli lisää jarrutusmatkaa.(yksikin metri mummon päällä on liikaa)

eikös volkkarin romuihin ollut laitettu noita alipaineella toimivia kaasupolkimia muistaakseni transportterin kaasu mietti 4-5 sekunttia ennen kuin mitään kävi.[/b]
Vastaa Viestiin