Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kannattaa käydä kokeilemassa eri vaihtoehdoista HYVÄKUNTOISIA yksilöitä ja sen jälkeen miettiä,mikä vaihtoehto on sopivin itselle.Liian usein on tapauksia,joissa ostetaan HALVALLA lähes loppuun ajettu tai huonosti pidetty Lada.Sitten haukutaan,kuinka huonoja kaikki Ladat ovat.
Onneksi Ladojen hinnat eivät ole kalliimmasta päästä,joten tuskin konkurssi kolkuttelee vaikka tulisi vedettyä pakasta väärä kortti.Onnea etsintään.
Ite oon ainakin ollu samaraan tyytyväinen,hankintahinta oli 220e ja hyvin pelaa.Suht siisti peltinenkin viellä,päivässä tulee jo pelkkiä työmatka-ajoja 80-100 km eikä kertaakaan mitään onkelmia..Viellä.kaikissahan niitä joskus on..Yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä,niinhän se vaan menee.Auto on hyvä jos siihen on ite tyytyväinen.Ja auto on siis vm 2000 1,5i.
Viimeksi muokannut keikkakuski, 5.11.2010 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitosta vaan neuvoista! Ei siis pitäne sulkea mitään mallia pois koeajamatta. LADACAT:in neuvo pitää varmasti paikkansa. Takavedolla tullut kyllä jo 6 vuotta ajettua, kun ainoastaan 240 Volvoja olen omistanut. Takaveto tuntuu vetotapana omaan käteen sopivimmalta talvikäytössä, mutta etuvedonkin kanssa pärjäilee, kunhan malttaa sen kaasujalan kanssa. Täytyy siis lähteä koeajoille. Ensin pitää kyllä selvittää miten päästä nykyisestä romusta eroon.
Volvo 240 Strömbergin kaasarilla vie kaikki rahat, takapotku lada ei ihan kaikkia. Noin viis vuotta sitten ajoin kaksi talvea takapotkulla ja kulutus oli matka-ajossa 8-9l/100km ja nurkka-ajossa 10-11l/100km. Viime talvena ajoin jonkun kilometrin tommosella volvolla, niin se ei kyllä nurkka-ajossa mennyt sitten alle 15l/100km kirveelläkään. Hyvin säädetty takaveto menee matka-ajossa 6-7l/100km ja nurkka-ajossa alle 10.
kannattaa lukea Jokarin aloittama ketju takavedon bensankulutuksesta.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Noista axtekeista... niitä löytyy aika paljon takavetoisina hyväkorisina ja aika vähän ajettuina. Sellainen, juuri leimattu takapotku kannattaa minun mielestäni. Suurin kompastuskivi noissa lienee juuri kaasari, ei itse ohjauselektroniikka.
Ite oon saanu leimattua axtekin kahdesti.
On axtekeissa hyviäkin puolia:
- puoliautomaattiryyppy aivan loistava verrattuna käsiryyppyyn, voi keskittyä ajamiseen ryyppyvaijerin kiskomisen sijaan
- kuluttaa aika vähän takavedoksi, riippuen yksilöstä, alimmillaan olen itse saanut 6,5l/100 km matka-ajossa
- kärjetön sytytys axtekilla varustetussa ladassa, ei mitään isoisän aikaisia katkojan kärkiä
Ite oon ajellu 26 000 km takavetoaxtekilla, katsastanu kaaran kahdesti. En vaihtaisi missään nimessä isopäästöiseen.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Entä nuo uudemmat takapotkut 1-pisteruutalla? Kuluttaako vähemmän kun kaasarimallit? Ainakin 240 Volvoissa kaasarikoneet vie vähintään kympin sadalle ja ruiskuilla pääsee hyvällä lykyllä alle 8 matka-ajossa. Mites toi ajettavuus maantiellä/motarilla vrt. takapotki/samara/110? Entä sisämelu? Onko tyyliä työkone yli satkun vauhdeissa? Ei se Volvokaan mikään kuiskailija kyllä ole.
specialisti kirjoitti:Entä nuo uudemmat takapotkut 1-pisteruutalla? Kuluttaako vähemmän kun kaasarimallit? Ainakin 240 Volvoissa kaasarikoneet vie vähintään kympin sadalle ja ruiskuilla pääsee hyvällä lykyllä alle 8 matka-ajossa. Mites toi ajettavuus maantiellä/motarilla vrt. takapotki/samara/110? Entä sisämelu? Onko tyyliä työkone yli satkun vauhdeissa? Ei se Volvokaan mikään kuiskailija kyllä ole.
Itellä on 1700i ja 1200s vienyt samanverran, riippuu tietysti ajotyylistä. Takapotku on meluisin, samara seuraavana ja 110 hiljaisin. Kaikilla ajelee kyllä satastakin, mutta meteli takavetoisissa alkaa olla miehekäs, varsinkin 120km/h ja 4-vaihdetta yhdistelmällä
Takavetoisissa melu on oman kokemuksen mukaan pykälän hiljaisempaa kuin 240 Volvossa. Ehdottomana plussana sanoisin että takavetoisissa
ei kuulu ollenkaan rengasääniä!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
No niin on. Tottakai ne aina on autossa jossa vain renkaat on. Mutta erittäin hiljaiset ne on.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada.h.s kirjoitti:Takavetoisissa melu on oman kokemuksen mukaan pykälän hiljaisempaa kuin 240 Volvossa. Ehdottomana plussana sanoisin että takavetoisissa
ei kuulu ollenkaan rengasääniä!
No ei varmasti kuulukaan ku moottorin mökä peittää ne kokonaan
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
lada.h.s kirjoitti:Takavetoisissa melu on oman kokemuksen mukaan pykälän hiljaisempaa kuin 240 Volvossa. Ehdottomana plussana sanoisin että takavetoisissa
ei kuulu ollenkaan rengasääniä!
No ei varmasti kuulukaan ku moottorin mökä peittää ne kokonaan