Hyvällä maulla tuunattuja itänaapurin autoja

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Flaiman
Moderaattori

Re: Hyvällä maulla tuunattuja itänaapurin autoja

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Siinä olen Jokarin kanssa samaa mieltä, että autot on tehty ajoa varten. Keskisuomalaisessa oli juttu Angliasta joka oli päivittäisessä käytössä eikä haitannut ollenkaan.
En tosiaankaan ole kieltämässä tuunausta, minusta tuunatut vain näyttävät yleensä rumilta. Poikkeuksena voisi sanoa sen V6 Ladan joka oli lehdessä. Tuunaukseen pitää minun mielestä olla jokin peruste, esim tehoa enemmän, vinssi tai naulakko ylösalaisin mikäli auto menee katolleen, tai mikäli haluaa naisia kyytiin.
Auton pitää olla semmoinen, että sillä pääsee huonompaakin tietä. Nykyään vain autot suunnitellaan liiaksi asfalttiteille, joissa ei ole maavaraa. Tuunauksessakin jousia katkotaan muttei koskaan pidennetä.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Ei noista kannata välittää jta.

Meikäläistä huvittaa aina kun poikaset ja pienimunaiset huutelee isommille aikamiehille täällä ladafoorumilla. Siihenhän tällainen foorumi sopii vallan mainiosti. :D :D
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
mikko853

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Mielipide on kuin persreikä.. kaikilla on sellainen kaikki ne haisee! :lol:

Tuunatutkin voivat olla hienoja:
Kuva
Kuva
Kuva

Ladan suhteen kuitenkin yleensä ei:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jouska kirjoitti:Moi,

Meikäläistä huvittaa aina kun poikaset ja pienimunaiset huutelee isommille aikamiehille täällä ladafoorumilla. Siihenhän tällainen foorumi sopii vallan mainiosti. :D :D
Kyllähän tuo skenaario onnistuu myös mainiosti toisinpäin niinkun viime aikoina on nähty...

Näinhän se menee että jos sanot jotain peltotuunaajaksi, ei sitä kukaan huomaa. On jotenkin "normaali" käsitys että kaikki tuunaus on vain sitä mattamustaamista ja paskaksi potkimista. Kaikki konelatuningin ylittävät toimenpiteet on sama kuin laittaisi paalikoneen pyörimään. Minua tällaiset stereotyyppiset letkautukset lähinnä huvittaa, ja ne kertoo aika hyvin kirjoittajan tasosta.

Se, että sanot jotain pussihousuksi, näyttääkin sitten olevan jo aika paha paikka ja ottaa luonnon päälle, ehkä kannattaa vaihtaa vähemmän kiristävä pipo päähän ja jatkaa sitten niiden ruosteettomien orkkispeltivanteiden etsintää jos se on autoilun ainoa tarkoitus :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
lada.h.s

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Noista osa oli ihan hienoja.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Jokari kirjoitti:
Jouska kirjoitti:Moi,

Kyllähän tuo skenaario onnistuu myös mainiosti toisinpäin niinkun viime aikoina on nähty...

Näinhän se menee että jos sanot jotain peltotuunaajaksi, ei sitä kukaan huomaa. On jotenkin "normaali" käsitys että kaikki tuunaus on vain sitä mattamustaamista ja paskaksi potkimista. Kaikki konelatuningin ylittävät toimenpiteet on sama kuin laittaisi paalikoneen pyörimään. Minua tällaiset stereotyyppiset letkautukset lähinnä huvittaa, ja ne kertoo aika hyvin kirjoittajan tasosta.

Se, että sanot jotain pussihousuksi, näyttääkin sitten olevan jo aika paha paikka ja ottaa luonnon päälle, ehkä kannattaa vaihtaa vähemmän kiristävä pipo päähän ja jatkaa sitten niiden ruosteettomien orkkispeltivanteiden etsintää jos se on autoilun ainoa tarkoitus :lol:
Moi,

No joo toi mun kommentti tarkoittaa noin niinkuin yleisesti. En niinkään Jokaria tai ketään muuta erikseen tarkoita.

Itse olen kanssa pussihousumies ja tykkään orkkiksista ja tuunatuista Ladoista.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
ElManu

Viesti Kirjoittaja ElManu »

Voihan mattimusta... :lol: Ja tuunaus lyhentää auton käyttöikää jne. jne... :lol: Onhan tuossa omassa kotterossa ollu kaikennäköstä pientä laittoa, mutta oon ite ajanu sillä jo 100tkm. Ja korilla yhteensä ajettu 249tkm..

Auton pittää kuitennii olla omaan käyttöön sopiva. Kukin tavallaan..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Vastaa Viestiin