Mistä työttömyydessä on kysymys?
Re: Mistä työttömyydessä on kysymys?
Nämä vuokratyöfirmat tuovat minulle mieleen pari asiaa (Rooma vuonna miekka ja kypärä) olet lavalla ja joku ostaa sinut!
Ja toinen etiäinen on niin "erään kansan vastainen" etten sano asiaa ääneen!! Minua ei tulla näkemään noissa hommissa valitettavasti. Mukavahan se on säästää kaikesta tarpeellisesta kuten työssä jaksamisesta ja liikuntaeduista jne.... Samaan aikaan ilmapiiri työpaikalla pe......tä ja informaatio ei kulje. Vastuuta ei ota kukaan=pomo ei anna lopareita vaan joku muu konsulentti ihan normaalia työpaikkameininkiä 
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Kyllähän siinä on sitä orjamarkkinoiden makua noissa vuokrafirmoissa minunkin mielestäni ja samoin ajattelen tuosta sen seurauksena tulevasta työilmapiiristä.
Itselle tulee mieleen tuo 70-luvun loppu, jolloin juuri ammattikoulusta päästyä oli suurtyöttömyys. Oli vaikea päästä mielekkäisiin hommiin isommille rakennustyömaille ja parin vuoden päästä tuumasin, että nämä "riistokapitalistien työmaat" ei ole minun juttuni ja päätin aloittaa itsenäisenä urakoitsijana pienillä omakoti- ja rivarityömailla. Alkuun siinä piti hakea urakoita lehti-ilmoituksilla ja tyrkyttää itseänsä tutuille jne. mutta jonkin ajan kuluttua vanhat hommat alkoi poikimaan aina lisää ja kohta työtä löytyi jo enemmän kuin ehti tekemään. Ja niin siinä meni yli 20 vuotta, että yhtään päivää ei tarvinnut olla työttömänä, ei edes silloin laman aikana. Raskas homma ja vähän kyllä työahneus vei sitten veronsakin ja selän paukahtaminen lopetti sitten kokonaan nuo hommat. Yhtään en kuitenkaan kadu tuota, vaan päinvastoin nyt 30v. jälkeen ajateteltuna se oli itselle silloin täysin oikea ratkaisu.
Tämä ei tietenkään tarkoita, että kaikkien työttömien pitäisi alkaa yrittäjiksi ja riippuu tietysti paljon omista taustoista, alasta jne. Mutta jos varsinkin joku nuorempi kaveri tuntee, että osaamista ja intoa löytyisi, mutta ei pääse hommiin, niin kannattaa rohkeasti vaan alkaa itse yrittämään, varsinkin jos se ei vaadi suuria investointeja. Alkuun se on vaikeaa, mutta kun hoitaa hommansa vaan kunnolla niin uutta tulee varmasti ja siinä on omat hyvät puolensa.
Itselle tulee mieleen tuo 70-luvun loppu, jolloin juuri ammattikoulusta päästyä oli suurtyöttömyys. Oli vaikea päästä mielekkäisiin hommiin isommille rakennustyömaille ja parin vuoden päästä tuumasin, että nämä "riistokapitalistien työmaat" ei ole minun juttuni ja päätin aloittaa itsenäisenä urakoitsijana pienillä omakoti- ja rivarityömailla. Alkuun siinä piti hakea urakoita lehti-ilmoituksilla ja tyrkyttää itseänsä tutuille jne. mutta jonkin ajan kuluttua vanhat hommat alkoi poikimaan aina lisää ja kohta työtä löytyi jo enemmän kuin ehti tekemään. Ja niin siinä meni yli 20 vuotta, että yhtään päivää ei tarvinnut olla työttömänä, ei edes silloin laman aikana. Raskas homma ja vähän kyllä työahneus vei sitten veronsakin ja selän paukahtaminen lopetti sitten kokonaan nuo hommat. Yhtään en kuitenkaan kadu tuota, vaan päinvastoin nyt 30v. jälkeen ajateteltuna se oli itselle silloin täysin oikea ratkaisu.
Tämä ei tietenkään tarkoita, että kaikkien työttömien pitäisi alkaa yrittäjiksi ja riippuu tietysti paljon omista taustoista, alasta jne. Mutta jos varsinkin joku nuorempi kaveri tuntee, että osaamista ja intoa löytyisi, mutta ei pääse hommiin, niin kannattaa rohkeasti vaan alkaa itse yrittämään, varsinkin jos se ei vaadi suuria investointeja. Alkuun se on vaikeaa, mutta kun hoitaa hommansa vaan kunnolla niin uutta tulee varmasti ja siinä on omat hyvät puolensa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Olen käyttänyt vuokrafirmoja "täytetyöpaikkojen" hakuun väliaikaisesti.lola kirjoitti:Nämä vuokratyöfirmat tuovat minulle mieleen pari asiaa (Rooma vuonna miekka ja kypärä) olet lavalla ja joku ostaa sinut!Ja toinen etiäinen on niin "erään kansan vastainen" etten sano asiaa ääneen!! Minua ei tulla näkemään noissa hommissa valitettavasti. Mukavahan se on säästää kaikesta tarpeellisesta kuten työssä jaksamisesta ja liikuntaeduista jne.... Samaan aikaan ilmapiiri työpaikalla pe......tä ja informaatio ei kulje. Vastuuta ei ota kukaan=pomo ei anna lopareita vaan joku muu konsulentti ihan normaalia työpaikkameininkiä
Vuokrafirma 1.Normaalia rakennusapparin töitä,kehnolla palkalla.Työkavereista osa oli päänsä paleluttaneita tai liikaa lukeneita huithapeleita.Äijää meni ja tuli,maanantaina aina kyselivät että onko äijää näkynyt? Osa luuli että rakennusapumies ei ole ammatti ollenkaan
Vuokrafirma 2.Pitkäiakainen työpaikka.Kesti 7viikkoa
Vuokrafirma 3.Koeaika 4kk,josta siirryin vakituiseksi ja olen ollut vakituisena 2,5v.