Takavedon 330 ja 350/360 sulat on täysin normaali tuote halpahalleissa, varaosaliikkeissä ja kaikissa paikoissa joissa sulkia yleensä myydään. Ns. lerppusulkana noita ei saa, mutta tavallisena täysin arkinen tuote.Lada-Jussi kirjoitti: mut siis aika tuskaa alkaa olla ihan perusosien saanti: mm. pyyhkijän sulat on Ladassa vanhanaikaisilla kiinnikkeillä ja takavedossa niin lyhyet, että vastaavia saa etsiä nykyään sopivuustaulukoista muiden merkkien takalasinpyyhkijöistä,
Ei tuberenkaita saa edes venäjältä. Ei niitä ole tehty aikoihin. Sisäkumit kestävät tavallisen tubeless-renkaan kanssa niinkauan kuin niillä ajetaan, tämä on FAKTA. Nykyään on niin vähän enää tubevanteita käytössä. Tubeless-rengas ja vanne on halvempi sekä parempi ratkaisu.Lada-Jussi kirjoitti:Ladan orkkikselle sisärenkaalliselle vanteelle ei tahdo löytyä tubetype päälirenkaita, jotta sisäkumi kestäisi siellä välissä ja muutoinkin 13 tuuman rengaskoot alkaa olee harvinaisempia varsinkin 80 sarjaisena.
175/70/13 on peruskoko joka paikassa, ei enää myydyin mutta saatavilla, noi 165/80 ja 155/80 on myös saatavilla kun kyselee. Saksasta tilaamalla saa sitten erikoisempaakin merkkiä jos haluaa ja on halpaa.
Xenonit valtaa toki alaa enenevässä määrin, mutta H7/H4 ja muut johdannaiset on edelleenkin käytössä. H4 on niin suosittu ja pitkäikäinen tuote ollut, että sen tuotantoa ei ihan vähään aikaan olla lopettamassa. Kaikki muut ladoista löytyvät polttimot on ihan samaa kamaa kuin muissakin autoissa joten ei ongelmia niissäkään.Lada-Jussi kirjoitti:Taitaa uusissa autoissa olla jo polttimotkin muuttunut sellaisiksi, että kohta ei normaaleja H4 polttimoita enää saa ihan joka paikasta puhumattakaan 70-lukuisten ajovalopolttimoista.
Noita vanhoissa Ladoissa käytettyjä HEHKUlamppuja sillä isolla pallokuvulla olen myös nähnyt myytävän monessa paikassa. Eriasia tosin on kuka sellaisilla saunalyhdyillä haluaa ajaa kun niiden valoteho on käsittämättömän surkea. Siksi aikoinaan siirryttiin halogeeneihin.
Lattasulake on huomattavasti kestävämpi ja paremman kontaktin tekevä kuin nuo museoikäiset posliini/muovipuikot typerien, löystyvien pitimien väliin puristettuna. Siksi niihin on siirrytty.Lada-Jussi kirjoitti:sulakkeissa ei riitä se että ollaan yleisesti siirrytty lattasulakkeisiin, vaan onhan ladojen sulakkeet aavistuksen pienempiä kuin länsimaiset ja länsimaisilla saa usein hajotettua sulakerasian.
Halvat puikkosulakkeet tuppaa olemaan liian lyhyitä, kunnolliset on sitten oikean pituisia pitimien väliin. Ei tarvitse hakea venäjältä eikä purkaa romuista niitä 20v vanhoja, itsestään murenevia sulakkeita.
Kun avaa silmät, niin huomaa että moni asia ei ole ongelma, vaikka niitä ongelmiksi kuvitteleekin.