Sivu 2/2
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 18.12.2009 23:52
Kirjoittaja rudolf
Suuttimissa pikkasen eroja:
1:Kurkku 2.Kurkku
Tyhjäk. 50 65
Pääs. 140 150
Lisäilma 170 180
Hajottimet orkkikset 2.0 sierran kuten myös kiiharin suutin.
Koeajot on tähän asti parin kilsan luokkaa, joten kokemukset on kokolailla täys nolla.
Kone tosin alkoi toimimaan tyyliin "ihan eri planeetalta" ja vetoja on myllyssä huomattavasti paremmin.
Vastaisuudessa tullaan kiinnittämään huomio laitteen toimivuuteen ja ehkä jopa "laillisuuteen" paneutumatta sen enempää taloudellisiin tavoitteisiin, koska pidemmät ajoreissut suoritetaan lähes 110%.sesti isommalla kalustolla, 2-pyöräiset harrastevälineet kyydissä, bentsiiniin menee kuitenkin näillä harrastuksilla sen verran rahaa, että kaikki paikalliset huoltoasemayrittäjät vilkuttavat jo pihalta aamulla kun ohi ajelen työmaata kohti...

Re: Rudin 2104
Lähetetty: 21.12.2009 8:46
Kirjoittaja rudolf
Heps, nyt on ajeltu sit jo parisensataa kilsaa ja hyvinhän tuo pelailee.
Ilmanputsariksi tuli sit lopullinen viritys 2,0 ohc sierran putsarista irtileikattu "sielu" eli suodatinpatruunan reunoja mukaillen jouduin "deletoimaan" muun osan kotelosta, koska kotelo kokonaisuudessaan ei sovi huonostikaan konehuoneeseen.
Kotelo ottaa kiinni rintapeltiin, venttiilikoppaan ym.ym. ja ,jos sitä nostaa välipalikalla tarpeeksi ylös niin sitten tarvii jo modata nokkapeltiä, ja sehän ei sovi "piilovirittelijälle" sit ollenkaan.
Nokka-akseli on jo tilattu ja kantta sekä nokkapyöriä etsitty, heti kun osat löytyy niin alkaa kannen työstö sekä pakosarjan ja -putken valmistus.
Mututuntumalla tällähetkellä alkaa toi vakiokansi-pakosarja-pakoputki olemaan se seuraava joka tota yläpään rekisteriä vähän/paljon ahdistaa, kun ala- ja keskialueen tehot tuntuvat nousseen huomattavasti, mutta ylhäällä on vähän "tuhnumpaa"...
Niin ja tietty tohon kaasuvivustoon pitää tehdä parannusta kun on pikkasen hätäinen toi alkuunlähtö noilla vakiohilppeillä, haetaan siihen vähän progressiivisuutta niin saapi mammakin sillä välillä ajettua.?.
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 22.12.2009 12:52
Kirjoittaja rudolf
Ja pukkipannahinen toi kireempää nokkakeppiä bussipostina... eipä taas ole tekemisen pulaa joulunaikaan kun pitäis saada rauta paikalleen ja ajoitukset ja säädöt kohalleen.
Kiitokset J-tech.lle paketista.
Se sininen liekki taivaanrannassa ei välttämättä liity millään tavalla noihin taivaan valoilmiöihin, se voi olla se pikkuinen punainen ladakombi joka lieskoja vaan leimauttelee...
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 22.12.2009 16:18
Kirjoittaja START
tuliko mimmosia asteita ja nostoja?
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 22.12.2009 17:52
Kirjoittaja J-Tech
Ollos hyvä vaan,hyvä että paketti löysi perille.Toivotaan ettei nokka kepin pakkaus materiaalista kerenny tarttumaan ranskan pöpöjä laatuauton osiin

Re: Rudin 2104
Lähetetty: 22.12.2009 22:23
Kirjoittaja rudolf
Asteita myyntimiehen mukaan jossain 300.n huituvilla ja nostoakin vähän enempi kuin vakiossa, mittailen sit kun saan tän joulun pois alta, kauppias ite tietty voi kommentoida heti...
Niin ja kyllähän niihin pakkausrätteihin tuli jo pyyhittyä... vieraan akselin tietty pesin hyvin ennen sivelyä
Edit: Nokassa asteita tosiaankin myyjän mukaan ~300 ja nostoa 12,5mm,
perusympyrästä on kyllä hävinnyt makeesti tavaraa, vähemmän tietty sit pyöriviä massojakin

Re: Rudin 2104
Lähetetty: 29.12.2009 14:42
Kirjoittaja rudolf
MÄ MITÄÄN OLE EHTINY TEHRÄ!
Joulu meni ja kohta kai vuodenvaihdekin, Kombi on entisellään, eilen vähän parantelin tota kankeaa kaasuvivustoa ja siinä kaikki.
Aika menny taas heppakopinrakennus/sähköhommiin ja rataa tehdessä, mönkijäkin kettuli, mut nyt taas uus akku ja toimii, puolet ajasta jäätyny pellonreunas kun pikkumies hinkkaa ratapohjia kelkalla noiden kakspyöräisten tarpeisiin, nyt on onnex pirtinlämmitystä niin pääsee tänne virtuaalituunaamaan
Auto kyl pelaa ihan mallikkasti ja kiusaa kovasti nuorempiaan, on aikas nopeet kelit...
Jos viikonloppuna pääsis Oriveden lenkin ja kävis taas haalimaan osia, pääsis samalla Kombikin vähän tienpäälle...
Niin ja Jokarille piti kans vastata:
Toi turbomallin Malpassi toimii vaparissakin ihan Ok, kun tekee paluulinjan t-haaralla tankilta tulevaan letkuun ennen suodatinta (mun tapauksessa imuletku tankilta- haaroitus- irtosuodatin- 0,6 bar itseimevä harakirisähköpumppu- paineensäädin josta paluu tonne em. haaraan- toinen lähtö kaasuttimelle (DGAV)- toisessa painemittari- turbon painesäätö tukittu marsuteipillä, ettei paineet veivaa...) paineet pysyy tyhjänä rääkätessä tasan säädetyssä 0,2 bar.ssa, ajossa en tietty tota pysty tarkkailemaan kun mittari sijaitsee moottoritilassa.
Suuttimilla leikkiminen alkaa vasta siinä vaiheessa kun "virikansi" ja nokkarauta on vaihdettu, koska varmaankin tolla nokalla säädöt ei toimi halutusti ton suuren "overlapin" takia...
Lada toimii näillä moottorinsa puolesta jo kuin auto

...
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 4.1.2010 10:21
Kirjoittaja rudolf
No taas tuli haalittua osia ja tulipas kokeiltua Kombia vähän tienpäälläkin, kun osanhakureissu suoritettiin Leatherman taskussa kipakassa pakkaskelissä tonne Oriveden suuntaan...
Optimistinä en muita työkaluja mukaan ottanut, eikä sillä eipä niitä olis tarvinnutkaan...
Kovin tuntuu ottavan sielunpäälle tollainen aatteenvärinen vanha "lassi" näillä hienostoautoilijoilla, parhaillaan itselläkin motarilla mittari näytti ns. "hetikorttipoisjakuskinvaihto"-nopeuksia, mut kyllä sieltä ne "ökymerkit" väkisin ohi tuuppaavat, mittarivirhe on kyllä tiedossa ja nopeuksia tarkastelin välillä vielä Gepsulla...
Mukaan tarttui vauhtipyörää, nokkapyöriä, kansi, venakoppa ja yks nokka-aihio vielä varmuuden vuoksi, kiitokset "Juhhille" kaupoista.
Yllätyksenä voidaan huomioida toi reissun keskikulutus, joka epätarkkojen laskutoimitusten jälkeen jäi n. 8,1 l /100km ?? ("automaattiryyppi" tuntuu toimivan tonkin perusteella moitteetta).
Niinkuin jo mainitsin suurin osa matkasta oli vauhti olosuhteisiin nähden hyvinkin reipasta ja varmasti koko reissun keskinopeus lähempänä sitä suurinta sallittua talvinopeutta...
Peltipakosarjaa tilailin vielä päälle kun tuntuu ettei ite sitä ehdi tekemään näin pakkaskeleillä ainakaan...
Vielä kyssäriä tietäville, et mistä kannattais metsästellä kipakampia venttiilinjousia ton kireemmän nokka-akselin kaveriksi, oletettavasti noi alkuperäiset suattaapi sakata heti siellä "hupialueen" alkupäässä???
Kuvia laitellaan taas kun ehditään/viitsitään/kehdataan ja uskalletaan...
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 4.1.2010 10:28
Kirjoittaja START
ei sakkaa.
oikeissakin kilpamyllyissä on käytetty ladan omia, ja raja alkaa tuleen vastaan vasta sitten kun rupee oleen +320astetta ja venalla +13mm nostoa.. (tai jotain siihen suuntaan)
"ei se ole mikään toyotan moottori, ei siinä kaikkia osia tarvi heti vaihtaa jos alkaa virittään"
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 4.1.2010 14:14
Kirjoittaja rudolf
Kiits, tämän mä halusinkin tietää ja vähän tätä ounastelinkin kun ei moisesta juurikaan juttua löydy...
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 20.2.2010 23:07
Kirjoittaja rudolf
heh, aikaa on kulunut, bensaa palanut ja 2-pyöräiset on taas olleet pitkään etusijalla... Tänään keli olikin sit sitä luokkaa et jäi väliin noi jääratakisat ja suuntasim länsirannikon suuntaan hakemaan kaavailtua elimen luovuttajaa... Axtek koukkuauton lavalle ja nyt niitä punaisia onkin tuolla alapihalla kaksin kappalein (2104 on nyt sit esko ja toi uus 2105 on iiro, terveiset vaan niille burman simpansseille sinne tampereelle). Kiitoksia pressalle vinkistä, tavara oli jopa huomattavasti parempaa kuin itse odotin. Työpaikka vaihtuu viikon päästä tämän lada-harrastuksen suuntaan aika paljon ja senjälkeen alkaa kiihtyvällä tahdilla toivottavasti tekniikka yms. Jutut sujua helpommin kun viikonlopun vapaa-ajat kuluukin firman nosturilla ja tarpeen vaatiessa voi osat ostaa hyllystä...

koitan laittaa kuvia huomenna kun ulos ei taas taida olla asiaa.
Ja nyt tulikin mieleen vielä sellaista et vois sen m40:n laittaa tietty ton von Iiron keulaan ja paineistaa jos se ei enää meniskä siviiliin.?, kuiten Iiro luovuttaa sisäkalut Eeron nopeamman elämän käyttöön niinku virinä tuleviin haasteisiin.
Re: Rudin 2104 (nykyään sit Iiro ja Esko)
Lähetetty: 24.3.2011 22:31
Kirjoittaja rudolf
Elossa taas... paljon on virrannut vettä vantaassa,(pitäis toikin kirjoittaa isolla, mut mie oon maalta,kaupuntis käyn vaan töissä, ja matkatki liikun pimeessä), Kojolla ollu hiljasta...
Nyt kun alkaa noi kelkkakelit loppua ja aurinko taas paistella niin alkaa ukkokin heräillä...
Suunniteltu on, ja haaveiltu... ajettu kuitenkin lähes joka päivä töihin ja kotiinkin, esko toimii hienosti. Leima tuli yhdellä etujarruletkulla tos alkutalvesta (vaihdoin ennen leimaa) ja seoksien säädöillä... kilsoja tullu jtn.15tkm rekisteröinnistä...(tulihan siinä teetettyä 60 tkm huoltoki, oikeen merkki liikkees, pirruuttaan...).
Nyttemmin on alkanu taas osien haalinta ja visiot onkin nyt 1500 tic ja luovuttajia mm. Kawasaki, Saab, Ducato 250, BMW...
Ur-puslat + takavarret tuli Nacolta ja kiitokset taas hyvästä palvelusta, eipäs enää "luiraile" kombi.
Kokkareet vieläki käymäti, mut kaissit vaik veholla tulla ja alkaa osia kauppaan,olis paljo uutta kellaris ku ehtis tehdä listaa... vanhaakin. Molemmista ny ainaki priima sisustat lähtee ja penkit, yms, kojelautoineen ja sähköineen... Sileekylkistä f-lootaa kyl kaipailisin ite kun ei toi pikku Getrac ihan heittämällä mee...Vaihtamalla tietty paras???

Re: Rudin 2104 (nykyään sit Iiro ja Esko)
Lähetetty: 1.4.2011 14:51
Kirjoittaja rudolf
Valehtelin... tulikin nyt Yamaha R1.n läppärungot 43mm.set, suuttimet ja potikat sekä paineentunnistin paikallaan valmiiks niin helpottaa aikas mukavasti kun ei tartte kaikkee laittaa...
Kiitokset taas Nacolle osatoimituksista, oli varret aikas mukavasti "stydimmät" ku orggikset...
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 1.5.2011 13:08
Kirjoittaja rudolf
Nonniiii, sainpas laitettua kuvaakin, olis ollu taas hyvä vkl tehdä jotain niin eikös prkl tullu lentsu ja kipannu ukon sänkyyn... harrastukset kärsii...