Sivu 2/10

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 31.8.2009 17:21
Kirjoittaja Peltzi_jr
Nyt pitäis saaha jostaki ölöjyä turbolle. olisko tuollanen bilteman ö-suotimen alle sijoittuva 4 haarainen rosvoliitin hyvä, vai yltääkö siel paineet tarpeeks ylös? turbolta öljyt laskeutuu sit ö-pohjan kyljestä takas moottoriin.

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 31.8.2009 17:44
Kirjoittaja START
täällä oli juttua tosta. ei kuulemma ole hyvä koska menee suodattamatonta öljyä turbolle
ja laajakaistoihin: suomesta saa innovateekin jo 245e hintaan, joten ei ole paha.
itse olen ajatellut tilata vemssin, maksaa 299 ja sisältää pakolämpömittarin samassa paketissa

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 31.8.2009 19:55
Kirjoittaja Peltzi_jr
juu no täytyy varmaan tehdä johonki motin kylkeen lähtö sit vaikka ylösvirtauskanavan kylkeen. on tullu ennenki tehtyä tollasia pikku reikiä lohkoon. ei ne pahaa tee. tai sit ryöstän öljynpaine anturin tyvestä. siellä ainaki on puhtaat ölöjyt.
ei kellään sattuis oleen megasguirttia ladan 1.ruiskuun kohtuu hinnalla? ja painekotelon teko vinkkejä?

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 31.8.2009 22:03
Kirjoittaja -jusu-
Helpoin on öljy ottaa anturin reiästä, siihen modata sitte joku välikappale, että saa vaikka öljynp. mittarin jos haluaa. Googleen kun kirjottaa "painekotelo" niin tulee kyl kuvia.

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 1.9.2009 12:46
Kirjoittaja Peltzi_jr
-jusu- kirjoitti:Helpoin on öljy ottaa anturin reiästä, siihen modata sitte joku välikappale, että saa vaikka öljynp. mittarin jos haluaa. Googleen kun kirjottaa "painekotelo" niin tulee kyl kuvia.
eikös noita välikappaleita saa jostaki nippeli kaupasta?
minkälaista letkua kannattee käyttää tohon ölöjyn kiertoon? Oon aikasemmin käyttäny kupari putkia mut ne ei oikein miellytä silimää/kestä tärinää kovinkaan kauaa.

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 1.9.2009 12:54
Kirjoittaja ralli lada
Kuva
Tuollaista letkua suosittelen, varsinkin jos on teflonia sisältä niin öljy ainakin luistaa hyvin :lol:
Ja ruostumaton pysyy siistin näköisenä, ja prässätyt liittimet kestää.
Niitä välikappaleita saa nippeli kaupoista, itselle tuli jonkun halvan ö-paine mittarin mukana sopiva.

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 1.9.2009 14:56
Kirjoittaja START
juu ei kannata sortua minkään laiseen kumiletkuun. tai sitten se pitää olla tarkoitukseen oikesti soveltuvaa.
joillakin on nuukuus meinannut aiheuttaa turbo ja moottorivaurion :roll: :shock:

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 2.9.2009 12:12
Kirjoittaja Peltzi_jr
START kirjoitti:juu ei kannata sortua minkään laiseen kumiletkuun. tai sitten se pitää olla tarkoitukseen oikesti soveltuvaa.
joillakin on nuukuus meinannut aiheuttaa turbo ja moottorivaurion :roll: :shock:
Juu mä en ole tätä projektia alottanu koneen hajottamiseksi. Mä kyllä sijoitan massia tähän hommaan. budjetti on siinä 3000-4000€ että kyllä kai siitä letkut voi ostaa. itellä on jo ooppelin turbodiisseli männät hommattu ja turbojaki on hyllyssä. mietin tossa että kannattaakos tuota blowoff venaa laittaa vai kiertoon takas vievää. onhan se kiva ääni tietty se tuhahdus kiihdytyksen jälkeen....
Mietin vaan kun en tiedä hyötyjä ja haittoja noista vaihtoehoista on.

ja vieläki voi tarjota jos jollaki olis megasquirt käytettynä myynnissä.....

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 2.9.2009 12:30
Kirjoittaja ralli lada
Paljonko tulee puristuksia noilla ooppelin männillä?
Jos sulle mega tulee niin kannattaa laittaa blow-off, noissa ilmamäärää mittaavissahan tuo ei niin hyvin pelaa mutta megassahan se ei ole ongelma.
Eihän siinä takasin kierrättävässä muuta huonoa ole kun enemmän letkuja joutuu viritteleen.

Ja kyllähän tuo blow-off paremmalta kuulostaa :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=HRoU7dvdujY

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 2.9.2009 15:33
Kirjoittaja Peltzi_jr
ralli lada kirjoitti:Paljonko tulee puristuksia noilla ooppelin männillä?
Jos sulle mega tulee niin kannattaa laittaa blow-off, noissa ilmamäärää mittaavissahan tuo ei niin hyvin pelaa mutta megassahan se ei ole ongelma.
Eihän siinä takasin kierrättävässä muuta huonoa ole kun enemmän letkuja joutuu viritteleen.

Ja kyllähän tuo blow-off paremmalta kuulostaa :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=HRoU7dvdujY
rutistuksia tulee sellaanen 6,2:1 ku vähä viistää pois männästä tai pistää ns paksun kansipahvin, muuten pyöritään siinä 6,6-7:1.
Kyllähän mä tietenki mielummin kuulen sen tuhahduksen ja ompahan pikku pojillaki jotain välitunti smalltalkia kerrottavaks koulussa :lol:

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 2.9.2009 15:35
Kirjoittaja Peltzi_jr
kuulosti olevan kaks mäntänen blowohovi! :lol:

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 2.9.2009 16:08
Kirjoittaja IlkkaHe
Elä helvetissä nuin matalapuristeista tee :shock: Ruttu jonnekin 8tienoille.

Ja jos dumppi löytyy hyllystä kannattaa se laittaa ( jos peli on vaan jollakin ilmamäärämassattomalla ruiskulla :lol: tai kaasarilla) ja simppelimpi son laittaa ulos puhaltava dumppi, nuita letkuja nyt tulee muutenkin aika reilusti turboautoihin niin yks letku vähemmän. Ja onhan se ihan seksikäs äänikin 8) Tosin välillä tuntuu että ei sen nyt noin selvästi tarvis kuulua.

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 2.9.2009 22:14
Kirjoittaja START
juu ei noilla puristuksilla saa muuta kun käytöksiltään hankalaa ajettavaa moottoria, alhaalta kuollut ja ylhäälle sillä 3baarin ahtopaineilla järjettömän potkauksen :roll:
+7:1 kuulostaa jo paremmalta

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 2.9.2009 22:15
Kirjoittaja Jokari
Ei ainakaan Ladan vakiopuristuksista pitäisi laskea yhtään jos haluaa alakierroksillekkin jotain, pikemminkin puristuksia voisi vielä nostaa vaikka ysin korville.

Matalat puristukset on niin kasaria että...

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 3.9.2009 9:33
Kirjoittaja Peltzi_jr
Jokari kirjoitti:Ei ainakaan Ladan vakiopuristuksista pitäisi laskea yhtään jos haluaa alakierroksillekkin jotain, pikemminkin puristuksia voisi vielä nostaa vaikka ysin korville.

Matalat puristukset on niin kasaria että...
No onnistuuhan se niin että laitan ton mun lasketun kannen noiden mäntien kans niin nousee ne rutistukset melkein 1700i n vakioihin (nousee noin 8,5:1) vakio on muistaakseni 9:1
olisko toi inhimillisempi sit.
en oo mittaillu enkä oikeen ikinä miettinykkään noita ku oon rakennellu... oon vaan nostanu työstettyä kantta paksulla pahvilla niin on tullu sopiva.