Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Helmaa ja lokasuojan reunaa kitattiin.
Vararenkaankoteloon tullut reikä oli paikattu rumannäköisesti vain kitillä. Kitti oli melkein irtoamasillaan joten päätettiin korjata se hitsaamalla. Bensatankin puolella on samanlainen räpellys samassa kohdassa, se näillätietoon jätetään sinne. Kaksi ruuvimeisselin mentävää reikää jäi vielä jäljelle.
edit: kuvat laitettu suoraan tänne.
Viimeksi muokannut Flaiman, 25.7.2009 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Äkkiähän bensatankin puoleisen reiänkin paikkaisi vai tuleekohan bensatankki/bensaletkuja miten pian vastaan.
Hitsauskin on alkanut sujumaan jo paremmin. Selällään hitsatessa maskin kireyden säätönuppi painoi takaraivoa mutta ei enää koska hihnan pystyi kääntämään niin että nuppi on otsan puolella .
Tänään sain kittihommat päätökseen. Tai jos sitä huomenna vielä viimeistelisi, pinnasta kun ei liian hyvää pysty tekemäänkään.
Ostin myös Ladan työvalaisimen mutta autosta pistorasia sille puuttuu. Olen useasti katsonut sisältä ratin vierestä mutta ei ole löytynyt. Kiikkuuko se vapaasti johdon päässä vai onko se kiinnitetty johonkin seinään?
Kiitos. Näillä ohjeilla se löytyi. On sillekin paikka keksitty tarvitsee toisen lampun että pimeässä sen näkee sinne laittaa. Oli niin ahdas paikka, että rattitolpan muovit alkoivat repsottaa mutta sain onneksi muoveja paineltua kiinni.
Sitä en kyllä ymmärrä miksei siinä työvalossa voi olla tupansytyttimeen sopiva pistoke. Ilmeisesti ryssän on saatava mahorkaan tuli korjaustyön aikana...
Caramba! Ei mulle tullut mieleenkään, että tuolle työvalolle on joku spesiaalipistoke jossain kojelaudan kätköissä. Luulin oman lampun plugin olevan vain päin helvettiä valmistettu tupakansytyttimen pistoke ja vaihdoin tilalle normaalin pistokkeen.
No eipä ole ihme jossei sitä töpslookia kukaan tahdo löytää, kun käyttöohjekirjoissa sen väitetään yleensä löytyvän ohjausakselin vasemmalta puolelta vaikka se on oikealla puolella.
Ainoastaan tuplalamppuisen kirjassa se oli merkitty oikealle puolelle.
Nyt on maalattu. Ei ihan kohdalleen sävy osunut, muttei haittaakaan. Värimallikin meni kun maalasin bensatankin luukun koska oli syviä naarmuja.
Isää täytyy kiittää kun pääsin hävittämöllä(=tallissa) maalaamaan ja hitsaamaan.
Laitettiin jo Bilteman kotelosuojaa ja alustamassaa.
Jippii, tässähän pääsee kohta leimaa yrittämään!
Työnnettiin Lada ulos tallista ja melkein päin kiveä. Huomasin että menee ohi kivestä mutta ajattelin pysäyttää sen, ettei valuisi keskelle nurmikkoa joten avasin oven joka sitten ohitti kiven n.5 sentin päästä.
Ulkona oli enemmän tilaa imuroida ja laittaa penkkejä paikoilleen. Takapenkit oli helpot laittaa paikoilleen mutta etupenkeistä en osannut päättää kummalle puolelle ne kuuluu, joten siinä tuli sählättyä vähän kauemmin.
Käyntiinkin se suostui lähtemään akun latauksen jälkeen. Pakoputki ei oikein siisti ole mutta ei viitsi ostaa uuttakaan jos nykyinen vaan menee katsastuksesta läpi.
Ensi viikolla voisi mennä katsastamaan jos isälle käy. Täytyy vaan tilata aika kun on liikennekäytöstä poistettu. Lopuksi vielä pesin Ladan, muutama korjauksessa tullut likatahra ei lähtenyt pesussa.
Kuvia en viitsinyt vielä ottaa kun oli jo hämärää.