Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
jt-87

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja jt-87 »

No voi sun noita katsastusmiehiä... pittääpä tänään pyörähtää kysymässä että miten lie... Tosin kun ite nuita pykäliä tavasin, niin kunhan on katalysaattori, pakokaasujen takaisinkierrätys, hiukkassuodatin, lamdat ym. paikallaan, ei ongelmia ole. Mutta se kyllä selviää syksyn mittaan ja täältä löytyvät faktat sen jälkeen :D
jt-87

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja jt-87 »

Rojekti pyörähti taas tulille! Laatikko on jo kiinni, menee heittämällä, mutta painelaakeri jää n.3cm liian taakse, siihen vähän patenttia ja johan toimii.
Kytkimen suojapelti piti tehdä yläosaltaan uusiksi ja alaosa on yhdistelmä takavedon ja samaran vastaavaa peltiä.
Tulipeltiäkin piti vähän takoa sisäänpäin että mahtuu vesiputki menemään. Putket taasen joutuu vetämään ihan erikautta kuin alunperin ovat olleet
Öljypohjaa ei tarvitse muokata ollenkaan; samaran pohja mahtuu olemaan ihan sellaisenaan.

Seuraavaksi tulee pakosarja...
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

tämäkin siis vielä joskus valmistuu, mahtavaa8) milloinkas saadan kuvia??
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Herranjumala! Asteriksien hinnat tulee nousemaan, kun kerran nämä tekniikkamuutokset on ihan ihmiskäsin tehtävissä. Kuvia?
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja tinuri »

:shock: No katoppas Ville pirua kun jutskat alko virua :lol: Voi vattu, pitikö ostaa Asteekki vielä tuohon pihalle toisten riesaksi ja riemuksi :D Ja kuvia, kansa vaatii kuvia ja jos on mahtollista niin vireoo kunhan saat tuon hyrpiitin ajokuntoon.
ponsse-po1ka

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja ponsse-po1ka »

Näkyykö minun axtecilleni valoa pimeästä tunnelista :)
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja Mara »

Toivottavasti, on se siellä jo aikaa viettänytkin. :lol:
2102 16V ex.
2103 -75
jt-87

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja jt-87 »

Kuvia pyydettiin, kuvia saatte :D Eli kone on jo paikallaan meleko tukevasti:http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 Vielä se pittää irrottaa, jotta saa öljypohjaan klommon ja vesiputkeen jatkoa:http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 Eikä lie pahasta vielä vähän takoa tulipeltiä sissään.

Ja sitten se viikonlopun rojekti:http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 Jos ei joku vuelä tunnistanut, siinä on pakosarja :shock: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 Viimeisessä kuvassa valmis mutka. Se ei ehken ole se kaikkein kaunein, mutta kyllä se Samaran alkuperäisen voittaa: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1

Seuraavana imusarjan laittoa ja sähköjen mallailua, johtoa kuitenkin riittää...
Ruiskusuuttimien kisko muuten täytyi kääntää että ei tulisi apukuskia ahdistelemaan.
Ladspot

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja Ladspot »

Sielä se lepää :D, ei muuta kun härpäkkeet kiinni, pientä säätöä, testiajoa ja konttorille. Josse pääsee läpi :D toivotaan parasta :)
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Sehän sopiikin siinne paremmin kuin hyvin!
Kahteleppa ettei vääntele siitä tulipellistä sisälle, kovin taisi tulla liki!
Pienellä viimeistelyllä raitakka peli...
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
jt-87

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja jt-87 »

Sitä vielä vähän pitää sitä tulipeltiä muotoilla... tällä hetkellä vapaata tilaa on kokonaista 2mm :lol: :lol:
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja tinuri »

GTi magazinesta tuttu "millikin riittää" ei aina ole se ihan paras mahdollinen ratkaisu. Eikö tuota konetta olisi voinut tuoda eteen paljonkin enemmän?? Meinaan että olisit vain jatkanut kardaania ja tehnyt uudet kiinnikkeet vaihteistolle ja moottorille.

Tai laikkaat auki sen tulipellin ja siirrät sitä taakse päin. Tietty jos alat tulipeltiä siirtelemään niin kannattaa varmastikkin ensin tukea kori kunnolla tai saattapi ottaa itseensä. Mites muuten ovatko konttorilla jo kyselleet hitsaussaumoista, että ovatko oikean hitsarin tekemiä ja sertifikaatteja niille??(vai pitikös tässä edes mitään kiinnikkeita rakentaa uusiksi?)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja START »

miks nähdä se vaiva, jos muuten osus kohalleen muutakun pulttaa kii?
tai mistä minä tiedän, mutta ite jos tekisin niin tekisin niin paljon tilaa (leikka ja liimaa periaatteella) että kaikki muu kävis suoraan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Tilan tekoon ei kyllä kannata kokonaan tulipeltiä irti laikata.
Teet vaan syvennyksen koneen kohdalle (Y-muotoinen aukko > painaa tarvittavan verran sisään > 1,5 mm käikälettä täytteeksi ja kempin kuumaliimaa och där du har det!)
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Eli tuota velipojan esimerkin mukaista tarkoitin, tietty sitäkinhän voi vielä muuttaa/soveltaa ihan niin kuin jokainen itse haluaa.

Ja siitä kardaanin jatkamisesta/lyhentämisestä, niin ei se niin pelottava operaatio ole, jos vain on pikkusen hoksottimia. Ja moottorin tahi vaihdelaatikon kiinnikkeiden muuttaminen ole sen ihmeempi operaatio jos vaan viittii vähän mittailla ja laskeskella. Tosin helpompi tapahan on tässäkin tapauksessa muuttaa tulipeltiä.
Vastaa Viestiin