Tunkkiongelmat

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
SL

Viesti Kirjoittaja SL »

Hi-Lift on kaikkein paras.
kunhan osaa varoa ja on kunnon nostopisteet
Viimeksi muokannut SL, 19.5.2004 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

SL kirjoitti:High-Lift on kaikkein paras.
kunhan osaa varoa ja on kunnon nostopisteet
Taas sana, jota en tunnista, eli mikä on High.Lift?
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Semmonen "haarukka nosturi"?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Eli siis sellainen, joita on esim. umpinaisten kuorma-autojen lastitilassa ja makasiineissä vai oliko trukista kysymys.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
SL

Viesti Kirjoittaja SL »

Mosse-Aksu kirjoitti: Taas sana, jota en tunnista, eli mikä on Hi-Lift?
Tuossa löytyis yksi kuva

http://www.offivaruste.com/catalog/prod ... ucts_id=31

klikkaa sitten sivulla olevaa kuvaa niin saat sen isompana.

Nostaa yhden puolen autosta (kylki/etu/perä) ilmaan noin puolessa minuutissa.
Vanja-eno
Viesti:

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Lada-Jussi kirjoitti:bilteman saksitunkki on paras
Mä en kyllä ostais Biltemasta mitään muuta kuin heijastintarranauhaa, ja sitäkin miettisin pitkään.... Bilteman "laatu" tunnetaan...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Kyllä ladan alkuperäis tunkki vie voiton kaikista esim. paikallisissa kylätappeluissa on aivan ehdoton.
Lada rules
IL02

tunkki

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Kyllä mä oon ainakin Ladan alkuperäisen tunkin varassa vaihdellut renkaat, eikä toiminnassa oo ollu mitään ongelmaa. Ainoo kerta kun on tunkin kanssa ollut ongelmia oli sillon kun vaihdoin Fiat Unoon renkaita. Sillon ihan ehjältä ja hyvältä näyttävä tunkki yllättäen petti ja se ruuvi tuli tuli siitä vastakappeleesta läpi. Oli muuten hyvin pienestä kiinni ettei käsi jäänyt renkaat ja lokasuojan väliin tunkin pettäessä. Älä siis koskaan luota sokeasti pelkkään tunkkiin!!
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Edelleen tuota hallitunkkia suosittelisin, säästää henkilöävahingoilta.

Btw. noissa kylätappeluissa on aivan ehdoton ristikkoavain lingottuna n. 180km/h pakevan ajoneuvon tuulilasista läpi :twisted: Enhän minä mutta pojat...
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Toimiva käsijarru ja kiilat pyörien takana on ihan hyvät,että auto ei pääse rullaamaan.Jos se sen tekee voi tunkki hajota tai kiilautua auton alle niin siinä sitä ollaan.Hydrauliset hallitunkit on hyviä.Kovien pintapaineiden takia olen käyttänyt pehmusteena lankun pätkää.Hallitunkissa on hyvänä puolena alas laskun nopeus.Oma hallitunkkini,jonka merkkiä en muista on toiminut moitteettomasti 13 vuotta ja maksoi aikoinaan 200mk.Samannäköisiähän nuo nykyisinkin näyttävät olevan,mutta paljon edullisempia.
liero

Viesti Kirjoittaja liero »

ladan orkkis tunkkihan on keksintö joka vielä pelastaa ihmiskunnan... :D
loisto koje jos vaan on nostopaikat kunnossa ja ei tosiaan tunge sitä liika syvään paikalleen, noissa halvoissa hallitunkeissa tuppaa loppuun nostovarat kesken suuurijoustoisen biilin kuten daadaan kans, varsinkin kenttäolosuhteissa sitä nostovaraa saapi olla...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Stefa

Nostokorkeudessa tuo hi-lift kyllä ehdoton ykkönen, off-road -harrastajat varmaan tietävät. Itse tulee noita nostotöitä tehtyä ihan sisätiloissa niin tuo hallitunkki aika ehdoton nopeutensa ja varmuutensa puolesta, kannattaa kyllä se joku laudan/lankun pätkä laittaa väliin niin välttää turhilta vaurioilta.
Lada-Jussi

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi joustovarahomma on kyllä häiritsevä, rengasta vaihtaessa kun taka-akseli tulee aina vaan alas päin ja alaspäin, joskus olen jopa toisella tunkilla nostanut akselia että saa renkaan paikalleen.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tässä näemme että alkuperäistunkki on paras. Eilenkin nostin ladan ylös pukkien päälle ja otin siitä laatikon ja kardaanin pois alakautta. Hyvin mahtui homman tekemään, kun oli nostettu riittävän korkealle toi lada.

Ja omalla tunkilla kylkiä nirhailematta.
Lada rules
Stefa

Re: jeps

Lada-Jussi kirjoitti:toi joustovarahomma on kyllä häiritsevä, rengasta vaihtaessa kun taka-akseli tulee aina vaan alas päin ja alaspäin, joskus olen jopa toisella tunkilla nostanut akselia että saa renkaan paikalleen.
Tuon perän nostan aina banjosta, ei joustovarat häiritse. Keulassa on öljypohjan takana se hyvä poikittaispalkki. Sivulta jos tarvii niin pääkaaren alapään kohdalta, eli noin b-pilarin kohdalta. Nousee suorassa :wink:
Vastaa Viestiin