Sivu 2/8
Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 20.4.2009 10:08
Kirjoittaja ralli lada
Futurezillä näkyis olevan lasikuitusta ja keraamista lämpösuoja nauhaa, kestot 1000 ja 1400astetta.
Leikkaa sammutuspeite soiroiksi? Niin ne isot pojat tekee.
Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 20.4.2009 15:28
Kirjoittaja START
joo lähinnä se kiinnostaa että mikä ei syövyttäs putkia. vai onko semmosta?
kampura tuli muuten tänään. näky oleen asetelmaa hitsattu että on saatu tasapainoon

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 20.4.2009 18:50
Kirjoittaja Mäntä
Mistä ootte löytäny 1700cc alkuperäiset männät?
Minkä hintasia nuo on, pitäsköhän ostaa yks sarja "varalle"

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 21.4.2009 7:22
Kirjoittaja START
made in russia
nuo olin satasen pintaan venäjältä tuotuna
Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 22.4.2009 23:09
Kirjoittaja START
nyt on mylly aikalailla kasassa, kytkin levy ja asetelma vielä, niin pääsee nakkaan paikoilleen.
pieni kämmi tuli kasaus vaiheessa, kun vetäsin yhen pakovenan mutkalle

, kun jakoa pyörittelin kohilleen. no kansi piti muutenkin vielä heittää pois unohtuneen yläkuolokohan merkin tekoon
vauhtipyörään tein keskitys tapin, ja kasasin kierre lukitteella. toivon mukaan pysyy ja kestää
jos huomenna jo savut

viikon lopuks viimestään
ajotus on jossain 0,5mm imu enenpi auki kun pako ykk, täytyy käännellä jakka pääsee testaan
galleriassa on myös jotain kuvia

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 24.4.2009 0:16
Kirjoittaja START
kone saatiin kasaan, ja paikoilleen. kaikki olisi kasassa, nesteet sisällä, mutta jostain ihmeen syystä koko kone jumii täysin.
kone pyöri irrallaan hyvin, ja paikallaankin, kun vaihe päällä työnsi.
nyt kun yritettiin ottaa savuja niin ei mihkään, loota pyörii mutta kampura ei mihkään. ja edellisen pyörityksen jälkeen kasattiin vain pako ja imusarjat, letkut sekä öljyt sekä vedet koneeseen. ehkä myös startti.
tulpatkin otettiin pois, ei vaikutusta.
venttiilikopassa kaikki OK
ajotus ei ole pyörinyt mihkään.
männät mahtuu pyörimään, on pyöritelty, jää rakoa venaan.
alakerassa on kaikki laitettu kiinni.
startti ja v-pyörä yhdistelmä oli sama jo edellisessä versiossa.
mitään järkevää selitystä en ole keksinyt
no nyt pitää mennä nukkuun että jaksaa huomenna miettiä mikä jumii

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 24.4.2009 14:44
Kirjoittaja köhmä
Männät kuivana, leikkaa kiinni?
Jospa se vielä siitä hönkii..
Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 24.4.2009 15:00
Kirjoittaja START
kyllä pytyissä öljyä oli.
vika löytyi liika pitkistä kytkimen työsylinterin pulteista.
nyt on savut otettu, pikkasen säätöä se vaatii.
Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 25.4.2009 9:55
Kirjoittaja IlkkaHe
START kirjoitti:joo lähinnä se kiinnostaa että mikä ei syövyttäs putkia. vai onko semmosta?
kampura tuli muuten tänään. näky oleen asetelmaa hitsattu että on saatu tasapainoon

Tuskin mikään, koska kuumuus sen siellä syövyttää. Toki eri matskut kestää eri tavalla, ja meilläpäin on ihan kiitettävästi kestäny nuo ite tehyt pakosatsit (turbon) vaikka on ollu termotekit päällä, ei nää viritykset koskaan mitään ikuisia kuitenkaan ole

Tosin, meillä nuo pakosarjat on vesijohto putken mutkista kasattu, eli seinämävahvuus on abauttia rallaa jotain 3mm, eli aikas paksua.
Tietenki vaikuttaahan tuo päälysteki, eli mitä paremmin eristää lämpöä, sitä kuumempaa siellä pakosarjassa on, jollon myös syöpyy nopeampaa... Mut niinkuin sanottu, turboissa ainakin meillä noi kestäny, ja vaparissa ei ole pakolämmöt edes niin korkeita. tosin sen nojalla vaparissa ei ole termotecille niin paljon hyötyäkään

Kunhan ilma kiertää ylhäältä alas mahollisimman tehokkaasti..
Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 25.4.2009 20:30
Kirjoittaja START
jep, menee vaan törkeen läheltä starttia ja joutu imusarjan loveemaan melkein kanavaan asti puhki (eka yrtys lipes puhki asti

)
Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 25.4.2009 22:20
Kirjoittaja START
ja nyt kone tuntus muuten pelaavan, mutta venttiilikoneisto (nokka, keinut keinujen jouset tai joku) pitää ilkeän rallatuksen, siis niin reilun kolinan ettei viitti paljoa jenkaa antaa saatikaa ajaa. ihan niin kuin jokin olisi irti. vika ilmeni kun säädettiin nokkapyörää, aiemmin ei rallattanut. venttiili välykset on säädetty ja ketju on tiukalla.
kyse ei ole männistä tai venoista, koska puristus paineet on hyvät (n12bar)
jos huomenna purkas vielä kolmannen kerran nokan ja kattos mikä siellä mättää
jos sais kuntoon niin pääsis ajamaan kevyttä sisään ajoa

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 26.4.2009 11:14
Kirjoittaja pressa
kokeileppa kääntää nokkapyörä takaisin vanhaan merkkiin, kuuluuko ääni vielä?? Mikäli venttiili ottaa pienen kosketuksen ei puristukset katoa.....
Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 26.4.2009 17:32
Kirjoittaja START
eli niin kuin tuolla teknisissä laitoin, toimii.
nyt koeajon jälkeen voi todeta että nykii mahottomasti alle 2500rpm. syttyä en ole säätänyt, enkä kaasarin säädöistäkään tiiä puhumattakaan nokasta.
tarvis väsätä ajotus merkkejä että pääsee syttyä kahteleen
Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 28.4.2009 17:21
Kirjoittaja START
pientä sisäänajoa tehty, vielä paripäivää ja öljyn ja suodattimen vaihto. sit pääsee kunnolla säätään.
perä siinä tuntus pitävän kolinaa, tai lähinnä tasauspyörästö ja laatikkokaan ei vieläkään ihan priima ole. no jos niillä vielä hetken pääsis ja miettis sitten että tartteeko tehä jotain
Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa
Lähetetty: 1.5.2009 4:19
Kirjoittaja START
vapun vauriot: hajonnut kardaanin takaristikko, joka lopulta vielä katkesi.
on vaan huiman kuulosta kun ristikon laakeri(t) lentää v*ttuun reilusta 150km/h. onneksi ei siinä kohtaa vielä katkennut kokonaa

vaan pysy kasassa.
tilasto tappioita kärsi myös tiimin datsuni harrastaja jonka tatsunista tuli öljyt kahteen kertaan mäelle aaton aikana
täällä päin suomea ei tunnu mikään kestävän
