Poliisi ei pidä ladoista??
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kertaakaan ei ole pysäytetty polliisin toimesta vaikka auto onkin Lada, renkaat leveät, puskurit puuttuu ja pörinä on kova. En ole oikeastaan huomannut polliisin toimesta mitään reaktiota. Joskus saattavat tuijottaa risteyksissä, mutta siinäpä se. Pari kertaa oon mokannut ja jopa revitellyt polliisin ajaessa vastaan tai lähellä, mutta ei ole mitään sanomista tullut. En edes puhallusratsiaan ole kertaakaan ajautunut.
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Mulla on nyt neljäs Lada menossa ja mielestäni poliisit on käyttäytyny ihan normaalisti, siis antaneet olla rauhassa. Eiköhän poliisien mielenkiinto herää vasta silloin, jos auton ulkonäkö tai ajotyyli on provosoiva ja silloin ei ole automerkillä väliä. Muistelen poliisien maininneen joskus "juttusilmästä", eli jos ajat "rotta-autolla", saat varautua virkakunnan mielenkiintoon.
Parin onnellisen ajovuoden aikana on kerran pysäytetty. Pollarit tutkailivat ja pörräsvät ympärillä taisivat siinä keskenään naureskellakin. Kun mitään sanomista ei löytynyt, tuppasivat vielä puhalluskokeeseen.
Tossa pariviikkoa sitten huutelivat vastapuolen valoissa lälläriin: "EI KAAHAILLA SIELLÄ!", kun zernox ampaisi valoista kaikilla 65 hevosella armottomaan laukkaan. 

Minä ajoin äsken pinkillä kombillani ratsiaan
Ja tietysti ilman turvavyötäkin...
Ikkuna ei aukee kuin muutaman sentin, avaan oven.
"Ajokortti ja rekisteriote."
"Hetkinen..." ja löydän kuin löydänkin molemmat.
"Missäs sun rekisterikilpi on?"
"Tilattu."
"Ai oikeesti?"
"Joo, kysykää vaikka tosta Rantaperkiön konttorilta."
"Koskas sä sen saat?"
"No pari viikkoa kuulemma menee."
"Oletsä huomannut, että tää pitäisi katsastaa?"
"Joo, kesäkuun loppuun mennessä."
"No, ajattelitko katsastaa?"
"Joo kyl mää varmaan vaikka onhan tässä pientä laittoa?"
"Ai millasta? Toimiiko jarrut? On toi käsijarrukahva aika ylhäällä."
"Kyllä jarrut pelaa, kässärin voin säätää vaikka heti jos annat 13 millin avaimen."
"Ai ollaanko sitä jotain asentajia?"
"Ihan kuski vaan."
"Et sä avais sitä ikkunaa?"
"No en kun tää on jumissa kato."
"Aha. Sulla ei oo muuten ole valojakaan päällä."
"Ai kappas", ja laitan valot.
"Ja sitten voimakas puhallus tohon."
*puhaltaa*
"OK... Helleraja on jo ylitetty, mutta sulla on talvirenkaat alla."
"Juu... No en oo vielä kerenny kun vasta tän autonkin sain.. ja käyttöautossa on pientä remonttia niin oon tällä joutunut töihin ajeleen."
"Onko sulla jo ne kesärenkaat hankittuna?"
"No... ei... tällä viikolla saan... Kyllä mä ne vaihdan, mitä sitä turhaan hyviä nastoja pilaamaan."
"No just... Noista nopista me ei kyllä oikein tykätä. Ovat kuljettajan näkökentässä."
"No höh. Pitääks mun ottaa ne pois?"
"No kyllä pitäis."
*poistaa nopat*
"Ja tuo kanssa."
"Ai oravakin?"
*poistaa oravan*
"No niin, katotaan vielä nää paperit"
*poliisit käy autollaan rekisteriotteen ja ajokortin kanssa, ja palaavat pian...
"Ei muuta kuin turvallista matkaa!"
"Kiitos!"
Ja niinpä mä laitan turvavyön kiinni (ihme ettei siitä tullut sanomista...) ja kaasutan moottoripyörän äänenvaimennin päristen paikalta pois....

Ikkuna ei aukee kuin muutaman sentin, avaan oven.
"Ajokortti ja rekisteriote."
"Hetkinen..." ja löydän kuin löydänkin molemmat.
"Missäs sun rekisterikilpi on?"
"Tilattu."
"Ai oikeesti?"
"Joo, kysykää vaikka tosta Rantaperkiön konttorilta."
"Koskas sä sen saat?"
"No pari viikkoa kuulemma menee."
"Oletsä huomannut, että tää pitäisi katsastaa?"
"Joo, kesäkuun loppuun mennessä."
"No, ajattelitko katsastaa?"
"Joo kyl mää varmaan vaikka onhan tässä pientä laittoa?"
"Ai millasta? Toimiiko jarrut? On toi käsijarrukahva aika ylhäällä."
"Kyllä jarrut pelaa, kässärin voin säätää vaikka heti jos annat 13 millin avaimen."
"Ai ollaanko sitä jotain asentajia?"
"Ihan kuski vaan."
"Et sä avais sitä ikkunaa?"
"No en kun tää on jumissa kato."
"Aha. Sulla ei oo muuten ole valojakaan päällä."
"Ai kappas", ja laitan valot.
"Ja sitten voimakas puhallus tohon."
*puhaltaa*
"OK... Helleraja on jo ylitetty, mutta sulla on talvirenkaat alla."
"Juu... No en oo vielä kerenny kun vasta tän autonkin sain.. ja käyttöautossa on pientä remonttia niin oon tällä joutunut töihin ajeleen."
"Onko sulla jo ne kesärenkaat hankittuna?"
"No... ei... tällä viikolla saan... Kyllä mä ne vaihdan, mitä sitä turhaan hyviä nastoja pilaamaan."
"No just... Noista nopista me ei kyllä oikein tykätä. Ovat kuljettajan näkökentässä."
"No höh. Pitääks mun ottaa ne pois?"
"No kyllä pitäis."
*poistaa nopat*
"Ja tuo kanssa."
"Ai oravakin?"

*poistaa oravan*
"No niin, katotaan vielä nää paperit"
*poliisit käy autollaan rekisteriotteen ja ajokortin kanssa, ja palaavat pian...
"Ei muuta kuin turvallista matkaa!"
"Kiitos!"

Ja niinpä mä laitan turvavyön kiinni (ihme ettei siitä tullut sanomista...) ja kaasutan moottoripyörän äänenvaimennin päristen paikalta pois....

Viimeksi muokannut Nonnis, 6.5.2004 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reippaina käymme rekkain alle 

- veli alexei
- Moderaattori
Kyllä tais taas sukupuolipisteillä päästä noin vaan tommosesta tilanteesta läpi ilman mitään napinoita tai sakkoja...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
Seli seli. Kummiski kauhee hehkeily ja blondiasenne mukana.Nonnis kirjoitti:No ollaanpa sitä katkeria... Ihme jos mua Pöljän vermeiden alta ees tunnistaa naiseksi muuta kuin ajokortistaveli alexei kirjoitti:Kyllä tais taas sukupuolipisteillä päästä noin vaan tommosesta tilanteesta läpi ilman mitään napinoita tai sakkoja....

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.