Noniin. Jotain on taas tehty. Eikä vain
paranneltu billhelvetin tuotteita
Imusarja alkaa olemaan valmis, lukuun ottamatta suuttimien holkkeja. (opelin suuttimet muuten näyttäisi virtaavan 2.5ravintolan paineella 188cc, joten niitä käytetään aluksi, toisin kuin suunniteltiin. Toki hieman kovemmilla paineilla (peruspaineet 3-3.5bar))
Kaasuvivun prototyypinkin tein ja jarrutehostimen letkulle
hitsasin kiinnikkeen. vielä pitäisi muutamille alipaine letkuille paikat saada, ja yllä mainitut holkit hitsata, niin imusarja olisi maalausta vaille valmis. Tuo imusarjan päälinen on muuten rosteri putkesta tehty, joten siihen saatetaan tehdä jokin kiillotus kikka tms...
Tämmöisessä kunnossa on konehuone muutoin, tosin orggis bensapumppu ja virranjakaja lähti jo menemään. Kokeilin myös suutinkiskoon hitsiä, ja
sehän on hitsattavissa olevaa! Tästä siis lyhennellään ladaan paremmin soveltuva malli. Pitänee kait tuota yrittää koe ponnistaa myös, ettei ensimmäisissä testiajoissa tule palo vahinkoja
Pakosarjaa jo
irtokannen kanssa alottelin, ja tuosta kannesta saatan venttiilit vaihtamalla ja kanavat siistimällä tehdäkin tuohon uuden kannen. Melko
huonolla hapella kanavat ovatkin

Ei ole koneella ajettu varmasti pitkään aikaan.. Noh, kaupasta saa halpoja venttiileitä. Ja orggis kelpaa kun tästä kokoonpanosta ei muutenkaan tule mitään pro tason laitetta.
Volvon moottorinkumi tyynytkinasentelin myös, jospa voisi pakoputkiston yms. sovituksista tehdä vähän timmimmät, kun kone ei enää heilu viittäsenttiä sivusuunnassa
Sitten rupesikin jo tympimään
tallin sotku ja
muut romut, ja lada
työnnettiin pihalle ja
Pestiin ja vahattiin. Olihan tuo kyllä jo hieman pinttyneen likainen puolen vuoden tallissa olemisen jälkeen

Myös jotain
takaspoileriakin soviteltiin ja pienellä muokkauksella tuosta tulisikin ihan siedettävä, ja vaikken yleensä spoilereista yms yliampuvasta tykkää, saatan tehdä tälläkertaa poikkeuksen...
Myös tuleva
ratti pääsi ensi tyyppeihin ja ohjaus oli ehkä yllättävän kevytkin, tosin soralla, ja sivusta seisten, eikä penkillä istuen. Hitsailutkin tuolla pitäisi loppuun tehdä, ettei enempää pääse
ruostumaan
Vai että japsiin vaihtaa? onhan
tämä ihan kiva pujotella mutkateitä. Ei tosin vielä omaan käyttöön, ehkä joskus.
Kun talli oli sitten
siivottu ja sinne mahtui suosiolla piti sinne ajaa
käyttis talbot ja
irrotella siitä loota ja
kattoa tasaus pyörästöön ja todeta sen olevan suht koht ehjä Eipä kauaa nokka lootan irrotuksessa ja takaisin laitossa tuhissut, noin 5 tuntia meni taukoineen siitä että auto ajettiin talliin ja sieltä pois. Vähän tuo tasaus pyörästö kylläkin takkuaa (pari kuukautta sitten veti 100%jumiin armottoman burnoutin jälkeen, hölläs paukkuen lopulta parin mutkan jälkeen. halusin kurkata että ei ole mitään oikeasti rikki, kun ei tuolla uskaltanu pariin kuukauteen ajaa ollenkaan, jottei käy niinkuin kerran kun pikkurattaat tuli lootan kylestä pihalle...) Hyvin kuitenkin talbot taas möyryää, ja dieseliäkin menee alta 5litran suht reippaassa (noppeus yli 100km/h ja kovempaa) matka-ajossa, ja on muuten tarkasti mitattu fakta

Vetojakin on nuin vanhaksi ihan kivasti (1.9 vapari diesel)
Talbot vaan kosti nuo kaikki kerrat kun se on rääkillä rikottu (tasaus pyörästö*2, nokka-akseli poikki*1, takalavetit*2, käsijarruvaijeri*2, peltiä*9....) ja takapenkin kippimekanismin välissä käden ollessa, rojahti penkki ja melkosten vipuvarsivoimien alle jäi ranne, ja turposi vartissa melko kipeäksi.. Noh, 5tunnin sairaalassa jonottelujen jälkeen röntkenin tulokset ilmottivat luun olevan rautaa kovempi, mutta verenpakkauman puristavan hermoja, siitä johtui siis melko tunnottomat sormet ja kohtalaiset kivut

noh, nyt on jo helpottanut, vaan hankaluutta tuottaa vielä tuo ajelu, kun talbotin mielestä ohjaus tehostin on kuskilla, ei autolla
