Oliko 2-axelinen 5315 vai 3-axelinen 5320 tai 53212? kauniita pelejäYogi kirjoitti:Ajattelinpas pistää rahtipuljun pystyyn ja tuon siihen uuden kaluston venäjältä. Robson voi tulla kuskiksi. Me ei mihinkään kaanioihin kosketa! 90-luvun alussa veimme avustuskuormaa kirkon takapihalle, oli lähtemässä Venäjälle. Leluja ym.juttuja lastenkoteihin. Ihmettelein ääneen, että miksi kuorma-auton hytin edessä lukee KAMA3 eli kama-kolme. Isä sitten sanoi, että se on "Kamaz". Siitä se itäautointo taisi lähteä, nyt mulla on samanlainen pienoismallikin! Kyseessä ei ollut sellainen pitkä malli, vaan lyhyt pressulavallinen malli.
Rekkojen kunto
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Rekkojen kunto

Re: Rekkojen kunto
Aksilamäärää en muista lainkaan, mutta se oli pitemmällä hytillä ja väriltään harmaa. Ohessa kuva, joka voisi olla samanlaisesta (hytti, väri, mutta erilaisella lavalla): http://forum.bauforum24.biz/forum/uploa ... _thumb.jpgLada-Jussi kirjoitti:Oliko 2-axelinen 5315 vai 3-axelinen 5320 tai 53212? kauniita pelejä
Hienoja pelejä kyllä!
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Rekkojen kunto
Kyllähän venakoilla on rahaa ostaa uusia autoja kun maksavat polttoaineesta murto-osan suomalaisiin nähden. Kuljetusten taksat ovat kuitenkin samoja. Ja isot venäläiset kuljetusliikkeet voivat ostaa autonsa suoraan tehtaalta ilman myyntiportaan ahneita välikäsiä, ehkä perusteena on ettei venäjällä ole jälleenmyyjiä..tukkuhintaan saavat kuitenkin.
Sitten kunnossapidossa ei taida olla työvoimasta pulaa eikä tuntipalkat päätä huimaa ainakaan venäjän syrjäseuduilla. Suomessa taas kunnossapito on sikahintaista, ja taitaa jäädä tekemättä osaksi, tyyliin katsastuksesta läpi ja sillä selvä. Osa autoista ainakin rempottaa joka puolelta ja savua lykkää sieltä sun täältä, jarruista, kytkimestä, pakoputkesta..
Ainakaan täällä päin nämä venakoiden autot taas ovat päälle päin ihan siistejä. Tosin ihmetyttää kun kalliilla autolla on vara ajaa ilman karttaa tai navigaattoria puoli päivää ja joskus enempikin ympäri kylää etsien lastin purkupaikkaa. Kun se sinä aikana poltettu löpö taitaa suomihinnoin maksaa sen navigaattorin verran. Itseltänikin tietä kysyy joskus kolmekin kuskia päivässä.
Sitten kunnossapidossa ei taida olla työvoimasta pulaa eikä tuntipalkat päätä huimaa ainakaan venäjän syrjäseuduilla. Suomessa taas kunnossapito on sikahintaista, ja taitaa jäädä tekemättä osaksi, tyyliin katsastuksesta läpi ja sillä selvä. Osa autoista ainakin rempottaa joka puolelta ja savua lykkää sieltä sun täältä, jarruista, kytkimestä, pakoputkesta..
Ainakaan täällä päin nämä venakoiden autot taas ovat päälle päin ihan siistejä. Tosin ihmetyttää kun kalliilla autolla on vara ajaa ilman karttaa tai navigaattoria puoli päivää ja joskus enempikin ympäri kylää etsien lastin purkupaikkaa. Kun se sinä aikana poltettu löpö taitaa suomihinnoin maksaa sen navigaattorin verran. Itseltänikin tietä kysyy joskus kolmekin kuskia päivässä.
Re: Rekkojen kunto
No navigaattoria en kyllä suosittele kellekään yhdistelmän kanssa liikkuvalle, kartta se olla pitää.
Reippaina käymme rekkain alle 
