Sivu 2/2
Re: Vanhan turboraadon elvytystä
Lähetetty: 10.7.2008 19:16
Kirjoittaja START
niin samaa olen miettinyt, onko jo sauhut otettu vai onko jo haudattu täks kesäks?
Re: Vanhan turboraadon elvytystä
Lähetetty: 11.7.2008 23:21
Kirjoittaja Turbiini
Ei nyt ole muuta tullu tehtyä kuin vietyä pari nokkaa hiottavaksi, pitäisi jossain vaiheessa jaksaa hakea takaisin. Eipä tuosta puutu kun pakoputki että pääsis ajamaan.
Re: Vanhan turboraadon elvytystä
Lähetetty: 22.7.2008 19:04
Kirjoittaja Turbiini
Kyllä meinaa taas tulla kiire no nyt on toinen nokka haettuna takasin ja sovitettuna ja näköjään joutuu nokkapukin käyttämään huomenna koneistamolla. Eli luultavasti huomenna saa testattua sen verran että toimiiko tuo. Jos ahdin rupeaa toimimaan niin sitten perjantaina hakemaan tarrakilvet ja pikainen coolerin vaihto konepellin muokkaus ja pakoputken valmistus. Periaatteessa pitäis keritä valmiiksi ajoissa jos ei mikään vastusta.
Re: Vanhan turboraadon elvytystä
Lähetetty: 22.7.2008 19:59
Kirjoittaja START
paljonhan sitä pitäs
jollekkin muulle pelkästään pakoputken tai coolerin asennus olisi jo suorastaan ylitsepääsemätön juttu, tai veisi aikaa vähintään puoli vuotta

Re: Vanhan turboraadon elvytystä
Lähetetty: 23.7.2008 20:49
Kirjoittaja Turbiini
Nyt nokka-akseli vaihdettu, pakosarjaa muokattu ja lähes koko keula rälläköity irti coolerin sovituksen tieltä. huomenna pitää ostaa ahtoputki tarvikkeita ja rakentaa pakoputken lähtö laippa turboon. Ja illasta rakennella ahtoputket ja coolerin telineet. Eli sen verran kasaan että saa testattua hieman että tietää kannattaakokaan hakea tarrakilpiä.
Re: Vanhan turboraadon elvytystä
Lähetetty: 24.7.2008 22:12
Kirjoittaja Turbiini
Noin hieman väliaikaisella pystyputkella ilman konepeltiä testatu. Toimii huomattavasti paremmin ku vakio nokalla, mutta ei kuitenkaan aivan mieluisasti. Kuitenkin ratapäiville olen tulossa.
ELi vielä vaatis jyrkempää nokkaa tämä on Erkki Rintakarin tekemä mallia jyrkkä katunokka, valitettavasti Erkki ei ollu kerinny toista vielä hiomaan mikä olis sitten paljon jyrkempi.
Re: Vanhan turboraadon elvytystä
Lähetetty: 25.7.2008 17:28
Kirjoittaja START
paljos siinä oli asteita ja nostoa venttiilillä?
Re: Vanhan turboraadon elvytystä
Lähetetty: 25.7.2008 19:33
Kirjoittaja Turbiini
Asteita en kyselly enkä mitannu, nostoa noin 2milliä vakiota enemmän.
Pakoputki tulee nyt sivulle kuten ennenkin konepeltiin on tehty turbolle reikä, vielä pitää valojen ja konepellin kiinnikkeet rakentaa.
Re: Vanhan turboraadon elvytystä
Lähetetty: 26.7.2008 23:20
Kirjoittaja Turbiini
hmm ennen pakoputken tekoa nosti herkemmin ahdot, nyt kun on 3 tuumainen putki niin ahdot ei taaskaan meinaa millään nousta.
Ratapäiville nyt kuitenkin tulen vaikka ei aivan kunnolla toimikaan.