Sivu 2/2

Re: Startti pyörii tyhjää toisinaan

Lähetetty: 3.10.2008 18:50
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Ahdas on paikka mistä startti pitää ottaa pois. Tilaa antaa, kun tunkilla kohottaa moottoria. sekä ottaa moottorinkannakkeen ja kumityynyn pois. On vähän helpompi kuin pakoputki. Startin sopii pujottelemaan pakarin ja syl.ryhmän välistä. Tietysti alasuojapelti ja startin suojapelti pois. Kun sitten asennat uuden startin varmista inakin 2x, että sähkökaapelit eivät ota pakoputkeen kiinni. Tämä virhe on satunut vanhemmillekin Lada-asentajille, vuosikymmeniä korjaamolla työskenneillä. Itsellenikin meinasi sattua jos en olisi tarkastanut uudestaan.

Re: Startti pyörii tyhjää toisinaan

Lähetetty: 3.10.2008 20:06
Kirjoittaja Jokari
Miksi helevetissä pitäisi ottaa kumityyny ja korvakko pois? EI pienintäkään tarvetta. Startti mahtuu kyllä tulemaan putken ja lohkon välistä kun hieman pujottelee.
Mun mielestä sen kumityynyn alakiinnityksen mutterin + prikan äheltäminen sinne palkin sisään vaseliinin kanssa on paljon haastavampaa ja ärsyttävämpää kuin itse startin vaihto.

Korjausoppaat liioittelee taas kerran,oikeasti jos tiedät mihin suuntaan pultit avautuvat, niin homma on jo oikeastaan pulkassa.
Ihmettelen että kyselet tällaisia jos olet kytkin- ja kansirempan tehnyt, ne on kuitenkin kertaluokkaa haastavempia hommia kuin joku startin vaihto :!:

Re: Startti pyörii tyhjää toisinaan

Lähetetty: 3.10.2008 20:30
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Eihän se pakko ole otta tyynyä ja kannaketta pois, mutta helpottaa pulttien irroitusta ja pujottelua. Sinitarra on parempi siinä hommassa kuin vaseliini aluslevy pysyy kuin naulattuna ja sallii melkoisen sommittelun mutterin kanssa, mutta sekin menee paikoilleen helposti kun prikka pysyy kohillaan. Silloin kun ei ollut sinitarraa purukumi oli toiseksi parasta parasta ei tietty. Jotkut käyttivät kotikonstina pihkaa, jotkut mäntysuopaa jne. Vain mielikuvitus on rajana kekseliäisyydellä.

Re: Startti pyörii tyhjää toisinaan

Lähetetty: 3.10.2008 20:37
Kirjoittaja Jokari
En kyllä käsitä mikä tässä nyt on niin vaikeaa. Startin yläpultit lähtee lenkillä nyhräämällä ja alapultti pikku räikällä, alapultin irrotukseen ei tarvitse edes nostaa autoa, itse ainakin saan sen pois ja paikoilleen ihan näppituntumalla.
Takaisin pultit saa yleensä sormineen jos putsaa jengat ja laittaa vähän öljyä niihin...
Suojapeltikin irtoaa ihan helposti ilman minkään koneen korvien yms. irrottelua.

Ei näin helpoista rempoista kannata näin vaikeita tehdä :lol:

Re: Startti pyörii tyhjää toisinaan

Lähetetty: 3.10.2008 22:00
Kirjoittaja Mara
Startin vaihtaa parannettuun* takavetoon reilussa vartissa, tulikuumaan koneeseen menee hiukan kauemmin.



* Tuunattu turhat lämmöneristys-, ym. pellit hevonkuuseen.

Lähetetty: 3.10.2008 23:27
Kirjoittaja Jusu
Mara kirjoitti:turhat lämmöneristys-, ym. pellit hevonkuuseen.
Sekä startin alimmainen pultti, pysyy oikein hyvin kahdella ylimmällä. Sitten ei mene enää varttiakaan. :idea:

Re: Startti pyörii tyhjää toisinaan

Lähetetty: 5.10.2008 13:36
Kirjoittaja ladahartsa
Jokari kirjoitti: Ihmettelen että kyselet tällaisia jos olet kytkin- ja kansirempan tehnyt, ne on kuitenkin kertaluokkaa haastavempia hommia kuin joku startin vaihto :!:
No sehän on vähän niinkun ideana tällaisilla palstoilla että kysellään ja ihmetellään ja vaihdetaan kokemuksia. Välillä vähän tyhmempiä ja joskus harvoin jopa asiaa. Mutta pääasia että kysellään.
Ja nyt kun asiaa tarkemmin muistelen niin sen kytkinrempan yhteydessäkin joutui tappelemaan tuon startin kanssa mutta ei sitä tarvinnut kokonaan pois ottaa .

Startti tuli kumminkin nyt vaihdettua, pari tuntia sain siihen menemään ja siitäkin noin tunti meni sen suojapellin kanssa ihmetellessä.
Eli näin : Akkukaapeli irti, ilmanputsari pois , imuilman esilämmityksen peltikotelo pois, startin ylimmäiset pultit auki, oikea etupyörä pois niin pääsi sitä startin alimmaista pulttia pyörittämään helpommin sieltä alakautta. Sitten ihmettelyä suojapellin kanssa kun en aluksi meinannut sopivaa työkalua löytää sen alimman kiinnityspultin irrotukseen . Sitten johdot irti startista ja startin pujottelu pakosarjan ja konehuoneen pellin välistä pois .

Sitten uusi startti paikalleen , joka menikin huomattavasti helpommin kun se oli puolet pienempi kuin se jonka otin pois .
Näytti ihan lasinpyyhkijän moottorilta . :o
Ilman esilämmityksen peltikoteloa kiinnittäessä napsahti pinnapultti poikki joten nyt se lämpösuoja ja tuo ilmakotelo on sitten vähän heikommin kiinni mutta eiköhän siellä pysy.

Kiitoksia taas vinkeistä, kyllä kelpaa taas sahailla .

Re: Startti pyörii tyhjää toisinaan

Lähetetty: 7.10.2008 20:19
Kirjoittaja START
Jusu kirjoitti:
Mara kirjoitti:turhat lämmöneristys-, ym. pellit hevonkuuseen.
Sekä startin alimmainen pultti, pysyy oikein hyvin kahdella ylimmällä. Sitten ei mene enää varttiakaan. :idea:
minä laittasin mielummin ylimmällä ja alimmalla, keskimmäinen on v*ttumaisin irrottaa
pakosarjahan näissä eniten tiellä on, oikeessa asennossa se kyllä mahtuu tuleen vaikka pakosarja on paikallaan.
tuohon jäärata käikäleeseen sekotin kolmesta startista palikat että sain pelaan (kaikki oli jotenkin rikki) bentaxihan siinä luisti