Sivu 2/2
Re: 1600SL IIZI Kuusaan reissuilla ja vielä Mikkeliin.
Lähetetty: 28.3.2008 14:09
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Pieni koeajo ennen reissua. Vaihteet toimivat murhan hyvin. Kytkinkin on ihan kiva. Ei muuta kuin reissunpäälle roiskeisille teille. Onneksi huomasin että takapöntön toinen kiinnike oli kimmonnut irti. Kiinnitin sen nyt, kun pohja on vielä puhdas. Säästytään turhilta kolinoilta ja putken ravisteluilta.
Re: 1600SL IIZI Kuusaan reissuilla ja vielä Mikkeliin.
Lähetetty: 28.3.2008 22:05
Kirjoittaja Pavlovits
Taidat sinä olla melko jääkiekkohullu mies.
Re: 1600SL IIZI Kuusaan reissuilla ja vielä Mikkeliin.
Lähetetty: 29.3.2008 11:37
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Nyt sitten tämä koeajo juttusarja saatiin päätökseen. Matkoja kertyi ja reissuissa ryvettyi. Nyt olisi vaan puunaus tekemättä. Vahinko etten ehdi ennen miittiä.
Tänään menevät sitten alle Melberit ja kesäkumit. Sain tarpeekseni noista nytkyttelevistä kevät vaihtiksista. Huonot Gummit on huonot ja ne tekevät muuten niin tasaisesta ja mukavasti rullaavasta lullasta melko ikävän. Ihan ajettavahan se on, mutta verrattuna alla olleisiin Hakkapeliittoihin ero oli karmea.
Muutamia havaintoja tein. Kiristin nopeusmittarivaijerin kiinnitysholkin, joka tuntui olleen löysällä. Nopeusnäyttöjen mukaan nopeusmittari alkoi näyttää liikoja. Aiemmin se oli auringontarkka. Nyt näytti ainakin sen 5km/h liikaa ellei enemmänkin. Pyöristä se ei voi johtua, koska Kuusaan reissulla mittari oli tarkempi samoilla pyörillä. Voisiko tuolla kiristyksellä olla vaikutusta?
Vaihteisto toimii nyt öljynvaihdon jälkeen mukavammin. Kytkin ei kaikiltaosin vieläkään miellytä, mutta kelvannee. Nyt kun välystä haarukassa ja työntötangon mutterissa on, tuntuisi, ettei poljin palaudu heti yläasentoon. Täytyy tässä vielä tarkkailla ja kuulostella.
Mutta laturi tai lataus. Ensireissullanihan Jouluna lataus alkoi hiipua hiljalleen. Syynä oli huonosti kiinni ollut miinuskenkä. Silloin vain akun varausmittari hiipui ja hivuttautui alaspäin. Latauksen merkkivalo ei kuitenkaan hehkutellut. Nyt huomasin Varkauden jälkeen latausmerkkivalossa himmeää hehkuilua. Varausmittarikin oli vihreän alarajoilla tai ainakin normaalia alempana. Tarkastin kengät, mutta mitään ei tapahtunut. Olin kiristänyt miinuskengän viimeisellä Kuusaanreissulla kunnolla.
Siis latauksen varoitusvalo hehkutteli tasaisessa ajossa vauhdista huolimatta. Kun taas pysähtyi, ajeli vapaalla tai niin, että moottori kävi välillä tyhjäkäyntiä, niin latausmittari tökitti terhakkaasti kunnon virranantoa osoittaen ja varoitusvalohehku hävisi. Siis tasaisella nopeudella lataus varoittelee kierroksista huolimatta ja vaihtelevassa ajossa kaikki on kunnossa. Mistähän moinen voisi johtua ja mistä se kenties kertoo

?
Re: 1600SL IIZI Kuusaan reissuilla ja vielä Mikkeliin.
Lähetetty: 29.3.2008 12:16
Kirjoittaja Pavlovits
Tuo nopeusmittarin vaijerijuttu on minun mielestäni kaksiasentoinen. Joko toimii tai ei toimi, en usko siinä olevan mitään välimuotoja.
Re: 1600SL IIZI Kuusaan reissuilla ja vielä Mikkeliin.
Lähetetty: 29.3.2008 23:48
Kirjoittaja Marko
ehkä laturi,ehkä sulakerasian kontaktit.