Sivu 2/3
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin?
Lähetetty: 10.3.2008 15:38
Kirjoittaja mbkoskin
En, tein kokeen ennen ohjeita.. Kyllähän se täydellä ryypyllä jonkin verran kierroksia ottaa, mutta mitään ryöppyä en syyläristä sentään saanut aikaan.
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin?
Lähetetty: 10.3.2008 15:41
Kirjoittaja ,_,/ukka
No vertaappa ehyen auton vedenpinnan käyttäytymiseen
,_,/ukka
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin?
Lähetetty: 10.3.2008 17:08
Kirjoittaja mbkoskin
Nojoo, noniin. Ei sieltä syyläristä kierroksillakaan mitään ryöppyä tullut. Eikä paisuntasäiliöön erityisesti mitään puske jos syylärin korkki on kiinni. Kai sillä uskaltaa ajaa. Kone kyllä keitti viime syksynä, mutta on sen jälkeen muutaman tonnin jo toiminut. Täytyy nyt vahtia öljyn määrää, mielestäni se on vähän lisääntynyt ajan myötä, mutta eipä näistä voi koskaan varma olla.
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin?
Lähetetty: 10.3.2008 18:48
Kirjoittaja lada 1200s
Haiseeko se öljy bentsiinille kun tikusta nuuhkii?
Mikäli ei, niin hyvä juttu.
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin?
Lähetetty: 11.3.2008 20:39
Kirjoittaja mbkoskin
Eipä haise bensa. Löytyi jäähdytysnesteen vähenemisellekin syy, kun säädin yhtä ja toista, nimittäin viime syksynä Venäjällä tehty termostaatin vaihto oli tehty aika huonosti, jokainen termostaatissa oleva letkuliitos vuoti.
Nyt sitten startti lakkasi toimimasta. Voi tätä riemua. Pari hiiltä oli jumissa, tummunut ja epätasaisesti kulunut. Lisäksi se osa, johon ne hiilet ottavat kiinni, oli laajalta alueelta tummunut. (Mikä sen nimi muuten onkaan?) Jos jollain on pääkaupunkiseudulla myydä kolmella kympillä toimiva startti, niin kiinnostaa..
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin?
Lähetetty: 11.3.2008 21:12
Kirjoittaja Jokari
mbkoskin kirjoitti: Lisäksi se osa, johon ne hiilet ottavat kiinni, oli laajalta alueelta tummunut. (Mikä sen nimi muuten onkaan?)
Kollektori

Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin? Ei kai, nyt startti hajosi.
Lähetetty: 11.3.2008 21:15
Kirjoittaja jaasu
minulta löytyy toimiva tartti jos kiinnostaa. ja jos ei kiinnosta korjata vanhaa

Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin?
Lähetetty: 12.3.2008 19:50
Kirjoittaja jta
Jokari kirjoitti:mbkoskin kirjoitti: Lisäksi se osa, johon ne hiilet ottavat kiinni, oli laajalta alueelta tummunut. (Mikä sen nimi muuten onkaan?)
Kollektori

Tai vaihtoehtosesti kommutaattori. En tiedä onko vanhempi nimitys tuo mutta ainakin yhdessä korjausoppaassa oli tuolla nimityksellä.
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin? Ei kai, nyt startti hajosi.
Lähetetty: 27.4.2008 17:46
Kirjoittaja mbkoskin
Joopajoo, vaihtostartti lakkasi eilen toimimasta. Noin viikko sitten se kerran vain naksahti, mutta alkoi uudella yrityksellä pyörittää. Nyt ei enää mitään. Autosta irti akkukaapeleilla kokeiltuna se kyllä pyörii, mutta autossa kiinni solenoidi vaan naksahtaa, mutta hurina ei ala. Kokeilin myös parantaa kontaktia akkukaapeleilla, kun vehje oli autossa kiinni, mutta sillä ei ollut vaikutusta.
Muistaakos kukaan, mitä startti maksaa Venäjällä? Ei enää kauheasti nappaa sijoittaa käytettyihin startteihin..
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin? Ei kai, nyt startti hajosi.
Lähetetty: 27.4.2008 18:39
Kirjoittaja pressa
laitoitko akun miinuksesta lohkonkylkeen apu maan?
ja akun plussasta solenoidin päähän? Jos irrallisena pyörii ja toimii ok, voi vika olla johdoissa (hapettuneet liitokset tai jotain ettei virta kulje riittävän hyvin)
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin? Ei kai, nyt startti hajosi.
Lähetetty: 27.4.2008 19:00
Kirjoittaja mbkoskin
pressa kirjoitti:laitoitko akun miinuksesta lohkonkylkeen apu maan?
ja akun plussasta solenoidin päähän?
Juurikin näin tein. Eikä pyörinyt, naksui vaan. Viilailin akunkenkääkin, mutta ei. Hiilissä ei näyttänyt olevan mitään erityistä vikaa, vaihdoin pari lyhintä vähän pidempiin. Ajattelin vielä kokeilla vaihtaa kaikki hiilet, josko niissä voisi vika piillä kuitenkin. Kommutaattori näyttäisi olevan ihan OK kunnossa.
Akussa pitäisi piisata tehoa, sitä apuvirtana käyttämällä saatiin toinen auto käyntiin.. Täytynee ottaa toisesta autosta (Nivasta) startti väliaikaisesti nappikseen.
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin? Ei kai, nyt startti hajosi.
Lähetetty: 27.4.2008 19:22
Kirjoittaja pressa
avaa solenoidi ja puhdista sen sisällä olevat kosketin pinnat, jos naksahtaa eikä ala pyöriä on vika yleensä solenoidissa.
Kokeileppa vielä starttaako kun lyöt raudanpalalla ne solenoidin isot mutterit yhteen (eli ohitat solenoidin) jos starttaa niin solenoidin puhdistus.
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin? Ei kai, nyt startti hajosi.
Lähetetty: 27.4.2008 19:57
Kirjoittaja mbkoskin
Hmm, vetääkö se solenoidi, jos lyön raudan niiden pulttien väliin? Vai pitääkö jonkun kääntää avaimesta samalla? Tai tökätä solenoidin pieni johto akkuun..
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin? Ei kai, nyt startti hajosi.
Lähetetty: 28.4.2008 10:45
Kirjoittaja AI
Ei vedä mutta startti pyörii. Tarvii herätevirran että vetää.
Re: Liekö öljyt ja vedet sekaisin? Ei kai, nyt startti hajosi.
Lähetetty: 28.4.2008 15:08
Kirjoittaja mbkoskin
Hmm, no. En saanut kuin kipinöitä ja savua kun lähdin metallinpalojen kanssa hääräämään.

Mutta otin sitten taas kerran startin irti (se alkaa sujua jo rutiinilla), avasin solenoidin ja hiilipesän ja putsasin kaikki näkyvillä olevat kontaktipinnat. Startti kasaan ja autoon -> naks. Naks. Naks. Mutta sitten neljännellä yrittämällä se alkoi hyrrätä. Sitten taas kerran vain naksahti, ja sitten alkoi toimia joka yrityksellä. Saas nyt nähdä.