2107 1600SL IIZI 1991
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1600SL IIZI Leimalle
Mites on? Haulla katselin noita päästöjuttuja. Siis minun vehkeeni tuprutti tyhjäkäynnillä seuraavasti:
CO% 0,75 Max 3,5
HC ppm 92 Max 600
O2 2,08 Max ?
CO2 13,2 Max ?
Onko siis niin, että Kahdella viimeisellä ei ole mitään merkitystä kun auto on rekisteröity 6.3.1990. Kone siis tuo 1600 kaasarilla ilman kattia. Mitkä nuo puuttuvat sallitut maksimit olisivat?
Voisiko joku AmmattilaisAmatööri kertoa millaisilta nuo arvot näyttävät? Kertovatko ne jotain säädöistä? Miksei yli 2000r/min mittausta tehty?
CO% 0,75 Max 3,5
HC ppm 92 Max 600
O2 2,08 Max ?
CO2 13,2 Max ?
Onko siis niin, että Kahdella viimeisellä ei ole mitään merkitystä kun auto on rekisteröity 6.3.1990. Kone siis tuo 1600 kaasarilla ilman kattia. Mitkä nuo puuttuvat sallitut maksimit olisivat?
Voisiko joku AmmattilaisAmatööri kertoa millaisilta nuo arvot näyttävät? Kertovatko ne jotain säädöistä? Miksei yli 2000r/min mittausta tehty?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viestit: 702
- Liittynyt: 20.2.2008 20:28
- Paikkakunta: Pörsänmäki
- Viesti:
Re: 1600SL IIZI Leimalle
Viime vuonna kun siellä Q-katsastuksessa oli katsastuksen hinta 29 euroa niin päästömittausten hinnat olivat 0/10 euroa. Nyt kun katsastus maksaa 19 euroa niin päästöt maksavat 10/20 euroa. Saa nähdä miten ensi vuonna. Silloin päästömittaus maksaa varmaan taas kympin enemmän.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:ÄÄÄH! Ei tullu leimaa. Ei ne suostunu kattomaan koko peliä. Murhat jonot oli Kuurnankadun Q-miehissä. Kaks ja puol tuntia ainakin. Varasin ajan huomoselle. Kävin taas luisuilemassa jarruilla parkkipaikalla. Käyttöjarru toimii edelleen moitteettomasti. Käppäri toimii vaihtelevasti. Välillä liu´uttaa suoraan ja välillä kääntää vasemmalle. No huomenna näkee.
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: 1600SL IIZI Leimalle
Ihan hyvät arvot, näyttäisi ihan hyvin olevan säädöissä... ehkä aavistuksen laiha seos, koska CO ohjearvo Ladalle ~1,0-1,5%PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mites on? Haulla katselin noita päästöjuttuja. Siis minun vehkeeni tuprutti tyhjäkäynnillä seuraavasti:
CO% 0,75 Max 3,5
HC ppm 92 Max 600
O2 2,08 Max ?
CO2 13,2 Max ?
Onko siis niin, että Kahdella viimeisellä ei ole mitään merkitystä kun auto on rekisteröity 6.3.1990. Kone siis tuo 1600 kaasarilla ilman kattia. Mitkä nuo puuttuvat sallitut maksimit olisivat?
Voisiko joku AmmattilaisAmatööri kertoa millaisilta nuo arvot näyttävät? Kertovatko ne jotain säädöistä? Miksei yli 2000r/min mittausta tehty?

O2 eli jäännöshappi saa olla enintään 5%.
2000- r/min mittausta ei tehdä kuin vähäpäästöisille autoille...
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1600SL IIZI Leimalle
Kaasarikoneet on minulle uusia. Jos rikastetaan seosta, mikä on sen suurin vaikutus? Mitkä olisivat suurimmat hyödyt?
Onhan minulla tosin romppu ja tuo etsi-vehje. Kommentoikaa jos viitsitte.
Onhan minulla tosin romppu ja tuo etsi-vehje. Kommentoikaa jos viitsitte.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 1600SL IIZI Leimalle
paremmin kulkee ja venttiilit ei sula, kun vääntää huoletta CO:n jonnekin 2%

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1600SL IIZI Leimalle
Tosiaankin vähän venttiilit nakuttelee. Minäpä vääntelen. Täytyypä katsella tuolta rompulta ohje moiseen säätelyyn. Tai etsimestä tietysti ensin katsomaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: 1600SL IIZI Leimalle
Säätö kannattaa tehdä pakokaasumittaria hyväksi käyttäen, ei mutulla, ettei tule sitten liian rikasseos... eipä tuota varmaan tarvi kääntää kuin aavistus auki päin...PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Tosiaankin vähän venttiilit nakuttelee. Minäpä vääntelen. Täytyypä katsella tuolta rompulta ohje moiseen säätelyyn. Tai etsimestä tietysti ensin katsomaan.
Venttilien naputus ei varmaankaan johdu laihasta seoksesta vaan liian suuresta välysestä---> eli säädä ne

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1600SL IIZI Leimalle
Eli seokseen ei puututa kotikonstein. Venttiilit menee säätöön. Saattaa kyllä jäädä seos säätämättä noin äkkiseltään, jos ei voi itse mennä säätöruuvia hipaisemaan aukipäin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 1600SL IIZI Leimalle
No ei siinä nyt mitään analysaattoreita tarvita, ihan hitusen vaan kääntää seosruuvia auki ja se on siinä.
En tiedä kuinka pitkälle Ladan kaasarissa tyhjäkäyntiseos vaikuttaa tasakaasulla ajaessa, Webereissä n. 3000-3500 rpm asti, joten kulutukseen saa isojakin eroja hitusen laihalle säätämällä. Venttiilien palamista on aivan turha pelätä, ei tule tapahtumaan.
En tiedä kuinka pitkälle Ladan kaasarissa tyhjäkäyntiseos vaikuttaa tasakaasulla ajaessa, Webereissä n. 3000-3500 rpm asti, joten kulutukseen saa isojakin eroja hitusen laihalle säätämällä. Venttiilien palamista on aivan turha pelätä, ei tule tapahtumaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: 1600SL IIZI Leimalle
Kyllä sitä seosta voi rikastaa kääntämällä seos ruuvia aavistuksen aukipäin (vaikka edellisestä omasta tekstistä sai väärän kuvan). Tälläisessä tapauksessa voi ihan säätä ilman testeriä, mutta mittareilla on aina niin mukava säätää jos sellaiset on...PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Eli seokseen ei puututa kotikonstein. Venttiilit menee säätöön. Saattaa kyllä jäädä seos säätämättä noin äkkiseltään, jos ei voi itse mennä säätöruuvia hipaisemaan aukipäin.
Tosimiehethän säätää seokset pakokaasuja haistelemalla

Re: 1600SL IIZI Leimalle
Mukavahan sitä on säätää jos se ei maksaisi mitään, niinkuin vaikka amiksen testerissä
Täälläpäin maksaa 13€ jos joutuu tekemään yhtään mitään, vaikka käyttämään sitä ruuvaria 10 sekuntia.

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: 1600SL IIZI Leimalle
Tai ottaa mittarin työpaikalta "korjaukseen" kotiinJokari kirjoitti:Mukavahan sitä on säätää jos se ei maksaisi mitään, niinkuin vaikka amiksen testerissäTäälläpäin maksaa 13€ jos joutuu tekemään yhtään mitään, vaikka käyttämään sitä ruuvaria 10 sekuntia.

Re: 1600SL IIZI Leimalle
Saa muuten yllättävänkin tarkasti haisteltua CO:on kohdilleen. Kymmenen autoa ainakin nenulla säädetty ja aina ollut CO leimassa 1.5-2.lada combi kirjoitti: Tosimiehethän säätää seokset pakokaasuja haistelemalla

- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: 1600SL IIZI Leimalle
Mites toi HooCee onko kellään siihen haisua?
Että koska on rajoissa...
Noi arvothan on melki
vähäpäästöisen tasoa. Sulla on eko-lada.
Että koska on rajoissa...

vähäpäästöisen tasoa. Sulla on eko-lada.