Uusia GAZ pakuja Saksassa
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Nimenomaan suuri teho/vääntömomentti on varmasti pois koneen käyttöiästä! Vertailla kannattaa muutenkin pakettiautojen ei henkilöautojen dieselmoottoreita. Vaihteiston välityksillä on noissa vehkeissä lisäksi merkitystä.
Esim. Ducaton 2,0TD-moottorissa vääntömomentti on 192Nm, 2,2 TD:ssä 250, 2,8 TD:ssä 300 ja mm. 2,5 Hiacen TD:ssä 260NM.
Andorian tehdas ilmoittaa vääntömomentiksi 2,6TD:ssä 250-280 (1800-2400r/min)
http://www.andoria-mot.com.pl/produkty11_pl.php
Eli aivan vertailukelpoinen vääntö mielestäni kuitenkin tossa Gazin pakussa verrattuna esim. Fiatin pakuihin yms.
Andorian toimittamien komponenttien toinen pääasiakas on näköjään SISU diesel!
http://www.andoria-mot.com.pl/nowosci_en.php
Esim. Ducaton 2,0TD-moottorissa vääntömomentti on 192Nm, 2,2 TD:ssä 250, 2,8 TD:ssä 300 ja mm. 2,5 Hiacen TD:ssä 260NM.
Andorian tehdas ilmoittaa vääntömomentiksi 2,6TD:ssä 250-280 (1800-2400r/min)
http://www.andoria-mot.com.pl/produkty11_pl.php
Eli aivan vertailukelpoinen vääntö mielestäni kuitenkin tossa Gazin pakussa verrattuna esim. Fiatin pakuihin yms.
Andorian toimittamien komponenttien toinen pääasiakas on näköjään SISU diesel!
http://www.andoria-mot.com.pl/nowosci_en.php
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Tuo kohta kyllä särähtää pahasti korvaan. Ei oikein sovi samaan lauseeseen "pieni kulutus" ja "neliveto paku"(tai kuorma-auto).Lada-Jussi kirjoitti: omassa käytössä 4x4 GAZ-paku korvaisi montaa autoa
21099:n edullisena käyttöautona, pieni kulutus, pakun käyttövoimavero
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
dieseli kuluttaa maltillisesti ja erityisesti vaikuttaa toi polttoaineen hinta ja henkilödieseliin verrattuna pakun edullisempi käyttövoimavero

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Maltillisesti? eipä taija 10l/100km piisata edes maantiellä. Myös huolto ja rengaskulut on suuremmat.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
no mutta yhden yhdistelmäauton huoltaminen on kuitenkin halvempaa ku huoltaa useaa eriautoa, ja 10 litran kulutus on ehkä enemmän kuin Samarassa, mutta lähes samaa kuin takavetoisissa ja mosseissa.

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Tuo on kyllä totta, mutta raskitko jättää ne loput pellolle mätäneenLada-Jussi kirjoitti:no mutta yhden yhdistelmäauton huoltaminen on kuitenkin halvempaa ku huoltaa useaa eriautoa

,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
enempi mietityttää raaskisko kuitenkaan ottaa rahotusta johonkin uuteen autoon, oli se sitten mikä tahansa.,_,/ukka kirjoitti:Tuo on kyllä totta, mutta raskitko jättää ne loput pellolle mätäneenLada-Jussi kirjoitti:no mutta yhden yhdistelmäauton huoltaminen on kuitenkin halvempaa ku huoltaa useaa eriautoa![]()
,_,/ukka

- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viestit: 702
- Liittynyt: 20.2.2008 20:28
- Paikkakunta: Pörsänmäki
- Viesti:
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Sepä se. Uuden auton arvo tippuu ihan varmasti nopeammin kuin mitä sitä ehtii lyhentämään.
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Kyllä ainakin Riihimäellä oli vielä kuukausi sitten UAZeja, GAZeja ja ZILejä, ei tosin varmaan sotilaspoliisien ajokkeina. Tuo on luultavasti joku PR-juttu, että varuskunnan/maaston ulkopuolella ei kauheasti itäkalustolla liikuta, olihan riihimäkeläisiä jossain paraatissakin m05-puku päällä vaikka kyseistä asua ei tuolla muuten vielä käytetä edes lomilla.Lada-Jussi kirjoitti:katselin tuolla puolustusvoimien alentunutta tilaa, sotilaspoliiseja oli partiossa pakut ei ollu UAZ-374106 tai 452E malleja vaan jotain VW Transporttereita, maastoautot ei ollut Nivaa tai UAZ 315126 tai 469BE mallistoa vaan jotain Land Rover Defendereitä. Jos nyt näistä 60-lukuisista neuvostoajokeista tarvii puollustusvoimissa tosiaan päästä eroon, niin löytyisihän vaihtoehdoksi vielä GAZ Gazellia pakuksi ja UAZ Hunteria maasturiksi tai vaikka Chevrolet Nivaa, kyllä huonoissa kantimissa on nykyinen maanpuolustus.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Tätä on jo Tappari lyhentänyt: Kuvaa lainattu Tapparilta lupaa kysymättä.PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Sepä se. Uuden auton arvo tippuu ihan varmasti nopeammin kuin mitä sitä ehtii lyhentämään.

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Olisi edullinen -02 Gazelle 4x4 Steyrin dieselillä myynnissä Tartossa, ajettu vain n. 60tkm! Perhana kun on tossakin tasan 3500kg. Paljonkohan tosta menis veroja ja saakohan tollasen -02 mallin Suomen kilpiin, kun Viro liitty Eu:hun vasta -04? Olisi itsellekin kyllä just passeli auto, sopisi aika hyvin ton nykyisen Transitin tilalle.
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»