Sivu 2/3

Lähetetty: 4.4.2006 16:52
Kirjoittaja Jokari
aon kirjoitti:
Jokari kirjoitti: No ei tasan laskeudu ihan hetkessä...varmaan ole autostakaan mitään jäljellä enää siinä vaiheessa kun jouset ovat kuoleentuneet lähelle orkkismittoja.
Mutta sitten on varalla seuraavaan autoon oikean mittaiset jouset :D
Jjust...ehkä se seuraava Lada tulee olemaan vähän parempi kuin tuo nykyinen ettei tarvi räpeltää :D...mutta onhan tuo hintaansa nähden ollut helvetin hyvä peli.

Mutta silti kiinnostaisi edelleen tuo jousen pään muotoilu... :?:

Lähetetty: 4.4.2006 18:43
Kirjoittaja Nonnis
Voin lahjottaa sulle käytetyt sedanin orkkismallisen lössöt takajouset, voin ottaa ne sun ryhdikkäät vaihdossa ;). Jouset löytynee Leppäkosken Lada-farmilta.

Lähetetty: 4.4.2006 18:46
Kirjoittaja Jokari
Hyviä tarjouksia satelee, mutta pysyköön tilanne sitte vaikka nykyisellään jos on tarjota vain lötköjä...ei tarttis maata sentään raapia :wink:

Lähetetty: 4.4.2006 18:53
Kirjoittaja Nonnis
Siis lötköllä tarkotin sitä normaalia ;)

Lähetetty: 4.4.2006 19:21
Kirjoittaja Jokari
Nonnis kirjoitti:Siis lötköllä tarkotin sitä normaalia ;)
Njaa...nää välimatkat vaan on ongelmallisia, muutehan tässä jo vaiheltas jousia :wink:

Lähetetty: 16.4.2006 9:06
Kirjoittaja Lada-Jussi
paljonkos Ladan orkkisjousta sitten on hyvä pätkiä, että lopputulos on selvästi matalampi, mutta ei kuitenkaan mikää pohja raapii maata, onko kierros liian vähän tai puoltoista liian paljon?

Lähetetty: 16.4.2006 10:33
Kirjoittaja Turbiini
Eipaljoa kannata vakioita katkoa kierroskin taitaa olla jo liikaa ainakin vakio iskareilla, rupeaa kopsahtelemaan pohjaanlyöntikumeihin melko pienissäkin heitoissa. Tosin Kyllä se kierrosksen lyhennys jo ulkonäköä parantaa, mutta ajettavuus säilyy liki ennallaan tuuli ei ehkä niin paljoa keinuta mutta montuisata karkaa herkemmin. Kunnon jäykät iskarit niin rupeaa jonkinmoinen ajettavuuslöytymään katkotuillakin niin voinee jo sen 2kierrosta ottaa, kunhan varmistaa että jousi ei jää löysälle kun keulan tunkkaa ylös.

Kuitenkin suosittelen noita mersunjousia, varsinkin jos ei soralla tartte ajaa lujaa.

Lähetetty: 17.4.2006 21:28
Kirjoittaja IlkkaHe
Eli siis vakiojousista turhaa ottaa pois palaa, jos meinaa että ei pohjalle löis?
Selvyyttä tulee tähänki hommaan, ku kuuntelee foorumin järkipuhetta :)

Eli nuo mesen jouset ois siis jäykemmät? Tarkotus ois ittellä saaha matalemmaks, ja paljonki jäykemmäks sekä etu että taka päätä. Jäykkyyttä oikeestaan sais olla ihan palionki, ku kuitenki vähän tollanen kesäpeli tuosta tulee :twisted:

Entä iskarit? laitattako työ ns lyhyempiä, että ulos joustot lyhenee?

Lähetetty: 18.4.2006 9:00
Kirjoittaja Lada-Jussi
IlkkaHe kirjoitti:Eli siis vakiojousista turhaa ottaa pois palaa, jos meinaa että ei pohjalle löis?
Selvyyttä tulee tähänki hommaan, ku kuuntelee foorumin järkipuhetta :)
foorumin järkipuhetta :D mä ite puhun järkeä ja sanoisin ettei Ladan jousille tarvii tehdä yhtään mitään, mutta jos niitä haluu pätkiä niin ei pieni pätkä mitään huonoa tee, julle-sedällä on ollut noita pätkittyjä + lisänä kaasuiskarit (normaalin mittaiset), mitään ongelmaa ei ole ollut, paitsi Ladan alkuperäiset ajo-ominaisuudet kärsii kyllä huomattavasti.

Lähetetty: 18.4.2006 20:38
Kirjoittaja IlkkaHe
Siis järkipuheella tarkotin lähinnä, että foorumin puheet on vähän järkevämpiä, ku esson perjantaiillan sorinat :lol:

Kyllähän sitä matalemmaksi ois pakko saaha, ku muuten sellanen rattori tollasilla isommilla vanteilla. Ja jäykempi, niin ei kallistelekkaan niin palion..

Lähetetty: 21.11.2006 18:23
Kirjoittaja hiawis
Vois iteki kokeilla joskus noita W123:n jousia. Luulis olevan aika jämäkät, ku toi Mese painaa "alkaen" 1340 kg. :) Korkeushan mulla on aika passeli tollaseen urbaaniin ajoo, -80mm:n luokkaa siis.. :lol: Iskareina KYBin kaasut, jouset siis vakiot pätkityt. Tietysti säädettävät iskaritki olis oikein maukkaat, vois semmosiinki alkaa säästään.. 8)

Toinen, ehkä vähän kiireisempi tunaus olis pakoputken paikan muuttaminen. Vakioalustalla se ehkä on vielä riittävän kaukana maan pinnasta, mutta madalletussa Ladassa raapii jo hidastetöyssyjä ja rotvalleja. Muistaakseni ainakin Turbiinilla oli jonkinlaista "patenttia" tehty pohjaan, löytyisköhän siitä vielä kuvia jostain? :)

Toisaalta kiinnostais jo uus projekti, jos vaihtais ton johkin päästömalliseen. Vois tekniikkapuoltakin vähän vapaammin päivittää.. :wink:

Lähetetty: 21.11.2006 18:59
Kirjoittaja hiawis
Eipä oo hakua turhaan kehuttu; löysinkin ihan tohon pakoputken tilaan keskittyvän "aiheen"! :wink:

Ei oo turboo, ei varmaan tulossakaan, mutta hyödyllistä matskua silti.. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=10093

Lähetetty: 21.11.2006 19:04
Kirjoittaja Jokari
Heh, kattilada ja miinus -8 cm :D Luulis kyllä että aika mahdoton yhtälö, sillä eipä vakiokorkuisessakaan liikaa ole katin kohdalla "nimim. yksi tallin kynnys vasta paskana"

Pitänee tohon ruiskuun sovitella ensi kesänä tukevammat jouset eteen, iskareiksi ihan tavan kaasut ja taakse vakiojouset. Ei luulis ainakaan huonontavan ajo-omituisuuksia :wink:

Lähetetty: 21.11.2006 19:10
Kirjoittaja hiawis
Jokari kirjoitti:Heh, kattilada ja miinus -8 cm :D Luulis kyllä että aika mahdoton yhtälö, sillä eipä vakiokorkuisessakaan liikaa ole katin kohdalla "nimim. yksi tallin kynnys vasta paskana"
Jooh, surkee toi paikka.. Ei normaalissa ajossa oo ongelmia, mutta kylläki vaatii hermoja kynnyksen ja nosturin ylitykset. Mökkitiestä puhumattakaan! :oops:

Lähetetty: 22.11.2006 8:50
Kirjoittaja cassu
Jokari kirjoitti:Pitänee tohon ruiskuun sovitella ensi kesänä tukevammat jouset eteen, iskareiksi ihan tavan kaasut ja taakse vakiojouset. Ei luulis ainakaan huonontavan ajo-omituisuuksia :wink:
Suosittelen Ladan ns "progejousisarjaa". Itellä projektissa sellaiset, ja ss127:lla myös. Venäläistä tekoa ja on jämäkät - muttei kuitenkaan liian jäykät. Hintakaan ei päätä huimaa - kannattaa kysellä moista settiä Sergyltä.

Jos vaihtaa jouset ja iskarit, suosittelen samalla vaihtamaan taakse uudet tukitangot. Jämäköittää mukavasti ja parantaa ajo-ominaisuuksia.