Sivu 2/5

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 26.12.2007 19:37
Kirjoittaja khonkonen
Jaakkima kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Lisäksi käsitin että Nivaankin tulisi hydraulinostajat ensi vuonna ja venttiilien säätö jää Nivassa historiaan.
Mutta kuitenkin tehtaan Nivan varaosakatalogi vuodelta 2003 tuntee hydrauliset venannostimet Nivoissa 21214-20 ja 2131-41. Ja noita hydraulisia venannostimia tykötarpeineen ja nokkineen saa jopa Viipurista ihan hylly tavarana.
Jäikö mieleen hintahaarukkaa jossa pyörisi tollasen "sarjan" hinta?

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 26.12.2007 19:47
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jaakkima kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Lisäksi käsitin että Nivaankin tulisi hydraulinostajat ensi vuonna ja venttiilien säätö jää Nivassa historiaan.
Mutta kuitenkin tehtaan Nivan varaosakatalogi vuodelta 2003 tuntee hydrauliset venannostimet Nivoissa 21214-20 ja 2131-41. Ja noita hydraulisia venannostimia tykötarpeineen ja nokkineen saa jopa Viipurista ihan hylly tavarana.
onhan venäläisillä ollu joku omasarja jo pidemmän aikaa, esiteltiin Niva 21214-40 mallissa, jonka elinkaari jäi kai aika lyhyeksi, uusi järjestelmä on kai jokin länsimainen
http://www.lada-auto.ru/ kirjoitti:В течение уходящего года на АВТОВАЗе велась модернизация двигателей для LADA 4х4. Принято решение об оснащении моторов гидроопорами рычагов клапанов фирмы INA, что не только снизит трудоемкость технического обслуживания, но и повысит надежность моторов, улучшит их эксплуатационные характеристики. Планируется, что оснащение двигателей LADA 4х4 гидроопорами INA начнется весной 2008 года.

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 26.12.2007 21:18
Kirjoittaja sepkar
mitämitä? Uskoin ja luulin, että Nivassa on jo nyt hydrauliset venttiilinnostimet ja näin ollen välysten säätäminen historiaa jo nyt.

Repair manual toteaa, että moottorissa 21214-10 on hydrauliset nostimet ja hydraulinen ketjunkiristin.

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 26.12.2007 21:38
Kirjoittaja Jaakkima
khonkonen kirjoitti:
Jaakkima kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Lisäksi käsitin että Nivaankin tulisi hydraulinostajat ensi vuonna ja venttiilien säätö jää Nivassa historiaan.
Mutta kuitenkin tehtaan Nivan varaosakatalogi vuodelta 2003 tuntee hydrauliset venannostimet Nivoissa 21214-20 ja 2131-41. Ja noita hydraulisia venannostimia tykötarpeineen ja nokkineen saa jopa Viipurista ihan hylly tavarana.
Jäikö mieleen hintahaarukkaa jossa pyörisi tollasen "sarjan" hinta?
Eipä jäänyt, voin ensi kerralla katsella mitä maksaa.

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 26.12.2007 21:43
Kirjoittaja Jaakkima
Lada-Jussi kirjoitti:onhan venäläisillä ollu joku omasarja jo pidemmän aikaa, esiteltiin Niva 21214-40 mallissa, jonka elinkaari jäi kai aika lyhyeksi, uusi järjestelmä on kai jokin länsimainen
Mutta tuo 21214-20 on juurikin nyt tuotannossa oleva malli. Veikkaisin kyllä että niillä on tuo venäläinen järjestelmä tällä hetkellä käytössä, koska siihen saa varaosia noin helposti. Jos se olisi ollut joku pieni sarja, niin ei sille näin helposti varaosia löytyisi. Ja nyt keväällä 2008 siirrytään uuteen järjestelmään.

Mutta kyllä tuossa uudessa Nivassa on pakko olla hydrauliset venannostimet ja ketjunkiristin. Se on NIIN paljon hiljaisempi ja eri kuuloinen kuin oma 1,7i. Tuosta koneesta puuttuu kokonaan tämä Ladalle tyypillenen ventiilikoneiston kilkatuskalkatus.

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 26.12.2007 21:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
toi oli asia mikä jäi koeajolla kokonaan selvittämättä. hydraulinen ketjunkiristys oli kyllä, se oli ihan päällepäin nähtävissä

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 26.12.2007 22:01
Kirjoittaja Hazka
Hoksasin tuossa kun nivan käynnistää pidemmän seisonnan jälkeen, niin motti naputtaa n.1 sekunnin käynnistyksen jälkeen. Eikö tuo jo viittaa hydraulisiin nostajiin?

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 26.12.2007 22:08
Kirjoittaja Jokari
Kyllä pitäs uudessa Naivassa olla hydrauliset nostajat. Ainakin kivenkovaan näin Deltassa väitettiin...

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 26.12.2007 22:59
Kirjoittaja Jaakkima
Hazka kirjoitti:Hoksasin tuossa kun nivan käynnistää pidemmän seisonnan jälkeen, niin motti naputtaa n.1 sekunnin käynnistyksen jälkeen. Eikö tuo jo viittaa hydraulisiin nostajiin?
Näin ainakin muissa automerkeissä.

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 26.12.2007 23:40
Kirjoittaja samarai
Jaakkima kirjoitti:
Hazka kirjoitti:Hoksasin tuossa kun nivan käynnistää pidemmän seisonnan jälkeen, niin motti naputtaa n.1 sekunnin käynnistyksen jälkeen. Eikö tuo jo viittaa hydraulisiin nostajiin?
Näin ainakin muissa automerkeissä.
Juuri näin. Ladan öljyputsari jättää esipaineen nostajille. Tämä huomattiin tossa omassa 110:ssa jossa nostajat naputti väärällä öljyputsarilla yön yli seisomisen jälkeen käynnistettäessä pari kolme sekunttia. Öljyputsarin vaihdolla naputus hävisi heti kokonaan.

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 27.12.2007 4:42
Kirjoittaja samarai
Ladaonlinen uutinen kertoisi, että myös 1,8 konetta saisi Prioraan 2008. Superavto myös alkaisi tehdä lisää tehdastuunattuja versioita eri tuotantomalleista.
http://ladaonline.ru/news.asp?News=5583

Superavton nykyinen mallisto:
http://super-avto.ru/production/


Vazinterservicen mallisto
http://www.vazinter.ru/pickup/cataloque
(löytyy hyvät kuvasarjat ja tekniset erittelyt kaikista malleista!) lisäksi on vielä paloautomallisto

VIS:llä näkyisi olevan myös virallinen dealeri EU:ssa 8) (Bulgaria) http://www.vazinter.ru/pickup/dealers

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 30.12.2007 21:28
Kirjoittaja samarai
Hieman taas tuli tehty tutkimusta 8)

Ukrainasta löytyy myös 3:skin tehdas, joka kasaa Ladoja - Kremenetsissä sijaitseva KrASZ. http://www.krasz.com.ua/index.htm
se tekee myöskin vielä tota kombia http://www.krasz.com.ua/models.htm

Kazakstanissa myös AziaAvto kasaa myös edelleen Ladoja http://www.aziaavto.kz/index.htm
malleina Lada 4x4 ja 1,6 koneella 21099 -hienolla kojetaululla, huoh :)
http://www.aziaavto.kz/21099.htm

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 2.1.2008 22:27
Kirjoittaja Lada-Jussi
onkohan tuon etuvetoisten 1,5 koneen tuotanto lopetettu kokonaan? tai varmaan varaosana vielä saa, mutta tuotantoautoissa taitaa kaikkialla olla jo 1,6.

toi 2114 kojetaulu on kyllä kaunis, sopii vanhaankin Samaraan nätisti, ei liian futuristinen, mutta ei vanhahtavakaan, Avtovazillakin oli jossain välissä tuotantomalleina mm. 21099-04, 21099-24 ja 21093-05 joissa oli myös toi ns. eurokojetaulu.

mites egyptin 2107 ja 2110 tuotanto?

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 3.1.2008 1:12
Kirjoittaja samarai
Niin varmaan sen 1,5 koneen tuotanto alkaa olla ainakin hiipumassa. :roll:

Egyptissä jatkuu 2107 ja 110 tuotanto ja uutisten mukaan on tulossa vielä lisää 4x4 malli.
http://news.egypt.com/en/index.php?opti ... &Itemid=54
(vaikka tossa ei tosin 110:stä ole mitään)

Avtovazin sivuilla on niukasti uutisia tosta Egyptin toiminnasta ja varmaan kaikki paikallisen tehtaan tieto on arabiaksi. Tässä on yksi missä kerrotaan uuden oman tehtaan avajaisista helmikuussa 2006, sitä ennen Ladojen kokoonpano Egyptissä tapahtui Suzukin tehtaalla.
http://www.ladanews.ru/cgi-bin/lnews.pl ... number=201

Tässä on aika tuore uutinen (25.12.07), missä kerrotaan, että Avtovaz suunnittelee tehtaitten perustamista Jordaniaan ja Etelä-Amerikkaan (ilmeisesti Brasiliaan). Lisäksi Egyptin kapasiteettiä lisätään. Ladoilla näkyy olevan kysyntää Lähi-idässä. :)
http://www.ladaonline.ru/news.asp?News=5597

Re: Ladat vuonna 2008

Lähetetty: 3.1.2008 7:33
Kirjoittaja Lada-Jussi
Egyptin suunnalla arvostetaan laatu autoja, kun täältäkin kaikki raadot sinne raahataan, sinänsä ihailtava asia.

näin vielä märkiä unia tuosta kazakstanin Samarasta, vanha sedan malli "isolla" koneella ja uudella sisustuksella on kyllä lähes täydellinen auto, voisiko sanoa tällä hetkellä maailmassa tuotettavista autoista parhaimmaksi.