ukki kirjoitti:Kun tilaisuus sitten päättyi tuli ulos iloisen ja onnellisen näköisiä miehiä ja naisia. Näitä seuroja kesti muutaman kuukauden ja ne loppuivat kuin seinään. En tiedä mitä tapahtui aina tilaisuuden loppuksi, mutta harmittaa kun ei tiedä mikä sai aikuiset miehet ja naiset niinkin hyvään olotilaan.
Odessa kirjoitti:Olisko olleet myöhempien aikojen Korpelaisia? Korpelaisuus oli tuolla Väylän varressa omanlaisensa lahko, josta voi lukea Bengt Pohjasen kirjoista.
Samalta kyllä kuulostaa tuo homma mitä tuola kotikylässäki aikoihnaan on tapahtunnu. Elikkä suohraan sanottuna orgiat sielä oli, alkoholilla oli osuutta asiaan...
ukki kirjoitti:Kun tilaisuus sitten päättyi tuli ulos iloisen ja onnellisen näköisiä miehiä ja naisia. Näitä seuroja kesti muutaman kuukauden ja ne loppuivat kuin seinään. En tiedä mitä tapahtui aina tilaisuuden loppuksi, mutta harmittaa kun ei tiedä mikä sai aikuiset miehet ja naiset niinkin hyvään olotilaan.
Odessa kirjoitti:Olisko olleet myöhempien aikojen Korpelaisia? Korpelaisuus oli tuolla Väylän varressa omanlaisensa lahko, josta voi lukea Bengt Pohjasen kirjoista.
Samalta kyllä kuulostaa tuo homma mitä tuola kotikylässäki aikoihnaan on tapahtunnu. Elikkä suohraan sanottuna orgiat sielä oli, alkoholilla oli osuutta asiaan...
Juha Vainiokin tais laulaa jotain tän suuntasta..
Pohjoisessa kansa on sen kaamoksensa vanki. Pimeässä työskennellen paljoa ei hanki. Mutta läpi talven seisoo tanakasti kanki ja jumankauta kaikki siellä silloin nai!...
...sähköjä ei lainkaan kynttilöitäkin vain yksi. Sekin tuli jonkun persereikään työnnetyksi ja eiköhän se pimeässä mulkun virkaa tee!
Siellä juotiin! Siellä nussittiin! Keväällä tyhjät oli pussit niin!
Vähän kuulupuhetta, se on kun savolainen puhuu vastuu on kuuntelijalla. Eräs taksimies kävi Kuopiossa ajoreissulla. Oli päästellyt yksisuuntaista katua väärään suuntaan, ainakin yhen korttelin välin. Maaseudulla kopilla oli sitten puhunut, "paljon oli tuttuja, kättä nostivat lähes joka autosta." Minä kuulin tämän luultavasti joskus 1970 luvulla.
Tervehdykset toivottelen.
Sekalaista palstalla ilmaisin itseäni: olla eioikeassa tai oikeassa. Voiko olla oikeassa ja sen vastakohtana olla väärässä ilmaisu olla sen oikeampia, kuin olla oikeassa tai olla vasemmassa, joka on oikean vastakohta. Olla väärällä tiellä tai olla vasemmalla tiellä, kuulostaa aika hupaisalta. Oikean vastakohtana vasen on oikein, mutta oikean vastakohtana myös väärä on oikein. Onko vasen väärä vai oikea tai molempia tai ei kumpaakaan. Vasen oikea ja oikea väärä ovatkin oikeita tai ovatko sittenkään jos ovatkin toisinpäin jne... kun tästä ei oikein, tai vasemmin ota oikein, tai väärin selvää, ihan kirjaimellisesti kotimainen kanta-astujakaan. Mitenkäs ne pärjäävät ulkomaankielen puhujatkaan. Onko vasen oikea? Vai väärä, vai sittenkin......
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
Tervehykset toevottelen.
Elekee työ hättäelkö kyllä se siitä tokenoo, se on luultavasti se 900km ajourakka Heinolassa mutkin viikonloppuna. Ajettaessa ei oo ieti muuta miettiä ku pittää olla tormakkana sen oma ajun ja muun liikkujan takija. Pyörinneekö se hummeeti vähän rivakammin näin huiluupäevänä. Ei tämä oo pysyvä olotila. Toevottavasti. Van sittehän tuon näkköö
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
Minkki joutui taivaaseen. "Sinä olet ollut hyvä ja kaunis eläin maan päällä, saat toivoa mitä haluat" Pietari lupasi. "Saisinpa selaisen turkin, joka on tehty vanhojen akkojen nahoista"
ff8728 kirjoitti:Minkki joutui taivaaseen. "Sinä olet ollut hyvä ja kaunis eläin maan päällä, saat toivoa mitä haluat" Pietari lupasi. "Saisinpa selaisen turkin, joka on tehty vanhojen akkojen nahoista"
Tätä olen kuullut vitsinä kerrottavan, mutta olen ollut livenä kuulemassa:
Olin vuonna1969 esimiesharjoittelussa vasta avatussa Joensuun Sokos-tavaratalossa. Miesten pukineosastolla oli työssä tyttö, jolla oli tapana kysyä asiakkaalta:" Ja mitäs olis mielessä?"
Erään kerran miesasiakas vastasi:" P***uhan se on mielessä, mutta housuja minä tulin ostamaan"
Tuli mieleen samantyylinen juttu. Savolaisessa pikkukoulussa -60 luvun alussa opettaja kysyi jollakin luonnontietotunnilla pikkupojalta, "mikä se pitää puuta pystyssä". "Sahanpuru, isä kun rassaa sahalla sen purun pois niin puu keikahtaa nurin". Tositarina, pojan tunnen, opettajankin. Olen kuullut kerrottavan ihan nykyvuosinakin tuota, kaukana savosta.
Tämäkään ei ole vitsi, mutta ainakin minua se huvitti.
Nuori kaveri löysi mummolan ullakolta antiikkisen kirjoituskoneen ja kyseli isoisältään, mikä se on ja miten se toimii. Kokeiltuaan poika ihasteli:"Vau! tämä printtaa reaaliajassa.
Tervehdyksee toivottelen.
Totuus lapsen suusta. 3,5v poika, lapsenlapseni, tuli joku päivä sitten meille kylään. Heti tultuaan ovesta sisään poika sanoi, "ukki, tiedätkö mikä on vaarallinen ihmisille? En tiedä, sanoin. "Kattohait ovat vaarallisia" vastasi napero. Miksi? kysyin minä. No, etkö sinä sitä tiedä? Nehän ovat vaarallisia siksi, että ne syövät kaikki savupiiput, vastasi poika. Olin jonkun aikaa sanaton. Vaimon mielestä en ole ollut koskaan noin yllättynyt.
Kuuntelin päivällä taas radiota. ( Oikaskaa juttu kohdalleen, siis joka kuunteli samaa ) Mies puhui aamulla vaimolleen. "Taas tulee se sinun äitisi iltapäivällä käymään, mitähän se syö kun se haisee niin pahalle".
No, istuivat sitten kahvipöydässä iltapäivällä. "Ethän sinä haise pahalle, kuulin kun isi sanoi äidille aamulla, mikähän siinä äidissäsi haisee niin pahalle", pikkutyttö puheli.
Tervehdykset toivottelen.
Pittää välillä pistäytyä tällähi huumori osastolla. Eilen päivällä tuli Prismassa vastaa entinen työkaveri, jota en ole tavannut, muistelimme yhdessä, pariinkymmeneen vuoteen. Juteltiin siinä kaikki kuulumiset, tulemiset ja menemiset. Sitten lähdimme kumpikin eri suunnalle myymälää. Siinä toivottelimme hyvästejä ja heipateltiin, niin kaveri sanoi heipan lisäksi "Hyvää jatkoa" Silloin taas välähti vanha, joskus joltakin kuultu sanonta mieleen. Ja tietystihän se piti sanoa vastauksena myös kaverille. Ja tässä nyt teille: "Mitta kyllä riittäisi, jäykkyyttä saisi olla jo hieman lisää" Kaverilta karkasi holtiton nauru joka oli kovaääninenkin vielä lisäksi. Naureskelu kesti ja kuului eriosista myymälää muutaman minuutin ajan.