Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Lähetetty: 27.12.2007 16:51
Katoppas juu. En silti vielä luovu toivosta, että vähän enemmän lämpöä saisin kabiiniin 

Ei koske ainakaan takavetoisia Ladoja. Käytännössä vois sanoa että oli se auto 1200 kaasari tai 1700i, niin kulutuksissa ei juuri eroa ole. Tai no ehkä tossa 100 km/h jälkeen eroja syntyy vähän, mut muuten ei juuri.,_,/ukka kirjoitti:Parempi polttoainetalous, vähemmän hukkalämpöä kabiiniin kuljetettavaksi.
,_,/ukka
No entä vm.90 vanhempi 1500/1600 vs. 1700i? Kyllä mun 1200s vm.90 vei enempi bensaa ku työkaverin 1500 asteekki, vaikka samanlaisessa ajossa olivat. Ero noin litra/100km. Ja litrankin ero, JOS se menee hukkalämpöön, näkyy lämpöjen nopeampana nousuna. 10kW:n hallilämmitin kuluttaa yhden litran polttoöljyä tunnissa, jos sama hukkalämpö onnistuttaisiin siirtämään moottorista hyttiin, niin hikeä pukkaa.Jokari kirjoitti:Ei koske ainakaan takavetoisia Ladoja. Käytännössä vois sanoa että oli se auto 1200 kaasari tai 1700i, niin kulutuksissa ei juuri eroa ole. Tai no ehkä tossa 100 km/h jälkeen eroja syntyy vähän, mut muuten ei juuri.
Kyllä se niin vaan on, että tolla bensamäärällä jonka jokainen takaveto polttaa, lämmittää mitä vain. Ei takuulla polttoaineen kulutusta voi syyllistää lämmön vähyydestä!,_,/ukka kirjoitti:Ja litrankin ero, JOS se menee hukkalämpöön, näkyy lämpöjen nopeampana nousuna. 10kW:n hallilämmitin kuluttaa yhden litran polttoöljyä tunnissa, jos sama hukkalämpö onnistuttaisiin siirtämään moottorista hyttiin, niin hikeä pukkaa.
,_,/ukka
Myös lämmityslaitteen kennon ja vesiputkien koolla on merkitystä. Ei taida nykyautoissa olla enään eri versioita pohjois ja eteläeuroopan markkinoille? Kylmästä kärsiviltä keritään rahaa lisälämmittimistä ja kuumasta kärsiviltä ilmastointilaitteesta.Mara kirjoitti:Esim. -87 Sunny vei matka-ajossa 5.5-6l/100km ja lämpöä riitti joka kelille.
Noissa uusissa hitech-moottoreissa vasta alkaa kulutuksen pienuus kostautua lämmön vähyytenä, etenkin turpodiiseleissä ja siksi niissä lisälämmitin yleensä onkin.
Kyllä se pojat on niin että vaikka Axtecissa on lähes "isolohko" niin vähemmän se kuluttaa kuin 1200S tai 1200L,_,/ukka kirjoitti:No entä vm.90 vanhempi 1500/1600 vs. 1700i? Kyllä mun 1200s vm.90 vei enempi bensaa ku työkaverin 1500 asteekki, vaikka samanlaisessa ajossa olivat. Ero noin litra/100km. Ja litrankin ero, JOS se menee hukkalämpöön, näkyy lämpöjen nopeampana nousuna. 10kW:n hallilämmitin kuluttaa yhden litran polttoöljyä tunnissa, jos sama hukkalämpö onnistuttaisiin siirtämään moottorista hyttiin, niin hikeä pukkaa.Jokari kirjoitti:Ei koske ainakaan takavetoisia Ladoja. Käytännössä vois sanoa että oli se auto 1200 kaasari tai 1700i, niin kulutuksissa ei juuri eroa ole. Tai no ehkä tossa 100 km/h jälkeen eroja syntyy vähän, mut muuten ei juuri.
,_,/ukka
Kysehän oli nyt takavetoisen Ladan lämpimyydestä, vai kuinka? Ei niissä ole ry*sä varmasti kokoja muutellut. Otin Sanin vaan esimerkiksi kulutuksen ja lämpimyyden suhteesta.,_,/ukka kirjoitti:Myös lämmityslaitteen kennon ja vesiputkien koolla on merkitystä. Ei taida nykyautoissa olla enään eri versioita pohjois ja eteläeuroopan markkinoille? Kylmästä kärsiviltä keritään rahaa lisälämmittimistä ja kuumasta kärsiviltä ilmastointilaitteesta.
Vanha termari oli juuttunu auki, eli virtas suoraa läpitte. Kyllä lämpöö on kabiinissa sopivasti, mutta kyllä saa vipu olla +0 keleillä täysillä. Letkut kuitenkin on konehuoneen puolella erittäin kuumat. Venttiilikin aukee täysin. Muutta tarvii varmaan tutkia tuota kennoa kunhan muilta tärkeemmiltä projekteilta kerkiää.Nonnis kirjoitti:Auttoiko termarin vaihto?
Juu, kyse oli, mutta kun otit esiin vanhaa sania ja uutta turbodiiseliä niin oletin että saa jotakin kommenttia heittää niistäkinMara kirjoitti:Kysehän oli nyt takavetoisen Ladan lämpimyydestä, vai kuinka? Ei niissä ole ry*sä varmasti kokoja muutellut. Otin Sanin vaan esimerkiksi kulutuksen ja lämpimyyden suhteesta.