avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no niin nyt päästiin pollesta puotiin... talo rojekti nyt hieman hidastaa tekemistä mutta talvella olisi polle tarkoitus liikkelle laittaa ja edeleenkin ladan tekniikalla kun tuosta käyttö autoa haaveilin. on sen verta ruosteeton yksilö, pienenä perversiona oli joku diesel kone mutta kun ladan kone on ainakin nurkalla niin olkoot nyt väliaikaiseti bensa. omassa myllyssä kipinä hukassa, kytkin jumissa ja laatikko sorvaa lähes joka pykälällä
tässä nyt pari otosta

lommo löytyy kontista mutta uusi luukku tuli matkassa

tässä edestä... lava täynnä romua vielä
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... =42&pos=13

tässä takaa
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... =42&pos=14

ja sisältä on virheetön vaikkakin likainen
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 0043&pos=2

hitsata ei tarvitse, ainoastaan jarrut ovat seisonnassa hieman jumittuneet, vieläkö tuohon löytyisi jostain käsi jarru vaijeria ym muuta. sekä ei tullut tarkasteltua mitenkä tuo seisonta jarru homma edes takana toimii
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Seisontajarru toimii huonosti ja muutenkin pollen jarrut ovat sellaiset satimet että..
Kannattaa totutella jarrujen herkistelyyn! Käyttöautoksi polle on alustansa osalta järkyttävä. Etenkin nuo jarrut, oi voi. Kannattaa muutenkin ottaa se asenne että auto on joka paikasta loppuun ajettu jos on yli 50tkm mittarissa.. Ainakin oma 80tkm ajettu oli aivan loppu vaikka ei olisi ihan heti päällepäin uskonut. Valitettava todiste polski fiatin laadusta. :(

Mutta muuten ihan nätti peli. Ei muuta kuin istuttamaan ladan pannua pellin alle.. Kyl se sinne menee.. :)

..tuo takapuskuri muuten on ihan pollen oma. Sitä en tiedä onko se tuon auton oma mutta jos ei niin sitten se on kai varastettu. :lol:
Jos tulee kysyttävää pollesta niin saatan johonkin löytää jopa vastauksen. On tullu tuollanen purettua jokaista nippeliä myöten. Ja olen jopa myös kasannut.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

mielessä kävi jotta jos tuonne saisi tungettua mahdollisimman paljon ladan hilpettä. joku joskus väitti että etujarrut ja pääsylinteri ovat vaihto kelpoisia keskenään, hieman olen esson baari juttuna pitänyt. tosin ei ne ladan alumiiniset satulatkaan ole mikään suunnitelun helmi varsinkaan siinä vaiheessa kun pitäisi jarrupaloja vaihtaa.
onko nuo takajarrut mallia mersu eli pienet rummut levyjen sisällä vaiko vetääkö vaijeri mäntää vain levyä vasten?
ladan takajarrut olisivat kohtuullisesti toimiva paketti mutta vaan ei taida inssi suostua joten jos ei jarruihin ala järkeä tulemaan niin täytynee sitten miettiä

no täytyy syksymällä ajaa elinten luovuttaja lada ja tuo vierekkäin ja ruveta ihmettelemään.

avolava mosse oli hieman haaveissa mutta hyvän ja kohtuu hintaisen yksilön löytyminen rupesi tuntumaan mahdottomalta, oli laadultaa hieman parempi
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Team perseauki racing kirjoitti:joku joskus väitti että etujarrut ja pääsylinteri ovat vaihto kelpoisia keskenään, hieman olen esson baari juttuna pitänyt.

onko nuo takajarrut mallia mersu eli pienet rummut levyjen sisällä vaiko vetääkö vaijeri mäntää vain levyä vasten?
-En osaa sanoa etusatuloiden sopivuudesta päittäin, mutta itse pidän Pollen jarruja (uiva satula) paljon huolto ystävällisempinä ja parempina kuin Ladan etujarruja (onhan Ladassakin hyvät jarrut, vaikka ovat vähän herkemmät "viottumaan" :D )

-Käsijarru toimii siten, että vaijeri liikuttaa mäntää, eli ei ole rummulla toteutettu käsijarru...
Team perseauki racing kirjoitti:vieläkö tuohon löytyisi jostain käsi jarru vaijeria ym muuta.
Jarruosia löytyy melko nihkeästin (paloja löytyy), motonetissä saattaa olla harvinaisempia osia. Käsijarruvaijeria ei ainakaan Järvenpäästä saanut mistään (viikon olivat etsiskelleet eri tukkureilta), rompetoreilta voi löytyä... :?
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no täytynee katsella mitä tarvitsee kunhan pääsee tohkeilemaan... käsijarru vaijerikin voi nöyrtyä rasvaamisella tai sitten jostain muusta soveltaa.
hieman sormimitalla mittailin jotta pyöreä lamppuisen ladan avautuvat nortti ikkunat voisivat käydä kohtuulisen suoraan.
no ensikuussa alkaa loma jos saisi par päivän aikaa että pääsisi tuotakin tohkeilemaan kun vehje majailee mänttässä tällä hetkellä ja siellä olisi tarkoitus se laittaa, ja ennen syksyä olisi tarkoitus saada ajoon kun letukasta loppuu leima eikä nastarenkaitakaan ole joten polle saa toimia kulettimena. letukka ajoon sitten ensi kesäksi taasen

tähän rojektiin uhrataan myös kattimallin lada jota nyt on keretty roplaamaan ja maalaamaan mutta käyttö osat ehjiä ja kone laakeroitu ja kansi rempattu.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

nänni mankan voisin tuohon ostaa jos jollain on kasetti puolen pitäisi toimia kun noita c kasetteja on pari pahvilaatikkoa, menee koko vehje pilalle jos tuohon cd soittimen laittaa.
mites onkos noista porukalla miten kokemusta, se nyt on tiedossa jotta koneessa on hieman lapsuksia ja laatikko on sorvarin unelma, mutta mitenkäs sähköt, eli valot ym...
ja niinkuin larssi sanoi niin alustaltaan ovat nopeasti loppu mutta... onko tuo kokonaisuutena niin huono auto kuin väitetään vai pelkkä moottori?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no niin ensiviikonloppuna näyttäisi aikaa sen verta olevan jotta moottori olisi tarkoitus vaihtaa.
ihmetystä rypesi herättämään kun tuohon osia hieman enakkoon kyselin niin kytkin vaijeria ei yksikään katalooki tuntunut tuntevan fso 125p polleen tosin nestekytkimen osia kyllä kaupattiin ja mätänetistäkään ei löydy kuin nestekytkimen osia eli pääsenkö helpolla vai virhe kirjassa... niin ja jos joku ihmettelee näitä ihemttelyjäni niin auto on mänttässä ja itse asustelen muuramessa. niin ja osto hetkellä lähinnä kiinnosti korin ruosteettomuus ei niinkään tekniikan ihemttely
ja jos joku haluaa niin kohtuu hintaan saa laatikon ja moottorin itse en noilla mitään tee
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
FSO
Viestit: 235
Liittynyt: 1.7.2005 21:39
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja FSO »

Hmm, Pollen perä roikkuu aika pahan näköisesti. Toki lavalla on aika paljon kuormaa mutta voipi olla että takajousien kiinnityspisteet ovat päässeet mätänemään, ainakin jos auto on ollut kuvan paikassa pidempäänkin. Takajousien takakiinnike on hyvin lähellä bensatankin täyttöputken juurta ja kun kiinnike alkaa pehmenemään takajousi siirtyy lähemmäs täyttöputkea ja tankin ja putken välinen hitsaussauma voi pettää. http://poldek.no-ip.info/liitos.jpg
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 GLI 16V | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.6 SLE ja kauden mukaan vaihtuvia huumoriautoja

1980-luvun EdustusPoloneesi.
Entistäkin enemmän katetta hinnalleen.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no nyt on ladan kone nokalla ja kuvia tulee kunhan kerkiää, enää pakoputken vääntäminen ja muutama pikku nippelin laitto sekä jarruihin uutta hilpettä niin saapi ajoon, motonetistä tänään tilasin jaruulevyt palat ym muuta.
auto nousi aikas ryhtiinsä kun sai rojut pois lavalta, karkeasti laskeskellen noin tonnin edestä metalli romua. pohja oli ihmetykseksi aivan virheetön ja hyvin massattu, auto on ollut yhdellä omistajalla käytössä ennen minua, kaipolassa sijaitsevassa metalli firmassa ja kaverilta jolta ostin oli ainoastaan seissyt. ainoa pieni miinus oli bensa tankin puute, oli matkalla hukkunut ilmeisesti johonkin. no täytynee jotain kehitellä, samaran tankki/takaveto farkku ladan jos jollain olisi jyväskylän alueella voisi kiinostaa, mutta hätä tapauksessa jerry kannu saa toimittaa tankin virkaa.
kytkin oli niinkuin sanottiinkin vaijeri toiminen ja niin on edeleenkin, eli laatikosta siirettiin se nuppi toiselle puolelle ja asetelma, painelaakeri, kytkin haarukka tulivat pollesta ja vauhtipyörä ja levy ladasta. asetelmat ovat muuten täysin identtisiä paitsi painelaakerin toteutus.
pollessa vauhtipyörä oli pienempi.
kaasuvivusto tuli ladasta tosin polin osa piti ottaa pollesta, koneen korvakkeet sai tehdä uusiksi mutta mutta ei ollut viikolopuun tekemätön työ tosin perjantai ja launtai ilta venyivät yli puolen yön ja la sekä su aamulla 7 taas näpräämään
asennus juoman otosta huolimatta hommia tehtiin jatkuvasti, mutta pitän välillä syödäkkin.

täytyy käydä utelemassa muutos katsastelua mitä selvityksiä tarvitsee... kun tuo polle on niinkin uusi kuin 88
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no nyt sain kuvatki nettiin asti, ladakerhon galleria intti ettei enää mahdu kuvia mutta kuitenkin

tässä elinten luovuttaja..... ei minun maalamani, eikä likeltä kovin siisti ja koppa läpi mätä, oli jäälle menossa mutta löytyi parempi sijoitus kohde
http://s160.photobucket.com/albums/t190 ... uttaja.jpg

ja hieman helpotusta koneen nostoon laatikoineen

http://s160.photobucket.com/albums/t190 ... lpotus.jpg

koneet ja lootat vierekkäin
http://s160.photobucket.com/albums/t190 ... rtailu.jpg

kytkimen käpälän muutos ja toimiikin vielä
http://s160.photobucket.com/albums/t190 ... muutos.jpg

paketti menossa, kun kerran poiskin mahtui ruotoineen päivineen niin kyllä meneekin, tosin ladassa jonkun sentin pitempi öljypohja
http://s160.photobucket.com/albums/t190 ... enossa.jpg

mahtuu mahtuu
http://s160.photobucket.com/albums/t190 ... mahtuu.jpg

siellä
http://s160.photobucket.com/albums/t190 ... elllep.jpg

pihassa, lavalla jonkin verran romua ja toinen pyörä luiskassa mutta kohtuulisen ryhdissään on, joksu toki voisi hiukan jäykemmät lehdet taakse sovitella
http://s160.photobucket.com/albums/t190 ... ihassa.jpg

ja tässä kuva toisesta elinten luovuttajasta, kaikkea pikku osaa mitä ei toisesta löytynyt
http://s160.photobucket.com/albums/t190 ... iki086.jpg
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no niin nyt ruvetaan olemaan siinä vaiheessa että voi käyntii kokeilla,,,, vaan eipä tule virtoja, startti pyörii ja hätävilkut toimii mutta muuten on kohtuullisen mykkä.
onko kellään kytkentä kaaviota tahi hyviä ideoita
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Joen musikka
Viestit: 1985
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Team perseauki racing kirjoitti:no niin nyt ruvetaan olemaan siinä vaiheessa että voi käyntii kokeilla,,,, vaan eipä tule virtoja, startti pyörii ja hätävilkut toimii mutta muuten on kohtuullisen mykkä.
onko kellään kytkentä kaaviota tahi hyviä ideoita
Tilanne on hyvä,startti ja ehkä hätävilkku ei oo sulakkeen takana,joten tarkistapa tuleeko sulakepakettiin lainkaan virtaa?
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

juupa... vika selvisi, oli sitten palanut hiukan johtoja ja niitä on edellinen omistaja paikkaillut niin ja näin.. rosvoliitimiä ym muuta on enempi kuin tarjoustalon hyllyssä, nyt toimii jo pitkät sekä pyyhkijät.
taitaa tulla helpomaksi silpoa tuo johto sarja ja hieman pelkistää sitä.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no niin rojekti etenee hitaasti ja sitäkin epävarmemmin... :lol: ei vaan tahtoo talon rakennus viedä kaiken ajan.
toivottoman sähköjen elyvys yritysten jälkeen tulin siihen loppu tulokseen että uudet sähköt on helpompi tehdä. no enää ei puutu kuin vilkut. tosin hieman pelkistetty tulee mutta kaikki tarvittava pelaa kyllä. oli sen verta johtoja palanut ja todella karseita liitoksia tehty sinne tänne. ilman kytkentä kaaviota oli lähes mahdoton löytää joka johdolle paikka varsinkin kun ylimääräistä piuhaa oli yksi siwan kassilinen
toivotaan että hieman kärsinyt virtalukon pohja kestää sen että virta 15 on vedetty sen kautta ilman relettä. tosin virta 15 taakse ei tule kuin puola, kaasuttimen sähkösolenoidi, lämppärin puhaltimen heräte ja pakki valo. kaikki muu jääkin sitten päälle jos ei nappulasta sammuttele
ja tottakai lämppärin puhallin oli mykkä. no se kävi ladasta aivan suoraan, mutta lämppärin kennon hana oli aivan karseassa kunnossa ja kennokin vuotanut sieltä täältä. ladan kenno tuonne onneksi käy pienellä vaivalla ja on melkein puolet isompi. hieman joutuu koteloa leikkelemään että saa putket ulos ja tulipeltiin yksi reikä lisää.
mätä netistä tilailin jarrun osat vaan nille en ole vielä mitään kerinnyt tekemään.
ensiviikonloppuun mennessä olisi yritys saada sähköt ja koelauta kasaan, sitten ei muuta kuin jarrut ja leimalla.
orkkis kilvetkin sain tilattua.

välillä on tullut se olo että perkule kun tuli ostettua mutta toivotaan että lopussa kiitos seisoo, eipähän tarvii hitsata ja alusta on muutenkin yllättävän hyvä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no niin rojekti on edelleenkin edennyt hitaasti mutta sitäkin epävarmemin :lol:
ei ole aika tahtonut riittää, ei edes chevyn tukivarsien vaihtoon että leimalle olisi saannut vaan kuljettimena on nytten mb w123 300d vm 85 ja vaikka joku uhosi että tuollaisella joskus jenkin ohitti niin vaikka 80 luvun lankkupenkit laiskoja onkin niin kyllä niillä tuon pesee mennen tullen, sitten kun on vauhtiin saatu niin ei mitään hätää ja vääntöä kyllä löytyy. no kuitenkin pollea yritetty tehdä aina kun mahdollista ja jarrut on nytten purettu ja täytyisi vielä männät painella ulos. tuleeko nuo männät pelkästään painamalla vai pitääkö pyörittää kun männässä on hahlo josta pystyisi kyllä pyörittämään....
kun saapi nuo jarrut niin tuulilasi vaihtoon, bensa tankkin paikalleen ja mittaristo sekä keskikonsolli kiinni niin rupeaa olemaan aikaslailla leimattavassa kunnossa....

tuossa nytten kuva tuosta pää rojektista.... pari kuukautta ja pitäisi olla muutto kunnossa
http://s160.photobucket.com/albums/t190 ... lo1026.jpg
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Vastaa Viestiin