En ole vielä tuota kokeillut. Sitä ainetta pitää varmaankin laittaa kuitenkin aika maltillisesti.pressa kirjoitti:kytkimen käyttövivun suojakumin kun ottaa pois niin siitähän mahtuu ruikkimaan jotain
toki kytkimen akselille kannattaisi jotain rasvaa ruutata
voi nimittäin olla kytkinakselin pooritkin jotka ahdistaa
Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
akselin suuntaan voi ruikkia reilusti
sillä kytkimen pinnat on paineasetelman toisella pyolella ja paineasetelmaan ruikittu rasva lentää keskipakoisvoimalla kytkinkopan seinille
ja ykkönen tai kakkonen päällä auto käyntiin ja ajoa kytkin pohjassa
välillä napakoita jarrutuksia ja kaasulla pumppausta että tulee levyyn voimaa edes-takaisin
muutaman kytkimen olen ajamalla irrottanut (yhtäkään en ole purkanut tarttumisen takia)
sillä kytkimen pinnat on paineasetelman toisella pyolella ja paineasetelmaan ruikittu rasva lentää keskipakoisvoimalla kytkinkopan seinille
ja ykkönen tai kakkonen päällä auto käyntiin ja ajoa kytkin pohjassa
välillä napakoita jarrutuksia ja kaasulla pumppausta että tulee levyyn voimaa edes-takaisin
muutaman kytkimen olen ajamalla irrottanut (yhtäkään en ole purkanut tarttumisen takia)
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Koita hinata traktorilla ym. voimakkaalla koneella isoimmalla vaihteella kytkin pohjassa. Jarrupuhdistajalla voi putsata kytkimenkin, se voi vähän liuottaa ruostetta.
Mopon kytkin irtosi tällä menettelyllä, tosin pikkusisko riitti työntäjäksi.
Luulisi että kampiakselin pultti katkeaa ennemmin kuin kiinnijämähtänyt kytkin irrottaa? tai sitten on tosi vahva pultti. S
Mopon kytkin irtosi tällä menettelyllä, tosin pikkusisko riitti työntäjäksi.
Luulisi että kampiakselin pultti katkeaa ennemmin kuin kiinnijämähtänyt kytkin irrottaa? tai sitten on tosi vahva pultti. S
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Seuraava venäläisestä opuksesta peräisin oleva ohje vaatii ryömimistä auton alle, mutta on kuitenkin kohtuullisen siisti keino:
Kytkinkotelon pohjaan porataan halkaisijaltaan 17 mm:n reikä 33 mm:n keskiöetäisyydelle kopan etureunasta (mitat takaveto-Ladoille). Kytkinlevy voidaan irroittaa lyömällä taltta reiän kautta kytkinlevyn ja vauhtipyöran väliin. Toimenpiteen jälkeen aukko suljetaan kumisella koritulpalla.
Kytkinkotelon pohjaan porataan halkaisijaltaan 17 mm:n reikä 33 mm:n keskiöetäisyydelle kopan etureunasta (mitat takaveto-Ladoille). Kytkinlevy voidaan irroittaa lyömällä taltta reiän kautta kytkinlevyn ja vauhtipyöran väliin. Toimenpiteen jälkeen aukko suljetaan kumisella koritulpalla.
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
edit: niin käsitin sen "veivinreiän" paikan väärin.
Se kytkimen säätöruuvi varmaan kannattaa myös kiertää "max-irroitusasentoon".
En tiedä olisko siinä mitään ideaa, että takapää keskeltä ylös, "vauhti päälle" ja pudottaa tunkilta alas..
Se kytkimen säätöruuvi varmaan kannattaa myös kiertää "max-irroitusasentoon".
En tiedä olisko siinä mitään ideaa, että takapää keskeltä ylös, "vauhti päälle" ja pudottaa tunkilta alas..

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Kyllä sen luulis pakilla ajellessa kun kunnolla pumppaa kaasua, ja vaikka jarrua, niin irtoavan. Melko lujaan on saanu juntata etteikö läksis irti..
VW kleipparissa joka kevät sama vika, yleensä pukkien päällä kun on keränny kierroksia ja "vauhtia" ja sitten kässärillä nykiny, niin on irronnu, jos ei muuten niin startilla liikutettu ja käynnistetty pakki päällä, samalla kun katoksesta pois ajettu, niin yleensä ei katoksen alta kerkeä saamaan pois niin kytkin alkaa toimimaan
VW kleipparissa joka kevät sama vika, yleensä pukkien päällä kun on keränny kierroksia ja "vauhtia" ja sitten kässärillä nykiny, niin on irronnu, jos ei muuten niin startilla liikutettu ja käynnistetty pakki päällä, samalla kun katoksesta pois ajettu, niin yleensä ei katoksen alta kerkeä saamaan pois niin kytkin alkaa toimimaan

- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Oli projekti jäissä monista syistä. Tammikuun lopussa sitten vihdoin paneuduin taas asiaan. Ja näin se tapahtui.
Nostin auton vasemman kyljen edestä ja takaa metallisten pukkien varaan, jotta saa enemmän työtilaa. Sitten irrotin työsylinterin kiinnityksistään, mutta en letkusta. Seuraavaksi vedin irroitushaarukan pois ja ruiskutin irroitusöljyä akselille. Jätin aineen muhimaan päiväksi.
Seuraavana päivänä kiinnitin haarukan ja sylinterin paikalleen. Sitten siirsin etupyörän alla olleen pukin taka-akselin alle niin, että perä oli ilmassa. Ja taas se vanha konsti, että kone käyntiin. Pienen lämmittelyn jälkeen vaihde päälle ja jarrutuksia kytkin pohjassa. Vaihteethan saa kytkettyä isommalle sopivilla kierroksilla, vaikka kytkin ei toimikkaan. Nyt irroitus tapahtuikin jo muutaman yrityksen jälkeen.
Nyt vain kytkin ottaa kiinni jo melko alhaalla. Herää epäilys, että irroitushaarukka ei asettunut aivan kohdalleen. Näkymä kytkinkopan sisään haarukkaa pikalleen laittaessa on melko rajallinen. Painelaakerin päälle tuleva mötikkä lienee kuitenkin asettunut oikein, eli jousen lenkit osoittamaan repsikan puolelle. Säätö on myös vielä tekemättä.
Tein siinä askarrellessa myös huomion, että ainakin teoriassa kytkinasetelman pystyisi irroittamaan vauhtipyörästä irroitushaarukan aukon kautta. On sitten toinen asia, jääkö asetelman ja vauhtipyörän väliin tarpeeksi tilaa kiinni ryytyneen kytkinlevyn irti kampeamiselle. Ainakin asetelman takaisin kiinnitys tätä kautta on melkoisen hankalaa tai mahdotonta.
Olin myös ostanut jarruosien puhdistusainetta, mutta en nyt kuitenkaan käyttänyt sitä. Würthiltä saamani tiedon mukaan se ei tehoa ruosteeseen, mutta poistaa muut epäpuhtaudet.
Täytyy vielä mainostaa Mossea tässä yhteydessä. Sen kytkinkopan alaosa on irroitettava. Sitä kautta pääsee todella helposti kykimen asetelmaan ja lopulta itse kytkinlevyyn käsiksi.
Nostin auton vasemman kyljen edestä ja takaa metallisten pukkien varaan, jotta saa enemmän työtilaa. Sitten irrotin työsylinterin kiinnityksistään, mutta en letkusta. Seuraavaksi vedin irroitushaarukan pois ja ruiskutin irroitusöljyä akselille. Jätin aineen muhimaan päiväksi.
Seuraavana päivänä kiinnitin haarukan ja sylinterin paikalleen. Sitten siirsin etupyörän alla olleen pukin taka-akselin alle niin, että perä oli ilmassa. Ja taas se vanha konsti, että kone käyntiin. Pienen lämmittelyn jälkeen vaihde päälle ja jarrutuksia kytkin pohjassa. Vaihteethan saa kytkettyä isommalle sopivilla kierroksilla, vaikka kytkin ei toimikkaan. Nyt irroitus tapahtuikin jo muutaman yrityksen jälkeen.
Nyt vain kytkin ottaa kiinni jo melko alhaalla. Herää epäilys, että irroitushaarukka ei asettunut aivan kohdalleen. Näkymä kytkinkopan sisään haarukkaa pikalleen laittaessa on melko rajallinen. Painelaakerin päälle tuleva mötikkä lienee kuitenkin asettunut oikein, eli jousen lenkit osoittamaan repsikan puolelle. Säätö on myös vielä tekemättä.
Tein siinä askarrellessa myös huomion, että ainakin teoriassa kytkinasetelman pystyisi irroittamaan vauhtipyörästä irroitushaarukan aukon kautta. On sitten toinen asia, jääkö asetelman ja vauhtipyörän väliin tarpeeksi tilaa kiinni ryytyneen kytkinlevyn irti kampeamiselle. Ainakin asetelman takaisin kiinnitys tätä kautta on melkoisen hankalaa tai mahdotonta.
Olin myös ostanut jarruosien puhdistusainetta, mutta en nyt kuitenkaan käyttänyt sitä. Würthiltä saamani tiedon mukaan se ei tehoa ruosteeseen, mutta poistaa muut epäpuhtaudet.
Täytyy vielä mainostaa Mossea tässä yhteydessä. Sen kytkinkopan alaosa on irroitettava. Sitä kautta pääsee todella helposti kykimen asetelmaan ja lopulta itse kytkinlevyyn käsiksi.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Tuli tässä taas ongelma, olin tarkastamassa auton alla ekaa kertaa ja huomasin että vauhtipyörä näkyy, siinä sitten katsoin niin noin 10cm korkuinen pala puuttui vauhtipyörän kopan alaosasta! Kai siinä nyt pitäisi olla ihan täydellinen koppa suojana, nyt näkyi vauhtipyörä eestäpäin katsottaessa sen 10cm ja lumi, vesi, hiekka on sinne mennyt! Mutta olen jo puoli vuotta ajanut eikä vielä ole haitannut, paitsi jos tuo startin hyytyminen johtui sinne päässeestä vedestä! Vautipyörässä näkyi hieman ruostetta ja siitä tippui muutama jääpuikko! Eli vettä on sinne mennyt, ihme kun ei ole kytkin ruostunu kiinni! Mitäs nyt, pitäiskö koko laatikko vaihtaa vai?
Miten tämmöne on voinu tapahtua?
Miten tämmöne on voinu tapahtua?
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Sieltä puuttuu tommonen pelti vaihdelaatikon ja koneen väliltä.
Semmosia löytyy varmaan jokaisella kerholaisilla ylimääräisiä.
Joku on varmaan unohtanut laittaa sitä paikalleen vaihdelaatikon vaihtaessa,(irroittaessa)
Kun se on semmonen että pitää ottaa vauhtipyörä irti että saa sen pellin pois sieltä.
Kyllä sen ilman v-pyörän irroitusta saakin pois,mut helpompi niin.
Elikkä et tarvi vaihtaa koko vaihdelaatikon.
Pistä ostoilmoitus vaan niin varmaan löytyy.
Tai sit voit ostaa sen pellin suoraan multa
Semmosia löytyy varmaan jokaisella kerholaisilla ylimääräisiä.
Joku on varmaan unohtanut laittaa sitä paikalleen vaihdelaatikon vaihtaessa,(irroittaessa)
Kun se on semmonen että pitää ottaa vauhtipyörä irti että saa sen pellin pois sieltä.
Kyllä sen ilman v-pyörän irroitusta saakin pois,mut helpompi niin.
Elikkä et tarvi vaihtaa koko vaihdelaatikon.
Pistä ostoilmoitus vaan niin varmaan löytyy.
Tai sit voit ostaa sen pellin suoraan multa

Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Mutta joutuu peltiä kiinnilaittaessa irroittamaan vaihdelaatikon?
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Hitto kun en tota nyt muista.
Voi olla että toi alimmainen peltipala on erikseen.
Tarkistan huomenna ja ilmoitan sitten.
Jos nyt ei kukaan muu on ehtinyt kertoa totuuden tänne ennen sitä
Voi olla että toi alimmainen peltipala on erikseen.
Tarkistan huomenna ja ilmoitan sitten.
Jos nyt ei kukaan muu on ehtinyt kertoa totuuden tänne ennen sitä

Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Niin miäkin luulen!
Täytyy tarkistaa kunhan pääsen töistä!
Täytyy tarkistaa kunhan pääsen töistä!
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Samarassa on sellainen puolikaspelti, mutta takavedossa koko koneen päädyn mittainen

Re: Kytkinlevy ryytynyt vauhtipyörään kiinni
Sieltähän se vastaus sit tuli
Elikkä vaihdelaatikko ja vauhtipyörä pois ja pelti paikalleen vaan.
Pellin yläpäässä oli muistaakseni reijät mihin koneen ohjaustapit menee!
Ja sit vauhtipyörän takana oli kaks pultit (m6:sia)

Elikkä vaihdelaatikko ja vauhtipyörä pois ja pelti paikalleen vaan.
Pellin yläpäässä oli muistaakseni reijät mihin koneen ohjaustapit menee!
Ja sit vauhtipyörän takana oli kaks pultit (m6:sia)
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749