Kalinan hinnoittelusta
Re: Kalinan hinnoittelusta
Ja varmaan olis muutenkin tullut sanomista/kustannuksia kun olis Mannerheimintien Stockalle ajellut vaihtoautonsa kanssa näytille Sitikan luo siitä parfyymibulevardien välistä siellä liikkeessä.
Paljonhan on haukuttu Delta-auton vaihtotarjouksia, onko varmaa että Veijo Stockmann olisi antanut huonommin? Saattaapi kyllä olla että tuo kampanja oli ilman vaihtoautoa, sitä en tiedä tai muista kun en ole Exclusive-asiakas vaan ihan juntti muuten vaan.
Paljonhan on haukuttu Delta-auton vaihtotarjouksia, onko varmaa että Veijo Stockmann olisi antanut huonommin? Saattaapi kyllä olla että tuo kampanja oli ilman vaihtoautoa, sitä en tiedä tai muista kun en ole Exclusive-asiakas vaan ihan juntti muuten vaan.
Re: Kalinan hinnoittelusta
Kyllä toi varmasti on erityisesti huomioitu se "vanhan Ladan vaihtoraha" siinä Kalinan hinnoittelussa. Sitähän ei mainosteta missään vaan halutaan ostajiksi käytännössä vanhoja ladisteja. Muita potentiaalisia kohderyhmiä Delta-Auto ei kai edes halua ajatella. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kalinan hinnoittelusta
Hmm..
Pitäkääpä vaan vähäjärkisenä mutta ensikesänä, kun kalina sedan tulee suomeen niin hankinta on hyvin lähellä. Ellei jaksa käydä saksasta hakemassa sitä ennen.
Ja muuten ladojen takuukorjauksien kustannukset ja määrä on pieni verrattuna esim fiattien tai alfojen takuukorjauksiin. Deltan merkeistä Kia on laadukkain ja vähävikaisin mutta kyllähän nekin reistaavat. Suomen oloissa ei kian kohdalla voida puhua vioista vaan ominaisuuksista. Kian pahin ongelma on ruostuminen mutta tämä on onneksi suomessa hoidettu maahantuonnin yhteydessä tehtävällä ruostesuojauksella.
Edelleenkin kalina on suomenolosuhteita ajatellen tänne sopiva auto ja hakkaa perusrakenteellaan hintaluokkansa kilpailijat. Kalinan "heikkopaikka" on omasta mielestä kone. Miks prrkele ei voi olla 16v konetta!
Ja hitsi tuota paskoo tarvii jauhaa jos jostain autosta ei tykkää mutta tähän talouteen ei tule ikinä jotain citikkaa tai korealais tötteröä. Ne ei ole suomen olosuhtesiin tehtyjä!
Pitäkääpä vaan vähäjärkisenä mutta ensikesänä, kun kalina sedan tulee suomeen niin hankinta on hyvin lähellä. Ellei jaksa käydä saksasta hakemassa sitä ennen.
Ja muuten ladojen takuukorjauksien kustannukset ja määrä on pieni verrattuna esim fiattien tai alfojen takuukorjauksiin. Deltan merkeistä Kia on laadukkain ja vähävikaisin mutta kyllähän nekin reistaavat. Suomen oloissa ei kian kohdalla voida puhua vioista vaan ominaisuuksista. Kian pahin ongelma on ruostuminen mutta tämä on onneksi suomessa hoidettu maahantuonnin yhteydessä tehtävällä ruostesuojauksella.
Edelleenkin kalina on suomenolosuhteita ajatellen tänne sopiva auto ja hakkaa perusrakenteellaan hintaluokkansa kilpailijat. Kalinan "heikkopaikka" on omasta mielestä kone. Miks prrkele ei voi olla 16v konetta!

Ja hitsi tuota paskoo tarvii jauhaa jos jostain autosta ei tykkää mutta tähän talouteen ei tule ikinä jotain citikkaa tai korealais tötteröä. Ne ei ole suomen olosuhtesiin tehtyjä!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Kalinan hinnoittelusta
Enpä tiedä tötteröistä ,mutta Kia Ceed voitti TM:n testit ja ohitti lokakuun myynnissä ah niin vahvana pidetyn Volkswagenin.Kyllä jos Kia Ceed STW 1,6 D maksaa 21 000€ 7 vuoden takuulla niin tuntuu tuo Kalinan hinta aika kovalta.
Re: Kalinan hinnoittelusta
Onkos tämä varmaa tietoa sedanin saapumisesta? Kalina nimittäin kiinnostaisi ja sedan vielä enemmän!Pitäkääpä vaan vähäjärkisenä mutta ensikesänä, kun kalina sedan tulee suomeen niin hankinta on hyvin lähellä.
Re: Kalinan hinnoittelusta
on ne halvaksi autoksi uutena kalliita kuten nivakin.
GOODBYE KURJUUDELLE
Re: Kalinan hinnoittelusta
No entäpä onko Kalina keskihintaiseksi autoksi halpa vai kallis? Vai jopa kalliiksi autoksi halpa?sinihelmi kirjoitti:on ne halvaksi autoksi uutena kalliita kuten nivakin.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Kalinan hinnoittelusta
Kyllä meillä on oltu tyytyväisiä "korealais tötteröihin".Vaimo on ajanut Ceratolla 2.5 vuotta ja n.45000 km,hyvin tuo on talvellakin pelannut.Omalla Ceed SW on aika vähän kilometrejä takana,mutta tähän asti olen ollut tyytyväinen ostokseen.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Re: Kalinan hinnoittelusta
Mä en ainakaan keksi tässä muuta keinoa kuin vertailla esim. mitä vastavaat Kia ceet ja Lada 1119 maksaa vaikka Saksassa,_,/ukka kirjoitti:
No entäpä onko Kalina keskihintaiseksi autoksi halpa vai kallis? Vai jopa kalliiksi autoksi halpa?
,_,/ukka

Kia ceet Delta-Auto:
http://www.delta-auto.fi/tsearch.asp?tmake=kia
Kia ceet Saksassa:
http://www.kia4u.de/modelle/ceed/preise.php
Lada 1119 Delta-Auto 13990e (no tosta tietysti putoo muutama satanen)
http://www.lada.fi/?p=476
Lada 1119 Saksassa 7590e
http://www.lada.de/index.php?id=423
Ladojen erotus: 6400e
Delta-Auto: KIA cee´d 1.4 LX HB 5D 1396 cm3 17990e
Saksa: KIA cee´d 1.4 CVVT LX 14.950e
Kiojen erotus: 3040e
(oiskohan nämä aika samoja

Omasta mielestä tässä vertailussa Kalina on halvaksi autoksi hieman keskihintainen (n.+3000e).

Sen verran vertasin myös noita Nivan hintoja Delta-Autossa ja Saksassa - niin ero on noin 3000e, joten Nivan hinta on kyllä siinä mielessä aivan kohdallaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kalinan hinnoittelusta
Voikohan tuota perustella muulla kuin merkkiuskollisuudella. Uuteen automerkkiin päätyneet(Kian ostajat) vertailevat avoimin silmin kaikkia vaihtoehtoja ja jos hinnassa on ilmaa voi valinta päätyä johonkin toiseen merkkiin/autoliikkeeseen. Ladaan päätyneet ostaa Ladan, makso mitä makso.
Paljonkohan on hintaeroa muissa merkkiuskollisten autojen hinnoissa välillä suomi - saksa? Esim. Alfa Romeo voisi olla sellainen, tai ainakin mersu.
,_,/ukka
Paljonkohan on hintaeroa muissa merkkiuskollisten autojen hinnoissa välillä suomi - saksa? Esim. Alfa Romeo voisi olla sellainen, tai ainakin mersu.
,_,/ukka
Viimeksi muokannut ,_,/ukka, 12.11.2007 8:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autoton on huoleton
Re: Kalinan hinnoittelusta
No varmasti, kun Fiatteja myydään satakertainen määrä mitä Ladoja.larssi21074 kirjoitti:Ja muuten ladojen takuukorjauksien kustannukset ja määrä on pieni verrattuna esim fiattien tai alfojen takuukorjauksiin.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Kalinan hinnoittelusta
Eikä monikaan Ladailia viiti pikku vian takia lähteä huoltoon jonottamaan,vaan korjaa vian itse.Itekkin korjasin monta pikku säätöä ja kiristystä takuuaikana,säästy paljon aikaa ja vaivaa.,_,/ukka kirjoitti:No varmasti, kun Fiatteja myydään satakertainen määrä mitä Ladoja.larssi21074 kirjoitti:Ja muuten ladojen takuukorjauksien kustannukset ja määrä on pieni verrattuna esim fiattien tai alfojen takuukorjauksiin.
,_,/ukka
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kalinan hinnoittelusta
Tuleekos uusi ekolooginen tehokas 1,4 moottorikin ensi vuonna 119 tai 118 malliin ensi vuonna suomessa?
Lada 119 on tehty kestämään ja korjattavaksi, mikä varmasti nostaa sen hintaa. Onko Deltan muissa merkeissä jo luovuttu perinteisestä huolto- ja korjausystävällisyydestä, esim. nämä paljon puhutut vetonivelet ja pallonivelet mitä ei hienommissa autoissa voi enää vaihtaa vaihtamatta isompaa osakokonaisuutta kerralla. Tuollaisia autoja on varmaan halvempi tuottaa ja saada hinnat alas, mutta korjaaminen on sitten kallista ja joskus ne kuitenkin hajoaa, viimestään takuuajan jälkeen.
Lada 119 on tehty kestämään ja korjattavaksi, mikä varmasti nostaa sen hintaa. Onko Deltan muissa merkeissä jo luovuttu perinteisestä huolto- ja korjausystävällisyydestä, esim. nämä paljon puhutut vetonivelet ja pallonivelet mitä ei hienommissa autoissa voi enää vaihtaa vaihtamatta isompaa osakokonaisuutta kerralla. Tuollaisia autoja on varmaan halvempi tuottaa ja saada hinnat alas, mutta korjaaminen on sitten kallista ja joskus ne kuitenkin hajoaa, viimestään takuuajan jälkeen.

- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kalinan hinnoittelusta
Siinäpä se onkin että 119 on tehty kestämään ja siinä mitoitukset on tehty varman päälle. Ladassa on edelleen sitä vanhan ajan meininkiä että kaikki tehdään kestäväksi, painon ja hinnan kustannuksella. Jos vaikka otetaan esimerkiksi nykyautojen alustan koiranluut.. Kallistuksen vaimentimelle on lähes kaikissa nykyautoissa muoviset ja hennot metalliset välitangot. Ladassa ne on paksua jöötiä vahvoilla kumipuslilla. Ladassa niitä ei vaihdeta, kaikissa muissa merkeissä vaihdetaan.
Ja vielä siitä että ladojen takuukorjauksia on vähän ja ne on halpoja fiatiin verrattuna, suhteessa autojen määrään. Jos olet omistanut stilon niin tiedät mistä puhun. Puhumattakaan ducatoista. Ladojen takuukorjaukset kun ovat yleensä halpoja yksinkertaisten komponenttien vaihtoja. Itse tekniikka kestää eikä isotöisiä vikoja ole oikeastaan ollenkaan.
Itse odottelen myös uutta konetta ja sedania. Niillä eväillä tulee kilpailukykyinen. Etenkin jos hinta säilyy samana. Autossahan ei kannata ajatella pelkkää ostohintaa, se ei kerro juurikaan mitään tulevista käyttökustannuksista. Jos on tee-se-itse mies, hankkii muutaman tonnin hintaerotuksen nopeasti.
Ja vielä siitä että ladojen takuukorjauksia on vähän ja ne on halpoja fiatiin verrattuna, suhteessa autojen määrään. Jos olet omistanut stilon niin tiedät mistä puhun. Puhumattakaan ducatoista. Ladojen takuukorjaukset kun ovat yleensä halpoja yksinkertaisten komponenttien vaihtoja. Itse tekniikka kestää eikä isotöisiä vikoja ole oikeastaan ollenkaan.
Itse odottelen myös uutta konetta ja sedania. Niillä eväillä tulee kilpailukykyinen. Etenkin jos hinta säilyy samana. Autossahan ei kannata ajatella pelkkää ostohintaa, se ei kerro juurikaan mitään tulevista käyttökustannuksista. Jos on tee-se-itse mies, hankkii muutaman tonnin hintaerotuksen nopeasti.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Kalinan hinnoittelusta
"Koeajettavan Lada Kalinan eli suomalaisittain Lada 119:n (alkuperäisen merkinnän mukaan 1119:n) historia juontaa vuoteen 1996, jolloin julkistettiin uuden Ladan ensimmäiset prototyypit. Moderni muotoilu sisälsi yhteisiä piirteitä muiden sen ajan pikkuautojen kuten Opel Corsan kanssa.
Virallinen esittely tapahtui Moskovan autonäyttelyssä 1999, ja vuonna 2001 olivat vuorossa tuotantovalmiit autot. Viisiovisen 1119:n rinnalla esiintyivät myös porrasperäinen 1118 ja farmarikorinen 1117. Tuotanto alkoi uudella linjalla vuonna 2004.
Uutta Ladaa ei voi parhaalla tahdollakaan nimittää nykyaikaiseksi. Markkinatalouden lait pätevät, ja Lada on samalla viivalla muiden autojen kanssa, ainakin periaatteessa. Silti Ladaan yhdistyy yhä sellaisia arvoja, joiden kanssa ostajan on oltava sinut. Siinä mielessä se on yhtä tietoinen valinta kuin jokin näyttävä urheiluauto.
Miksikään halvaksi autoksi 119:ää ei liki 14000 euron hintaisena voi väittää, sillä autohinnastosta löytyy tusinan verran halvempia tai samanhintaisia viisiovisia autoja. Näistä Lada tosin on ainoa 1,6-litrainen.
Viimeistelyn taso on selvästi parempi kuin Lada 110:ssä, mutta edelleen löytyy irvistäviä paneeleja, viimeistelemättömiä muoviosia ja jäykkätoimisia, mutta hentorakenteisia säätimiä. Varustukseen kuuluu kaksi turvatyynyä, mutta sivuille niitä ei saa. Myöskään ilmastointilaitetta ei ole saatavissa. Pientä hienostuneisuutta edustavat kauko-ohjattu keskuslukitus, etuovien sähköikkunat, ajotietokone ja kaksi kelmeää kartanlukuvaloa.
Moottorin ääni on karkea jo joutokäynnillä. Suurehko iskutilavuus ja vanhanaikaisuus tuntuvat positiivisesti siten, että liikkeellelähdöissä ei sammuminen uhkaa. Moottorissa on muutenkin tiettyä pontevuutta, mutta ajoittain voimat tuntuvat olevan hukassa. Kaasupolkimen liike on pitkä ja jäykkä, eikä sen loppuosasta tunnu olevan paljon iloa.
Vaihteisto vaatii reippaita otteita. Varsinkin ykkösvaihteen kytkeminen on aluksi voimalaji, kunnes oppii oikeat suostuttelukeinot.
Jos on vaihteisto raskas, niin on ohjaus kevyt. Se on sähköisen tehostimen ansiota, joka tosin pitää sirinää rattia pyöriteltäessä. Tehostuksesta huolimatta ohjaus on hyvin hidas. Kierroksia laidasta laitaan kertyy yli neljä. Ohjaus palauttaa ääriasennoistaan pontevasti, mutta viimeisen neljänneskierroksen osalta palautus on hoidettava itse.
Jousitusmukavuus istuu hyvin auton muuhun olemukseen. Epätasaisuudet sekä tuntuvat että kuuluvat. Ladojen tapaan joustovarat ovat kuitenkin pitkät, ja jousitus on selvästi tarkoitettu toimimaan myös huonoilla teillä.
Ladat ovat markkinoidemme ainoita uusia henkilöautoja, joiden varustukseen ei kuulu lukkiutumattomia jarruja. Jo ensimmäisissä koejarrutuksissa jarrut napsahtivat lukkoon hyvin miedolla poljinvoimalla. Huolestuttavampi ja suorastaan pelottava piirre oli se, että takajarrut lukkiutuivat jopa ennen etujarruja varsinkin jarrujen ollessa kylminä. Suorallakin tiellä auto pyrki poikittain, saati sitten mutkassa jarrutettaessa.
Ensimmäisten jarrumittausten jälkeen auto palautettiin maahantuojalle ja toivottiin jarrujärjestelmän tarkistusta. Maahantuojan korjaamo löysikin vikaa takajarrujen paineenrajoitusventtiilistä. Uudet kokeet kertoivat, että tilanne oli hieman parantunut, mutta edelleen takajarrut olivat yliaktiiviset."
Minusta tuo kyllä kuulostaa kokolailla täydeltä paskalta
Virallinen esittely tapahtui Moskovan autonäyttelyssä 1999, ja vuonna 2001 olivat vuorossa tuotantovalmiit autot. Viisiovisen 1119:n rinnalla esiintyivät myös porrasperäinen 1118 ja farmarikorinen 1117. Tuotanto alkoi uudella linjalla vuonna 2004.
Uutta Ladaa ei voi parhaalla tahdollakaan nimittää nykyaikaiseksi. Markkinatalouden lait pätevät, ja Lada on samalla viivalla muiden autojen kanssa, ainakin periaatteessa. Silti Ladaan yhdistyy yhä sellaisia arvoja, joiden kanssa ostajan on oltava sinut. Siinä mielessä se on yhtä tietoinen valinta kuin jokin näyttävä urheiluauto.
Miksikään halvaksi autoksi 119:ää ei liki 14000 euron hintaisena voi väittää, sillä autohinnastosta löytyy tusinan verran halvempia tai samanhintaisia viisiovisia autoja. Näistä Lada tosin on ainoa 1,6-litrainen.
Viimeistelyn taso on selvästi parempi kuin Lada 110:ssä, mutta edelleen löytyy irvistäviä paneeleja, viimeistelemättömiä muoviosia ja jäykkätoimisia, mutta hentorakenteisia säätimiä. Varustukseen kuuluu kaksi turvatyynyä, mutta sivuille niitä ei saa. Myöskään ilmastointilaitetta ei ole saatavissa. Pientä hienostuneisuutta edustavat kauko-ohjattu keskuslukitus, etuovien sähköikkunat, ajotietokone ja kaksi kelmeää kartanlukuvaloa.
Moottorin ääni on karkea jo joutokäynnillä. Suurehko iskutilavuus ja vanhanaikaisuus tuntuvat positiivisesti siten, että liikkeellelähdöissä ei sammuminen uhkaa. Moottorissa on muutenkin tiettyä pontevuutta, mutta ajoittain voimat tuntuvat olevan hukassa. Kaasupolkimen liike on pitkä ja jäykkä, eikä sen loppuosasta tunnu olevan paljon iloa.
Vaihteisto vaatii reippaita otteita. Varsinkin ykkösvaihteen kytkeminen on aluksi voimalaji, kunnes oppii oikeat suostuttelukeinot.
Jos on vaihteisto raskas, niin on ohjaus kevyt. Se on sähköisen tehostimen ansiota, joka tosin pitää sirinää rattia pyöriteltäessä. Tehostuksesta huolimatta ohjaus on hyvin hidas. Kierroksia laidasta laitaan kertyy yli neljä. Ohjaus palauttaa ääriasennoistaan pontevasti, mutta viimeisen neljänneskierroksen osalta palautus on hoidettava itse.
Jousitusmukavuus istuu hyvin auton muuhun olemukseen. Epätasaisuudet sekä tuntuvat että kuuluvat. Ladojen tapaan joustovarat ovat kuitenkin pitkät, ja jousitus on selvästi tarkoitettu toimimaan myös huonoilla teillä.
Ladat ovat markkinoidemme ainoita uusia henkilöautoja, joiden varustukseen ei kuulu lukkiutumattomia jarruja. Jo ensimmäisissä koejarrutuksissa jarrut napsahtivat lukkoon hyvin miedolla poljinvoimalla. Huolestuttavampi ja suorastaan pelottava piirre oli se, että takajarrut lukkiutuivat jopa ennen etujarruja varsinkin jarrujen ollessa kylminä. Suorallakin tiellä auto pyrki poikittain, saati sitten mutkassa jarrutettaessa.
Ensimmäisten jarrumittausten jälkeen auto palautettiin maahantuojalle ja toivottiin jarrujärjestelmän tarkistusta. Maahantuojan korjaamo löysikin vikaa takajarrujen paineenrajoitusventtiilistä. Uudet kokeet kertoivat, että tilanne oli hieman parantunut, mutta edelleen takajarrut olivat yliaktiiviset."
Minusta tuo kyllä kuulostaa kokolailla täydeltä paskalta