Sivu 2/3

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 17.10.2007 12:44
Kirjoittaja KSE 1995
vjk88 kirjoitti:Kyllä länsi-autoissa sähkölasit ja lukot
toimii.
Tutulla Peugeot. Keskuslukko aukeaa itsekseen. Käyttää lukkoja nykyään manuaalisesti. Onko keskuslukko Ladasta vai eikö Peugeot ole länsiauto? :lol:

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 17.10.2007 14:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
tutulla on nissan jossa ei aukea etumatkustajan ikkuna, jotain vikaa sähköissä. tosin toi nissan on valmistettu kaukana idässä, et se ei olekaa länsiauto.

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 17.10.2007 17:08
Kirjoittaja Sepesusi
KSE 1995 kirjoitti:
vjk88 kirjoitti:Kyllä länsi-autoissa sähkölasit ja lukot
toimii.
Tutulla Peugeot. Keskuslukko aukeaa itsekseen. Käyttää lukkoja nykyään manuaalisesti. Onko keskuslukko Ladasta vai eikö Peugeot ole länsiauto? :lol:
En kyllä laskis ranskalaisia länsiautoiksi :lol:

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 17.10.2007 17:32
Kirjoittaja larssi21074
VAG-konsernin sähköikkunat on paaaaljon pahempia särkymään kuin ladan sähköikkunanostimet! Ja on faktaa eikä mitään mielipidettä.

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 24.10.2007 14:57
Kirjoittaja vaanan-c
lada 110 kytkinpolkimen liikevaran säätö tapahtuu vaijerin pituutta säätämällä.säätömutterit ovat hankalassa paikassa ilmasuodatin kotelon alla.tilannetta helpottaa jos nostaa käsin kytkinpoljinta ja pönkittää sen jollakin ( keppi tms) yläasentoon,niin saa vaijerin vasemmalle vetämällä irti kytkimen käyttövivusta (vaihelaatikon päällä) ja voi kääntää sen ylöspäin niin on helpompi pyörittää säätömuttereita,(kun jatkaa vaijeria niin polkimen liikevara lyhenee)

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 25.10.2007 17:22
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Jäähdytinnesteen ulostulo saattaa johtua niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin viallisesta paisuntasäiliön tulpasta tai tulpan tiivisteestä.

Tulpan täytyy nimittäin kunnossa ollessaan sietää muistaakseni noin 1,4 bar ylipaine, ennenkuin tulpan ventiili aukeaa.

Jos tulpan venttiili on jatkuvasti auki tai tiiviste rikki, kiehuu neste huomattavasti aiemmin kuin pitäisi: pakkasnestepitoisuudesta riippuen jo 100...108 asteessa. (Ylipaine nostaa kiehumislämpötilan 120...128 asteeseen.)

Kun neste kiehuu moottorin kuumimmissa osissa (pakokanavien ympäristö sylinterinkannessa), pakottaa syntyvä höyry nesteen ulos paisuntasäiliöstä.

***

Kokemusta hommasta on, tosin ei Ladassa, vaan VW:ssa.

SvS

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 25.10.2007 20:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
tietääkö sdelano v sssr, että mikä se 110 ja Samaran paisarin korkissa oleva läpinäkyvä muovikupu on joka yleensä on sulanut tai muuten palasina?

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 26.10.2007 20:43
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Lada-Jussi kirjoitti:tietääkö sdelano v sssr, että mikä se 110 ja Samaran paisarin korkissa oleva läpinäkyvä muovikupu on joka yleensä on sulanut tai muuten palasina?
Terve!

Valitettavasti kyseinen kupu on minulle tuntematon. Katsoin juuri oman 111:ni korkkia, enkä moista löytänyt. En muista yhdessäkään Samarassani (3 kpl) sellaista olleen.

Lienee usemmanlaisia korkkeja Wenään poika kehittänyt.

parhain terveisin

SvS

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 30.10.2007 22:44
Kirjoittaja KALERVO 1963
Olen aina sanonut Telta kannattaa kiertää mahollisimman kaukaa jos van on mahdollista,on meinaan sen verran kokemusta siitä "ryöstöfirmasta"

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 20.11.2007 20:53
Kirjoittaja KALERVO 1963
110 on samaa vikaa nestettä pursuilee hiukkasen paisuntasäiliön korkin kierteistä ehkä 2 kuukudessa joutuu p-säiliöön 2-3 dl lisään nestettä,latuskasta oli kansi auki noin vuosi sitten syy kun piti säätää venttiilien välyksiä niin ei asentaja saanut 2 venttiilistä säätöpalaa pois oli kulunut"kololle" no kansi aukaistiin sitten piti laittaa kuntoon 2 uutta venttiiliä piti laittaa venttiilin "hattuja" ei saanut uusia mistään purkaamolta hommasivat käytetyt,viikon auto seisoi korjaamolla Nokialla sitten kun hain pois niin kaikki piti olla kunnossa,nyt kuitenkin kun auto oli öljynvaihdolla asentaja kun käytti autoa hallissa sanoi että joku venttiili nakuttaa tosi pahasti (itse olen tietysti pikku hiljaa tottunut ääneen kunon vähitellen koventunut) nyt pitäisi sitten ottaa venttiili koppa auki ja katsoa venttiilien säädöt , kun ei vaan olisi edessä koko kannen aukaisu,hiukan on tullut epäily mieleen kyseisen korjaamon työn laadusta samaisessa "korjaamossa" vaihdettiin valojensäätö systeemi aikaa kului 4 tuntia ja samaista hommaa oli tehty aikaisemminkin kuulemma että ei pitänyt olla mikään uusi asia,sen rempan jälkeen alkoi jähdytin vuotaan samana päivänä melko erikoista mielestäni? no eipä siinä auttanut muu kuin laittaa uusi jähdytin mutta ei samassa "korjaamossa" tässä taannoin ne halusi korjata 110 öljyvuotoja joita on ollut uudesta asti (takuuaikana jo Delta yritti korjata tuloksetta) 85 € köyhdyin mutta ei öljyvuodot loppuneet.Olempa hieman ruvennut epäileen kyseisen "korjaamon" asentajien ammattitaitoja ja "etiikkaa" että olen varma että olen kyseisen "korjaamon" entinen asiakas

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 20.11.2007 21:13
Kirjoittaja KALERVO 1963
Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Jäähdytinnesteen ulostulo saattaa johtua niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin viallisesta paisuntasäiliön tulpasta tai tulpan tiivisteestä.

Tulpan täytyy nimittäin kunnossa ollessaan sietää muistaakseni noin 1,4 bar ylipaine, ennenkuin tulpan ventiili aukeaa.

Jos tulpan venttiili on jatkuvasti auki tai tiiviste rikki, kiehuu neste huomattavasti aiemmin kuin pitäisi: pakkasnestepitoisuudesta riippuen jo 100...108 asteessa. (Ylipaine nostaa kiehumislämpötilan 120...128 asteeseen.)

Kun neste kiehuu moottorin kuumimmissa osissa (pakokanavien ympäristö sylinterinkannessa), pakottaa syntyvä höyry nesteen ulos paisuntasäiliöstä.

***

Kokemusta hommasta on, tosin ei Ladassa, vaan VW:ssa.

SvS

No huomenna kokeilen toista paisuntasäiliön korkkia on uudemmasta 110 kuin minun on korkki on jonkin verran erilainen ,saas sitten nähdä loppuuko nesteen vuotaminen.

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 1.12.2007 19:49
Kirjoittaja KALERVO 1963
Vaihdoin paisuntasäiliön tulpan tuntuu että loppui vuotaminen,hyvä neuvo ( Sdelananolta)

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 1.12.2007 21:55
Kirjoittaja RTJN65
KALERVO 1963 kirjoitti:110 on samaa vikaa nestettä pursuilee hiukkasen paisuntasäiliön korkin kierteistä ehkä 2 kuukudessa joutuu p-säiliöön 2-3 dl lisään nestettä,latuskasta oli kansi auki noin vuosi sitten syy kun piti säätää venttiilien välyksiä niin ei asentaja saanut 2 venttiilistä säätöpalaa pois oli kulunut"kololle" no kansi aukaistiin sitten piti laittaa kuntoon 2 uutta venttiiliä piti laittaa venttiilin "hattuja" ei saanut uusia mistään purkaamolta hommasivat käytetyt,viikon auto seisoi korjaamolla Nokialla sitten kun hain pois niin kaikki piti olla kunnossa,nyt kuitenkin kun auto oli öljynvaihdolla asentaja kun käytti autoa hallissa sanoi että joku venttiili nakuttaa tosi pahasti (itse olen tietysti pikku hiljaa tottunut ääneen kunon vähitellen koventunut) nyt pitäisi sitten ottaa venttiili koppa auki ja katsoa venttiilien säädöt , kun ei vaan olisi edessä koko kannen aukaisu,hiukan on tullut epäily mieleen kyseisen korjaamon työn laadusta samaisessa "korjaamossa" vaihdettiin valojensäätö systeemi aikaa kului 4 tuntia ja samaista hommaa oli tehty aikaisemminkin kuulemma että ei pitänyt olla mikään uusi asia,sen rempan jälkeen alkoi jähdytin vuotaan samana päivänä melko erikoista mielestäni? no eipä siinä auttanut muu kuin laittaa uusi jähdytin mutta ei samassa "korjaamossa" tässä taannoin ne halusi korjata 110 öljyvuotoja joita on ollut uudesta asti (takuuaikana jo Delta yritti korjata tuloksetta) 85 € köyhdyin mutta ei öljyvuodot loppuneet.Olempa hieman ruvennut epäileen kyseisen "korjaamon" asentajien ammattitaitoja ja "etiikkaa" että olen varma että olen kyseisen "korjaamon" entinen asiakas

Kokemuksesta: Venttiilien säätö tänään: 2 tuntia (ja 2 tuntia koneen jäähtymiseen) Eka kerta 110 eläessäni. Ajovalojen korkeudensäätömeknismin vaihto 1,5 tuntia (myös eka kerta eläessäni 110 ). Eli mun mielestä ei ole pahoja rasteja. Venttiilin säädössä auttaa originaali työkalut ja säätöpalat.

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 2.12.2007 1:17
Kirjoittaja samarai
KALERVO 1963 kirjoitti:,latuskasta oli kansi auki noin vuosi sitten syy kun piti säätää venttiilien välyksiä niin ei asentaja saanut 2 venttiilistä säätöpalaa pois oli kulunut"kololle" no kansi aukaistiin sitten piti laittaa kuntoon 2 uutta venttiiliä piti laittaa venttiilin "hattuja" ei saanut uusia mistään purkaamolta hommasivat käytetyt,
:? Kyllä jotenkin tuntuu, että Kalervoa on laitettu tällä korjaamolla 6-0 vähän joka hommassa. Ei kai siinä nyt varmaan mitään kansia tarvitse alkaa purkaa, että säätöpalan saa irti- korkeintaankin nyt nokka-akseli ja sekin tuntuu jo älyttömältä. Siinähän on nostajan kupissa juuri sitä varten sellaiset kolot, mistä saa sen säätölevyn kammettua ylös. Saa olla kyllä melkein hitsattu, jos ei niistä kampeamalla irtoa, kun pyörittää ja joka kolosta kääntää.

Itse jo vähän epäilisin onko tosissaan mitään edes tehty, vaan otettu pelkästään tietämättömältä rahat pois.

Re: Jäähtytin neste ja kytkin 110

Lähetetty: 2.12.2007 18:53
Kirjoittaja rotsi4
Tuolta nokian korjaamolta kysyin mitä ovat samaran venttiilivälyksen ihan korjaamokäsikirjan mukaan. Välyksen katsottiin korjaamokäsikirjasta ohjeaikojen kohdalta..

Yksi syy lisää miksi korjaan itse ladani.