Sivu 2/3
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 21.8.2007 10:57
Kirjoittaja J-Tech
Ja pleksi lasit varustettuna etusivu ikkunoiden pikkuisilla "tupakki luukuilla"

Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 21.8.2007 16:50
Kirjoittaja warremies
Jätin tarkoituksella F-ryhmän säännöt sikseen, koska halusin lukea perustelusi/sääntötulkintasi..
Jos;
"3.3.7
Ohjauksen välityssuhde on vapaa, mutta ohjausvälityksen kotelo on säilytettävä alkuperäisenä. Tehostimen voi poistaa tai lisätä."
niin ethän sinä voi silloin lukea sitä siten, että "Ohjausvälitys on vapaa", koska eihän siinä ole kuin pelkkä välityssuhde mainittu. Säännöthän kyllä sallisivat kohdassa 3.3.2 uusien kiinnitysreikien koneistuksen ja siten tehdyn välityssuhteen muutoksen.
Koko homman pointtihan on nyt siinä, että se TEHDASTEKOISUUS on tärkein asia, eli tavallinen kuluttaja ei saa laillisesti (sääntöjen mukaisesti) tehdä niitä hitsattuja ohjauksen/pyöräntuennan osia (Tieliikennelaissa ja -asetuksessakin on jotakin mainintaa ko.asiasta).
Tuo kääntövarsiasiakin on eräs sellainen, josta täälläpäin on saanut ihan muutamankin kerran keskustella puoleen jos toiseenkin kisoissa ja etenkin kisojen ulkopuolella kanssakilpailijoiden ja teknikkaihmisten kanssa.
En moiti niitä, joilla on lyhemmät kääntövarret tai muita muutettuja pyöräntuennan osia käytössä (täältäkin niitä löytyy).
Takavetoisten Ladojen luokkareissa ei taida olla yhdessäkään mainintaa nopeammasta ohjauksesta, vaikka varmasti jo ensimmäisissä kakkosryhmäläisissäkin ovat tehtaalla luultavimmin käyttäneet lyhennettyjä kääntövarsia.
Ja siinä olen ihan samaa mieltä kuin varmaan kaikki muutkin, että kyllä Suomesskin olisi ihan hyvä ollut jättää voimaan VFTS:n luokkarin käyttömahdollisuus F-ryhmässä, lisää näyttävyyttä ja useamman merkkisiä kilpureita viivalle kun kevyemmällä kopalla kerkiäisi paremmin esim. Toyotankin vauhtiin..
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 21.8.2007 17:39
Kirjoittaja mickey-69
TEHDASTEKOISUUS on tärkein asia
Niinhän tuo pykälien mukaan menee.... Tosin kuka pystyy tunnistamaan ns. tehdastekoisen ja sellaisen kääntövarren jonka on asiantunteva alan harrastaja tehnyt tehdasjigissä.... Aivan oikein, ei varmasti kukaan....
Takavetoisten Ladojen luokkareissa ei taida olla yhdessäkään mainintaa nopeammasta ohjauksesta
Täytyypi tarkistaa asia vielä illalla....
Ja siinä olen ihan samaa mieltä kuin varmaan kaikki muutkin, että kyllä Suomesskin olisi ihan hyvä ollut jättää voimaan VFTS:n luokkarin käyttömahdollisuus F-ryhmässä, lisää näyttävyyttä ja useamman merkkisiä kilpureita viivalle kun kevyemmällä kopalla kerkiäisi paremmin esim. Toyotankin vauhtiin..
Juuri näin...

Sitä seikkaa olen vaan suuresti hämmästelly, että millä h**vetin oikeudella Starlettiin saa survoa sen 5k mosan... Suomeen ei Starbaa ole sillä koneella tuotu ja perustanahan on se että moottori täytyy olla kyseisen automallin oma...

Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 4.10.2007 15:45
Kirjoittaja Lada-Jussi
ladaracing pori kirjoitti:Hyvä että sait tiedon muualta.
enää ei tarvitse kuin tehdä ne ohjeen mukaisesti.
ei tarvitsekaan tehdä itse kun hankkii valmiit tehdastekoiset
vaikka luokkareissa ei mainintaa olekaan, on näitä kuitenkin käytetty eli originaal
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 4.10.2007 20:29
Kirjoittaja ladaracing pori
jep,fiiatin kääntövarsi näkyy olevan
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 4.10.2007 20:36
Kirjoittaja jimi
Niin onko joku lukenut sen sääntökirjan kokonaan, niissä F-ryhmän sääntöjen alussahan sanotaan seuraavaa:
3.Sallitut muutokset ja lisäykset
Ryhmässä A sallittujen muutosten ja lisäysten lisäksi ovat voimassa seuraavat määräykset.
Käytettäessä A-ryhmän kit paketteja, tulee niitä käyttää luokitussääntöjen mukaisesti, paitsi niiltä osin kun ryhmän F säännöt sallivat muuta...
Eli F-ryhmä perustuu A-ryhmän luokituksiin tietyin vapautuksin, ja F2-ryhmässähän ei tarvitse välttämättä olla A-ryhmän luokitusta vaan myös vakio-1600-luokan vanhentunut passi kelpaa
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 8.2.2009 21:54
Kirjoittaja rallikuski
ladaracing pori kirjoitti:jep,fiiatin kääntövarsi näkyy olevan
mistäs fiiatista toi kääntövarsi nyt sitten on??
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 6.4.2011 19:30
Kirjoittaja Masa
Moro kuka tuo nykyään venäjältä noita lyhennettyjä kääntövarsia ja nopeampaa ohjaus simpukkaa?
Vai teetkö itse niitä kääntövarsia vielä?
Teetkö niitä hitsaamalla vai takomalla ja sitten porataan uusi kartioreikä?
Missä hinnoissa noi pyörii suurinpiirtein?
Muuten mistä fiatista tuo kääntövarsi on ja kuinka paljon lyhyempi se on kuin ladassa?
T:Masa
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 26.5.2011 8:30
Kirjoittaja kappa12
Vielä tuohon f-ryhmän sääntö asiaan... Ottakaa huomioon että auton tulee olla koko kilpailun ajan tieliikennelakien mukainen, jos ohjauksen osia on hitsattu niin se ei sitä ole... Ja katsastuksessa varma hylky jos sellaisia havaitaan(asiasta jonkunlainen haju muutaman katsastuksen tehneenä)... Ja sitten asiaan... Missä hinnoissa nuo lyhennetyt varret pyörii venäjällä... Vois kans olla käyttöä...
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 26.5.2011 10:31
Kirjoittaja START
ei ne nyt niin vaikea ole itse lyhentää.
kun vaan tietäs mitä tahtoo. ite meinasin tehä vielä ainakin yhet erillaiset, tai ehkä paritkin. niin saa vähän kokeilla eri ajatuksia.
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 21.1.2012 13:22
Kirjoittaja juubo
minuakin kiinnostaisi nuo ohjauksen muutokset. miten sitä saa mahdollisesti nopeammaksi ja miten enempi pyöriä linkkuun?
juuso.karnaattu@wippies.fi
saa vastata

Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 22.1.2012 10:58
Kirjoittaja veli samara
http://www.lada-vfts.ru/forum/index.php ... ost&id=846
Löytyipä tuollainen foorumin syövereistä.
Vois käydä kysymässä, että saisko tuollaiset tehtyä ihan normi mustasta cnc-koneen kanssa. Veis vaan orkkis varren malliks ja pyytäis 30mm lyhyempänä sen. Luulis ainakin kestävän, kun on Billet osa.
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 22.1.2012 12:38
Kirjoittaja mixxer
Tuossa edellä joku oli linkittänyt fiatin kääntövarren, joka ilmeisesti sopii takavetoladaan? Kellään tietoa, mistä fiiatista tälläisiä kannattais lähteä etsimään?
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 22.1.2012 15:31
Kirjoittaja elmeri racing team
lyhkäsemmät kääntövarret taitaa löytyä polskifiatista ainakin ja ne olkaakselit kannattaa ottaa ja vaihtaa ladaan niin johan paranee keula huomattavasti ja on kestävämmät akselit,sitten kun laitatte niitä lyhennettyjä varsia niin ottakaa huomioon että raidetankolinja muuttuu samalla alkaa pyörät harittamaan kun keula laskee.
Re: Ohjauksen muutokset
Lähetetty: 22.1.2012 19:04
Kirjoittaja START
juu ei pelkkä lyhentäminen taho toimia.
ja tuleepahan muuten kalliit kääntövarret jos koneistamalla meinaa teettää..
ellei sitten ole sopivasti suhteita, silti aika työläs