Sivu 2/5

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 11.7.2007 11:53
Kirjoittaja START
mutta kaverihan oli ostanut sen 1200 ässänä
johon oli jo tuunattu 1700 kone ja ruisku
eli eihän tätäkään ruisku ladaa ole viidellä kympillä ostettu

ja pahoittelen aiheesta lipsumisen

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 14.7.2007 21:01
Kirjoittaja Team perseauki racing
Aapo89 kirjoitti:joo olihan siinä semmonen peite osa mutta ei se kyllä mikään LEVY ole :lol:

nyt on virranjakaja ja kaasari paikallaan, eipä tuo vieläkään heränny henkiin. kaasariksi laitoin nyt aluksi hätäsesti 1.6 mirafiorin Weberin. tuleekohan tolla pumpulla sitte liikaa painetta tollaselle kaasarille?
kaasuvivusta/vaijeri systeemikin pitäs viritellä jonkulainen. ruiskun venttiili kopassa vaan ei oo sitä tappia mihin se yks vivuston osa tulee. joutuu ehkä vaihtaan ton kopanki.
kyllä mulla vaan on 1700 koneessa jakajan kohdalla pultilla peitelevy kiinnin ja taatusti alkuperäinen, itseä kyllä kiinostaisi tuon ruuttaladan sähköpumpun käyttö tuplien kanssa, vaatinee paineen säätimen väliin tahi pienempi tehosen pumpun jokatapuksessa soppa ei riitä 45mm tuplille orkkispumpulla

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 19.7.2007 4:20
Kirjoittaja Aapo89
ei tule kipinää, otin jakajan toimivasta autosta, puolakin pitäis olla toimiva kokeilin vielä kahdella eri puolalla.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 19.7.2007 12:21
Kirjoittaja START
entäs puolan johto?
tuleeko puolalle virtaa?
ehkä kaikista yleisin: onko virran jakajan kylkeen laitettu se liitin kiinni? (vai oliko se pohjassa en muista)

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 19.7.2007 14:24
Kirjoittaja Aapo89
on siinä johot paikallaan, mutta alipainesäätimen letku ei ollut paikallaan.
kun laittaa virrat päälle ja tökkii kärkiä niin kipinöi siellä välissä...

Tänään pitäs olla imusarjan laippa valmis niin pääsis imusarjaakin tekeen. kaasari puolen laipat rälläköin kaasareitten mukana tulleesta Escorttiin sopivasta imusarjasta joka oli kyllä paskin tekele mitä olen koskaan nähähny. piti reikiäkin isontaa joistakin kohti varmaan 5mm että alko olla kaasarin kurkun kokoset reijät.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 22.7.2007 17:37
Kirjoittaja Aapo89
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 41&theme=5

oisko tommonen paineen säätäjä noitten saabin kaasareitten ja ladan vakio sähköpumpun kans sopiva vaihtoehto?

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 23.7.2007 8:35
Kirjoittaja ralli lada
onko muuten minkä merkkiset kaasarit? ( solex, strömberg, pierburg)? ja 175 vai 155mallia?
jos tulee tarvista niin voin myydä edullisesti varaosa kaasarin.

esimerkiksi Saab 90 yhdellä 175solexilla ja mekaanisella pumpulla niin siinä on paluu haaroitettu bensan tuloputkesta noin 10cm ennen kaasaria. Jolloin kaasarille "mahtumaton" bensa menee paluuta pitkin takaisin tankkiin.
Samanlainen ratkaisu oli tuossa meidän imupuolen turbo ladassakin.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 31.7.2007 19:15
Kirjoittaja Aapo89
Zenitit ne on :wink:
imusarja jo valmis, maalit oottelee kuivumista. Eipä siitä (edes) tehdas tekosen veronen tullu mutta kait se menee tässä värkissä.

eipä näyttäs olevan mekaaniselle pumpulle mahdollisuutta tossa 1.7ssa, ei siellä ainakaan sitä pumpun käyttä"vipua" reijässä näkynyt kun sinne peitelevyn taakse kattelin, että kait siihen joku paineen säätäjä pitää värkätä mutta kun tietäs vaan että minkälainen se pitää olla.
Omegan pensapaineen säätäjän saattasin saaha edullisesti mutta siitäkin pitäs laskea painetta, koska omegassa taitaa olla se 3baaria ruiskutus paine.

Lähetetty: 31.7.2007 20:04
Kirjoittaja Jusu
Aapo89 kirjoitti:eipä näyttäs olevan mekaaniselle pumpulle mahdollisuutta tossa 1.7ssa, ei siellä ainakaan sitä pumpun käyttä"vipua" reijässä näkynyt kun sinne peitelevyn taakse kattelin,
Ei siellä mitään "vipua" olekaan vaan apuakseli, missä on bensapumppua varten epäkesko. Siihen koloon on laitettava kaasarikoneesta se bakeliittinen palikka, minkä sisässä oleva työntötanko sitten sysää bensapumpussa olevaa vipstaakia.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 3.9.2007 21:50
Kirjoittaja Aapo89
Nyt on larva käyntikunnossa ja vähän ajeltukkin.
aika hyvin lähtee käyntiin mutta oishan se kiva jos se sammuiskin avaimesta :lol:
sytytyksenä on kärjetön jakaja, puolalle tulee kokoajan virta. paitsi kun laturilta nykäsee sen lattaliitin johon irti. tai kun ottaa sulakerasialta liittimen irti mistä menee johto puolalle.
virtalukko ei vaikuta asiaan mitenkään, auto hyrskyttää vaikka irroittaa liittimen virtalukolta.

Ja pitää varmaan se sähköinen pensapumppu laittaa ja paineen säädin. tuntuu ainakin että ei kakkua tule tarpeeksi ladan vakio pumpulla.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 26.9.2007 13:18
Kirjoittaja Qulle
Eilen haettiin meillekin 1700:n pata, joka tulee normi jakajalla ja aluksi 1600:n kaasarilla kiinni.
Tosin varmaan vasta kevätauringon lämmössä laitellaa homma nippuun, mutta vähän voisi etukäteen kysellä:
-Eli ns. pitkä jakaja on se mikä tohon sopii (1500/1600)?

-Riittääkö erittäin hyvä kuntoinen 1600:n kaasari mihinkään... edes aluksi? Kannattaako edes miettiä suuttimien suurentamista vai isketäänkö suoraan joku muu kaasari (mikä on budjettiluokassa paras vaihtoehto)?

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 26.9.2007 16:19
Kirjoittaja JUHO
Mulla vois olla tuohon 1700 kaasari jos kiinnostaa nii voisin sen myydä.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 26.9.2007 16:33
Kirjoittaja Qulle
No asia ei vielä ole tavallaan ajankohtainen, mutta laitappa vaikka YV:llä lisää info/linkkejä kuviin yms. asiaa liittyvää.
Katsotaan, mihin päädytään :)

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 26.9.2007 16:48
Kirjoittaja Mäntä
Eikös AI:lla ollut 1700 johon oli laitettu 1600 kaasari? Kokeile hakea foorumilta jos löytyis jotain juttua?

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 26.9.2007 22:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
kannattaa laittaa jos saa orkkis 1700 kaasutin eli solex lisenssi 21073-1107010, valmiiksi riittävän isot suutimet ja mekaaniset kurkut, osiakin luulisi hyvin saavan kun sama rakenne Samaran kaasuttimessa.