Sivu 2/3

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 24.7.2007 18:58
Kirjoittaja RTJN65
Tänään hiottiin helmat ruosteesta (sitä ovien alapuolelta) ja myös pohjan puolelta takapyörän edestä. Ensin puhtaallle pellille, Sinkki pohjamaali, 2* ruosteenesto pohjamaali, 2* pintamaali.

Hyvä tuli. Sitten asennettiin helmasuojat (oikeat tuuninki sellaiset) ja hyvältä näyttää.

Ajettu on 850km ja kulutus näyttää olevan noin 6,2 l/100km (sekalista ajoa kaupungissa ja moottoritellä).

Vettä kuluu mutta vuotokohta ei ole paikallistunut??. Missä lie.

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 25.7.2007 0:14
Kirjoittaja Joen musikka
Onnittelen,mut kuitenkin tää haiskahtaa joltain sukupolvenvaihdosmainokselta 8) .Siis:"Takapotkumies,katso tulevaisuuteen - jykevimmätkin Axtec-hemmot kaipaavat nenänsä eteen vetäviä pyöriä,ympärilleen munanmuotoista kosmonauttikapselia ja kirjettä Delta-autolta,jossa saat vaihtotarjouksen johonkin Ihan Muuhun!! ":evil:

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 25.7.2007 14:00
Kirjoittaja ff8728
Mulla satakympissä vesivuoto oli metalliputkessa joka menee moottorin takana plokista lämmityslaitteen letkuun, joskus hävisi kahvikupillinen vettä.

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 25.7.2007 14:30
Kirjoittaja lada 1200s
Joo, tosta edellämainitusta paikasta meilläkin vuosi hieman, paikka
on ilmeisesti sen verran lämmin että vuotoa ei havaitse välttämättä vaan
se ehtii kuivua. Ilmeisesti se kumiputki oli hiukan hapertunut, pakkasilla
se vuosi jo selkeämmin.

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 26.7.2007 20:16
Kirjoittaja RTJN65
Laitamapa tässä nämä katsastuksen päästöarvot esille.

Tyhjäkäynti
CO= 0,01 (saa olla 0,50)
HC= 34 (saa olla 100)
Co2= 15,39
o2= 0,05 (saa olla 5,00)

Ja yli 2000 rpm
CO= 0,01 (saa olla 0,30)
HC= 58 (saa olla 100)
Lamda 1,00 (väli 0,97 - 1,03)
Co2= 15,44
O2= 0 (saa olla 5,00)

Eli siis aika hyvät arvot näemmä :D .

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 26.7.2007 21:43
Kirjoittaja lada 1200s
Hyvät näyttää arvot olevan, 110 on välillä ongelmana korkee CO kierroksilla ja lambaada.

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 6.8.2007 22:39
Kirjoittaja RTJN65
Nyt on 110 toiminut moitteetta 2400 km. Ja tänään sillä oli kestotesti: Sai hinata 210km toista 110 sedan ladaa Lada-Jussin Dollyllä. Toimi loistavasti. :D :D :D .

Eli näitä on nyt siis 2 kpl.

Tämä toinen on vm 2000 ja 41,800 km ajettu. Vikoina ovat: kytkin loppu, flekti ei toimi, ajovaloumpio rikki, etuvilkut muussina, puskuri edestä viallinen.... :shock: .

Eli siis huonoa pitoa :cry: . Tuosta nesteiden katoamisesta ja keittämisestä oli valitettu Turun Delta-autolle-> Vesipumppu, nokkahihna ja öljyt vaihdettu.

Minun 4 min diagnoosin tulos: Flekti ei toimi :roll: .

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 7.8.2007 5:20
Kirjoittaja 2105S
Miten kytkin voi olla loppu noin pienillä kilometreillä?Onko joku tyyppivika tai sitten on ollut jollain vanhuksella,kun nettiautossakin on ollut pari suurin piirtein saman verran ajettua 110 joista kytkin loppu.

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 7.8.2007 5:42
Kirjoittaja samarai
Kyllä se voi olla loppu, jos on ollut esim. jollain naisella :roll: niinkuin tossa mun 5-ovisessa Samarassa - oli ostettaessa ajettu n. 30tkm. ja kytkinlevy oli jo poltettu loppuun. :)

Ei tietysti tarkoita "kaikkia naisia" :wink:

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 7.8.2007 9:17
Kirjoittaja kv60
2105S kirjoitti:Miten kytkin voi olla loppu noin pienillä kilometreillä?Onko joku tyyppivika tai sitten on ollut jollain vanhuksella,kun nettiautossakin on ollut pari suurin piirtein saman verran ajettua 110 joista kytkin loppu.
Itselle 16v 112 ja vuosimallia 2006. Himpun yli 10 000 ja kytkin ei ottanut uudesta asti aina kunnolla. Väliin ei saanut sitten millään vaihteita päälle ja kytkin otti ylhäältä ( kuin olisi kulunut). Takuuseen vaihdettiin uusi ja nyt ottaa kunnolla, mutta liikkeelle lähtiessä aika-ajoin ravistaa niin maan perusteellisesti. Deltassa huollossa sanoivat, että on vaihdettu uusiinkin autoihin kytkimiä. Epäilivät asetelmassa olevaa vikaa, kun levy ei ollut kulunut.

Bensankulutus sekalaisessa taajama-ajossa (siis kaupunkiajoa, moottoritielle liittymisiä ja muutamia kilometrejä moottoritietä ja kaupunkiin. Pitempää matka-ajoa ei tuossa testissä ollenkaan mukana). Ajajia useampi henkilö vuorollaan. Liki 900 km mittasin ja keskikulutukseksi tuli 6.9 litraa. Ei vaikuta pahalta.
Puhtaassa matka-ajossa reissu Oulu- Haaparanta- Oulu ja väliin 120 km/tunnissa ohituksia rekoista. Keskikulutus tuossa 6,3 litraa.
Edit
Aikaisemmissa 1 kpl 112 8v vm 2001 ja 4 kpl takapotkuja, ei koskaan kytkintä tarvinnut vaihtaa. Tämä uusi oli ensimmäinen laatuaan.

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 7.8.2007 14:24
Kirjoittaja lada 1200s
Joo, erikoiselta kuulostaa kytkimen kuluminen.
Meidän 110 kytkimellä on laskettu kohta 100tkm, säätövara ei näyttäisi
olevan vielä lopussa. Olen tosin ajanut sellasillakin joissa kytkin ottaa tosi ylhäältä
vaikka on juuri joku max 50tkm mittarissa, voi olla tosin että ei ole säädetty/huollettu ikinä.

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 7.8.2007 16:53
Kirjoittaja 110 kuski
mun napakympillä on ajettu yli 180 000 ja vielä on alkuperäinen kytkin paikallaan ja uudesta asti ollut mulla.sen olen huomannut että kun on kosteeta ilmaa kytkin voi kylmänä vähän ravistaa muta lämpimänä toimii ihan niin kuin kuuluu

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 7.8.2007 22:08
Kirjoittaja RTJN65
No tuo oli hiukka huolimattomassa käytössä (vanha pappa näes). Koko autokin on kuin piesty.

Mutta kun noin pienet kilometrin niin... Kaipa tosta auto tehdään. :D

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 20.8.2007 20:49
Kirjoittaja RTJN65
Tolla ekalla 110 on nyt 6000 km takana. Hieno ostos. Veden kulutus loppui kun seinään kun asensin siihen koneen takana olvaan T letkuun metallisen T kappaleen (venäjän pojan ideoima).
Helppo homma: Leikataan alkuperäisestä letkusta se liitos osa mahdollisimman pienenä pois (noin 2-3cm) ja sen paikalle 2 kpl letkun kiristimiä ja T-liitos.

No samalla on tohon toiseen 110 haettu osia: Etu puskuri, Toinen ajovalo, Kytkinpaketti.

Onglema on lämpeneminen: Vaikka termari ja lämpöanturit on vaihdettu niin silti ei lähde flekti pyörimään. Missä Vika???

Re: Tulipa hankittua 110

Lähetetty: 20.8.2007 20:59
Kirjoittaja pressa
RTJN65 kirjoitti: termari ja lämpöanturit on vaihdettu niin silti ei lähde flekti pyörimään. Missä Vika???
ilmeisesti ohjainboksissa
mutta syylärissähän on se vanha lämpöanturi??
eli laitetaan se ohjaamaan releen käämiä ja akulta kärkienläpi flektille
tällöinhän flektisysteemi toimii kaasutinmallin tapaan
niihin johtohin jotka nyt tulevat flektille voi laittaa vaikkapa H4-lampun eli jos boksilta tuleekin joskus ohjaus niin johdossa on kuorma eikä boksi tunnista mitään virhettä missään