Sivu 2/2

Re: Diesel Ladat

Lähetetty: 29.8.2007 17:12
Kirjoittaja Hazka
Tässä ois saksassa myytävänä diesel niva.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bkkriubwgzso

Re: Diesel Ladat

Lähetetty: 30.8.2007 16:27
Kirjoittaja Hazka
Idän Ihme 1 kirjoitti:"Das Inserat kann nicht gefunden werden"
Jaa eipä sitä enää löydy, kait sen joku sitten osti pois. No siinä kuitenkin oli peugeotin 1.9 kone.

Takaluukussakin luki ilmeisesti tehtaan jäljiltä 1.9D

Re: Diesel Ladat

Lähetetty: 30.8.2007 18:46
Kirjoittaja Aapo89
samarai kirjoitti:Tässä on aika erikoinen "diesel Samara" (Tarzan)

http://photofile.ru/users/dron-niver/2519198/

Joo ja tossa 110:ssä on takavetoladan kone ahdettuna :shock: :lol:

Re: Diesel Ladat

Lähetetty: 20.9.2007 6:38
Kirjoittaja samarai
Dieseli on painava, kalliimpi valmistaa, huonompi käynnistettävä pakkasella, bensiininjalostus tapahtuu vaikka tien ääressä kuten TV:ssä pikkupojat tekivät Tsetseniassa ja myivät valmista tuotettaan lasisissa suolakurkkuruukuissa ohiajaville autoilijoille. :)

Re: Diesel Ladat

Lähetetty: 20.9.2007 16:08
Kirjoittaja ladamaster
Viime viikolla Toljatin ja Moskovan välillä näimme yhden 2105 diesel ladan... Joten on niitä olemassa.

Re: Diesel Ladat

Lähetetty: 21.9.2007 0:12
Kirjoittaja samarai
Jos dieselin hinta (n.0,5e) on lähellä bensan hintaa (n.0,6e) dieselveron puuttuminen tuskin edistää dieselautojen suosiota joiden hankintahinta kuitenkin kalliimpi. :roll: Sama tilanne monissa muissakin maissa, mieleen tulee esim. Viro - dieselhenkilöautoja varsin niukasti. Eli kysymys on mitä hyötyä siitä dieselautosta olisi? Isot pakettiautot ja siitä suuremmat ajoneuvot on tietysti erikseen, joissa bensakone on epätaloudellinen.

Re: Diesel Ladat

Lähetetty: 23.9.2007 17:16
Kirjoittaja Aapo89
samarai kirjoitti:Jos dieselin hinta (n.0,5e) on lähellä bensan hintaa (n.0,6e) dieselveron puuttuminen tuskin edistää dieselautojen suosiota joiden hankintahinta kuitenkin kalliimpi. :roll: Sama tilanne monissa muissakin maissa, mieleen tulee esim. Viro - dieselhenkilöautoja varsin niukasti. Eli kysymys on mitä hyötyä siitä dieselautosta olisi? Isot pakettiautot ja siitä suuremmat ajoneuvot on tietysti erikseen, joissa bensakone on epätaloudellinen.

Onhan se pensakone epätaloudellinen muissakin kuin isommissa autoissa. ainakin näissä vanhemmissa. mutta taitaa uudet diisseli koneet viedä keittoa melkeenpä pensakoneen verran, ja tehotkin samaa luokka.
Mutta jos verrataan esim. takaveto ladan 1.6l pensakonetta vaikka tommoseen 80-luvun V.A.G:n 1.6 diisseli koneeseen niin kyllä se volkkari on taloudellisempi.

Re: Diesel Ladat

Lähetetty: 29.3.2009 20:17
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Omaa kirjanpitoa emännän Yarisista. 1,3 bensakone vuoden keskikulutus noin viisi ja puoli litraa sadalla ja 1,4 diesel vähän yli neljä litraa sadalla. (Uudet Yarisit ovat tulleet painavammiksi ja kuluttavat enemmän) Lisäksi nykyiset dieselit kai kaikki ovat ahdettuja jolloin kiihdytyksessä jää vastaava bensakone katselemaan takavaloja. Perinteisesti dieselit ovat olleet kestävämpiä. Näillä nykypakkasilla ei ole mitään käynnistysongelmia, kunhan käyttää talvilaatua. Nykydieseliin ei saa sotkea yhtään bensiiniä sekaan.

Re: Diesel Ladat

Lähetetty: 3.5.2009 9:13
Kirjoittaja La tuskaa
Itselläni on Niva 2.0l Nissanin dieselillä. Ja aivan mahtava peli. Ei lopu väännöt kesken ja kulutus on puolta pienepi ku bensa vehkeellä. Kone on 96v laitettu autoon ja kilpiin onnekseni. Kävin pirssin läpi tuossa vuoden vaihteessa ja olen ollut kyllä tyytyväinen. En ehkä alkais normi lataa dieselöimään mutta nivaan voin suositella todella. Onhan siellä vähän enemmän melua mutta siitä ei voi syyttää kuin itseään kun en jaksanut putkeen laittaa kuin yhden vaimentajan niin sävelet on kohdallaan.
http://kuvablogi.com/blog/20365/1/ Tuolta löytyypi kuvia nivastani.