Sivu 2/3

Lähetetty: 8.5.2007 17:53
Kirjoittaja pappa- igor
olba kirjoitti:oisko kellään tiedossa kuvia ladan turbotuksesta? linkkiä?
tutkippa ladagalleriaa!!! http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php :?

Lähetetty: 8.5.2007 18:48
Kirjoittaja START

Lähetetty: 8.5.2007 18:58
Kirjoittaja micco
START kirjoitti:ostat jonkun ruisku auton pumpun (pemari,ooppeli...)
ja bensapaineen säädin (ahtojen mukaan säätyvä)
ite otettiin öljynpaine anturilta öljynkierto.
ja öljy pohjan saa pois suhteellisen helposti kun löysää koneen korvakkeita ja kaveri keventää konetta niin sen saa muljahtaan pois
sitten on helppo hitsailla se öljyn paluu putki :wink:
Bensapumpun ja painesäätimen käyttö on turhaa pröystäilyä!
Painepuolelle sijoitettua kaasutinta voi käyttää hyvin ilmankin näitä turhakkeita kun vaan sijoittaa bensatankin kaasuttimen yläpuolelle (esim. kattotelineelle) ja vetää vielä ahtoilmaputken paineistamaan polttoainesäiliön.
Turbotettua Lada Nivaa voi ihmetellä tuolta:
http://www.youtube.com/watch?v=TtU-w9f420o&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=oEGKkUGE ... ed&search=

Lähetetty: 8.5.2007 21:00
Kirjoittaja olba
löytyykö ladaan sähkö kaavioita että miten sais ruiskun tehtyä kaasari mallista?

pitää varmaan ooppeli forumilta käyä kyseleen kaaviota siihen 2.0l ruiskun sähköihin.

alkaa toi kaasari ketuttaan.. :evil: ainaki pakosarjan sais tehtyä ruiskuun helpommalla..

kannattaako alkaa värkkään ruiskuksi toi? tuleeko mahoton projekti?

Lähetetty: 8.5.2007 22:24
Kirjoittaja ralli lada
olba kirjoitti::evil: ainaki pakosarjan sais tehtyä ruiskuun helpommalla..
mites tuohon pakosarjaan vaikuttaa onko ruisku vai kaasari?

Lähetetty: 9.5.2007 13:41
Kirjoittaja olba
oho oon kattonu/ymmärtäny ilmeisesti vähä väärin noita kuvia.. :oops:

Lähetetty: 12.5.2007 11:34
Kirjoittaja Panu__
olis myydä turbo sulle .. garretin 3 ja volvonpaineistettu kaasari n kanssa painekoteloja pensapumpppu.. tarjoa

Lähetetty: 16.5.2007 11:59
Kirjoittaja olba
moroo.

päivitellään tätäki vähä.

eli tässä muutama kuva siitä, missä vaiheessa rojekti on nyt.

http://kuvablogi.com/nayta/364445/

http://kuvablogi.com/nayta/364448/

http://kuvablogi.com/nayta/364447/

http://kuvablogi.com/nayta/364446/


punpun saan viikonlopun jälkeen ja kaasari on hankinta listalla kans, saa nähä millon sen saa hommattua.

tästä jatkuu :arrow: 8)

Lähetetty: 16.5.2007 12:02
Kirjoittaja olba
ja sitte vielä tuli mieleen tosta öljy asiasta..

mä otin öljyt turbolle oljyn paine? anturilta ja aattelin että mitä se tykkää jos öljyn paluun vetää venttiili koppaan??

Lähetetty: 16.5.2007 14:16
Kirjoittaja Corollaattori
Mullakin on tulossa samanlainen pakosarja omaan turpottimeeni... Mielestäni turbon öljyn paluun voi vetää venakoppaan jos turbo on tarpeeksi korkealla eli öljy tavallaan valuu venakoppaan, muuten turbo alkaa falskaamaan öljyt kohti moottorin palotiloja eli silloin tiedossa "kovaa" öljynsyöntiä ja mahtavia savuja :lol:

Lähetetty: 16.5.2007 16:09
Kirjoittaja olba
käytettiin käynnissä sen verran ilman öljypaluu putkea että näkee tuleeko sinne turbolle ees öljyjä niin kyllä se näytti aika hyvin tulevan sieltä pois ne öljyt..

en usko että se öljy jää sinne turboon asusteleen.. :shock:

mut saa nährä nyt ko saa sen paluu letkun kiinni ja sit varmaan tulee uus käynnistys yritys..

ihmeen hiljaset äänet vaikka pakosarja loppuu turboon.. :lol: :oops:

Lähetetty: 16.5.2007 16:41
Kirjoittaja 'aatee'
turbohan vähentää selvästi ääniä luonnolisesti

Lähetetty: 16.5.2007 17:05
Kirjoittaja START
jos turbo on venakopan ylä puolella niin silloin on mahdollista laittaa se öljyn paluu siihen
jos ei ole vena kopan yläpuolella niin sitten ei toimi kovin hyvin (käy niin kuin tuossa ylhäällä jo mainittiin)
eli öljyn paluu pitää olla kokomatkan alamäkeen :wink:
mutta tuskin saa aikaan yhtä komeita sauhuja kun tuossa omassa entisessä turbo vehkeessä loppu aikoina (jännä juttu kun savutti kun yhessä männässä oli sormen mentävä reikä) :roll: :shock: :D

Lähetetty: 16.5.2007 20:57
Kirjoittaja Mäntä
olba kirjoitti:käytettiin käynnissä sen verran ilman öljypaluu putkea että näkee tuleeko sinne turbolle ees öljyjä niin kyllä se näytti aika hyvin tulevan sieltä pois ne öljyt..

en usko että se öljy jää sinne turboon asusteleen.. :shock:
Miksi et laita öljypohjaan sitä paluu putkea? Tuo edellisellä sivulla ilkan mainitsema idea vois olla myös hyvä...

Lähetetty: 30.5.2007 9:39
Kirjoittaja olba
nostetaampa tätä taas vähä ylös.

aloin eilen purkaan öljäpohjaa sen paluuputken tekoa varten.

on muuten paskamainen homma otta ö-pohja pois.

mikä sielä vastustaa?
miten sen saa helpoiten pois?


voiko se sylkeä öljyä turbosta pihalle jos öljyn paluu ei ole estottomasti alas päin?