My idea of tuning 110

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

5-tuumaa isommat vanteet jotka tuovat renkaan kulutuspinnan ihan kaarelle, korinväriset ovenkahvat, ne sun mainostamat m-look peilit ja kylkilistat hitoille.... maskin vois vaihtaa johonkin sporttisempaan tekeleeseen ja takalasit sävyttää miedosti yms... :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

samarai kirjoitti:Ihan asiallisen nätisti tuunattu 110. Toi takaspoilerihan on orkkisvaruste.
Paha vaan kun on etupotku.
Ai paha vai että on etupotku.. :lol: :lol:
Ei minua ainakaan haittaa. :wink:

Totaalinen muutos kyllä tuli meikäläisen ajokalustoon kun tähän asti oon ajanu 2107 ladoilla. Tänään vein molemmista kilvet konttorille eli tuosta ruskeesta 1600sl:stä ja valkoisesta tunink ladasta. :cry:
Ihan tuntuu kuin joku läheinen olis kuollu..

Tästä eespäin esa etenee yhden ladan ja yhden fso:n voimin.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

larssi21074 kirjoitti:
samarai kirjoitti:Ihan asiallisen nätisti tuunattu 110. Toi takaspoilerihan on orkkisvaruste.

Totaalinen muutos kyllä tuli meikäläisen ajokalustoon kun tähän asti oon ajanu 2107 ladoilla. Tänään vein molemmista kilvet konttorille eli tuosta ruskeesta 1600sl:stä ja valkoisesta tunink ladasta. :cry:
Ihan tuntuu kuin joku läheinen olis kuollu..

Tästä eespäin esa etenee yhden ladan ja yhden fso:n voimin.
miks veit laput hyvistä vehkeistä pois????
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Komea vehje; vähän erinäköinen kuin silloin helmikuussa, kun oli vielä vähän palasina.
Käykä eurosamaran penkit suoraan kiinni?
larssi21074

Kyllä nuo eurosammyn penkit käy melko helposti. Sen takia vaihdoin että vanhat etupenkit oli vähän kuoleentuneet ja tosi paskaiset! Muutenkin nuo 110:n vanhat penkit on liian vetelät toppauksiltaan. Toinen syyy oli se 110 sedanin takakontti laajenee ottamalla koko takapenkki selkänojineen irti. Sitten jää vielä suksiluukku muovikehyksineen keskelle aukkoa. Takapenkillekin pitäis joku tila keksiä eli ei kovin kätevästi reissussa tilantarpeen tullen laajene.. :wink:

No sehän ei passaa joten samaran penkki kiinni. Nyt istuinosa kippaantuu pystyyn ja sitten selkänoja tasaiseksi pohjaksi. Eikä ole mitään suksiluukun kehyksiä tiellä! Kyllähän tuota selkänojaa lähinnä joutu muokkaamaan aika paljon. Runkoa lähinnä, ei verhoilua.

Etupenkit käy muuten mutta joutuu tekemään sovitepalat keskipuolen kiskolle. Ulommaiseen joutuu tekemään n.2cm nostopalat ettei penkki jää vinoon. Samalla myös etummaisen korkeutta säätelevän "vivun" alle kannattaa tehdä nostopalat joilla etulaidan korkeutta saa mieleisekseen. Nyt minulla on penkki todella mukavasti ja hieman korkeammalla kuin vakio. Tuntuu tutummalta näin takavetoisen jälkeen.. :wink:
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

peilit korin värii kahvat korin värii ja tummemaksi takalaseja ja listat pois :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

larssi21074 kirjoitti:
No ei se muakaan kyllä haittaa. Ajattelin vaan, että se lisää katu-uskottavuutta Ladaporukassa kun ei pidä etuvedosta. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

samarai kirjoitti:
larssi21074 kirjoitti:
No ei se muakaan kyllä haittaa. Ajattelin vaan, että se lisää katu-uskottavuutta Ladaporukassa kun ei pidä etuvedosta. :lol:
Nyt oot kyllä oikeilla jäljillä :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
larssi21074

Kyllä käyttöauto saa olla etuveto. Eipä tuota jaksa "vanha" enää leikkiä takavetosella kuitenkaa. Voihan sitä jäällä sit ajella kun nyt on noita kilvettömiä peltoautoja niin pirusti.

Käyttökustannukset on toinen syy etuvetoladaan. Tulee aikapaljon halvemmaks 110:llä ajo verrattuna takavetoiseen. Kulutus kun tippuu 10 litrasta n 7 litraan.. :D
Ja huoltovälit pitenee eli ei pitene mutta huoltoa on vähemmän!
larssi21074

Joo no tätä ei ole "tosissaan" edes tuunattu vaan tehty käyttöauto. Lähes kaikki tuunaukset on tehty käyttöä ajatellen. Penkkien vaihto mukavampiin, helmalevikkeet, eturoiskeläpät, sumuvalot.. Jopa nuo "hienot" kahvojen ympärysmuovit on laitettu sen takia että kahvan syvennyksen maali oli naarmuilla enkä saanu kunnon paikkamaalausta aikaan.. :wink:
Kylkilistoja en todellakaan ottais pois, niillä peitty monta pientä kolhua ja muutenkin nuo häivyttää tuota jännää perseen leviämistä. Ja suojaavathan nuo kolhuilta.

Oishan tuosta voinu tuningimmankin tehdy. Mulla olis rtjn65:ltä ostetut tuning helmat mutta jätin ne odottelemaan mahdollisia etupuskurin ja takapuskurin tulevia muokkauksia. Toisaalta oon niin tyytyväinen tuohon tuollainkin etten edes kaipaa muuta, eli niistä voisi ehkä luopuakin.
larssi21074

No niin ja uudet isommat vanteet ja renkaat tulossa.. :lol:

Kyllähän sinne 185 renkulat mahtuu! Tai jos ottaa kiinni ni onhan mulla perskele kuumailmapuhallin sitävarten!

En tosin alkanu isottelemaan, ihan 15" vanteilla ajattelin jatkaa. Ei vaan taho mistään löytyä käypäsiä? Mistäs muut on ostellu?
Tämmöset rumat ja edulliset desentit saattais käyä..
Kuva
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Tuollaiset hankin käyttikseen, hankintapaikkana Tikkurilan rengas
Kuva
foma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Noista takavaloista tuli muuten mieleen, että ainakin pietarin alueella kaikki noi myynnissä olevat tuningvalot laittomat Suomessa kun noista ei löydy mitään E- tai DOT-hyväksyntää. Varmaan viis tai kuus paikka olen käynyt läpi eikä hyväksyttyjä löytynyt. Jäi sitten ostamatta omaan sammyyn. Harmi...

Tietoa mistä saa hyväksyttyjä?
Viimeksi muokannut foma, 17.4.2007 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

harvemminpa noita hyväksymismerkintöjä katsellaan
tosin se että ei huomata ei tee niistä kuitenkaan laillisia
larssi21074

Nuo on saksalaisia takavaloja eikä niissä ole e-hyväksyntöjä ennenkuin ne itse hyväksyy.

Joitain malleja saa myös valmiiksi e-hyväksyttynä ainakin satakymppiin, tais jasulla olla myytävänä e-hyväksytyt leditakavalot joskus. Samaraan en tiiä.
Vastaa Viestiin