Lähetetty: 4.3.2007 20:02
Euro-3 ja OBD-II tuli pakolliseksi 2001 (olikohan ihan alusta) ja Ladaa tietysti myytiin viimeiseen asti vanhalla tekniikalla ja 2001 mallit on Euro-3 (S00-130 tyyppikilvessä) näissä autoissa putosi tehot 8-v 78->76hv ja 16-v 93->91hv
vuosimallia 2000 löytyy siis noita 93 heppasia 110:jä ja 1999-2000 78 heppaisia, mutta esim HB-mallit (myyntiin 2001) on kaikki Euro-3 vajaa tehoisia.
tuli vielä mieleen että, Euro-2 8-venttiilisissä ei kai ollut nokka-akselin asentotunnistinta eli sanoisko ruiskutustunnistinta? Euro-3 autoissa on kaikissa. Samoin ruiskusuuttimet on eri malliset jos tuo tunnistin on tai ei ole.
vuosimallia 2000 löytyy siis noita 93 heppasia 110:jä ja 1999-2000 78 heppaisia, mutta esim HB-mallit (myyntiin 2001) on kaikki Euro-3 vajaa tehoisia.
tuli vielä mieleen että, Euro-2 8-venttiilisissä ei kai ollut nokka-akselin asentotunnistinta eli sanoisko ruiskutustunnistinta? Euro-3 autoissa on kaikissa. Samoin ruiskusuuttimet on eri malliset jos tuo tunnistin on tai ei ole.