Sivu 2/2

Lähetetty: 14.1.2007 16:54
Kirjoittaja larssi21074
Ja autojen vakava mielinen harrastus ei ole ilmaista.
Persaukiset saavat tyytyä ajamaan mopolla.

Lähetetty: 15.1.2007 1:06
Kirjoittaja Tuomas
khonkonen kirjoitti:Pelkällä katsastuksella selvisi kuten tuontiautojenkin kohdalla.
Muuttoautoilla on joitain vapauksia tekniikan suhteen, mutta tuontiautoilla ei varsinaisesti. Jos autoon on tehty muutoksia jotka vaativat Suomessa esimerkiksi muutoskatsastuksen, täytyy tuo muutoskatsastus suorittaa autolle Suomen lakien mukaan ennen kuin sitä voidaan hyväksyä liikenteeseen. Se, että auto on sellaisena ollut jossain maassa liikenteessä ei tee autosta automaattisesti laillista täällä.

Lähetetty: 15.1.2007 7:37
Kirjoittaja pressa
khonkonen kirjoitti:källä katsastuksella selvisi kuten tuontiautojenkin kohdalla.
itse olen moniin tuontiautoihin etsinyt alustasarjojen hyväksymis lappuja
vaikka auto on ollut rekisterissä toisessa eu-maassa
pitää sen kuitenkin suomeen tuotaessa täyttää suomen säädökset
porataanhan ne sivuvilkutkin vanhoihin vaikkei saksassakaan niitä tarvita

Lähetetty: 21.1.2007 19:29
Kirjoittaja khonkonen
pressa kirjoitti:
khonkonen kirjoitti:källä katsastuksella selvisi kuten tuontiautojenkin kohdalla.
itse olen moniin tuontiautoihin etsinyt alustasarjojen hyväksymis lappuja
vaikka auto on ollut rekisterissä toisessa eu-maassa
pitää sen kuitenkin suomeen tuotaessa täyttää suomen säädökset
porataanhan ne sivuvilkutkin vanhoihin vaikkei saksassakaan niitä tarvita
Ja nyt lisää faktaa tähän asiaan. Eli näissä katsastus ja hyväksymis lappu asioissa ratkaisee auton vuosimalli. Nyrkkisääntönä voi pitää et alle 1995 vuosimalli ni ei tartte mitään lupalappusia. Ja rekisteröinnin ja katsastuksenhan pitää tehdä sen maan kansalainen jossa rekisteröinti tehdään, mutta siitäkin selviää rahalla.