LaDA NiVa Projekti

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
hepovaleri

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja hepovaleri »

elikkä nyt tuli projektiin muutos siinä mielessä että nyt ollaan virittämässä vakiota pataa siihen vajaasen 200 hevoseen. koneen vaihto kuoli siihen että ei riitä innostus alkaa tekemään kaikkea uusiksi. mutta ainut kysymys on se että mahtaako nivan tekniikka kestä moisia tehoja?? alustan laitto on alkanut ja koko sisustan lattia todettiin lahoksi. ensi viikon loppuna rälläköidään loputkin lattiat ja ootellaan metalli lähetyksen saapumista. tavoitteena on korottaa vielä autoa 15-20 senttiä alkuperäisillä renkailla mahdollisuuksien rajoissa mutta sen näkee sitten teko vaiheessa. sisälle tehdään istuimet kolmeelle ja tavaran kuljetuslaatikko. runkoa vahvistetaan turvakaarilla joilla samalla tuetaan renkaan tuennat.

sitten tekniset kysymykset osiota taas vaihteeks.
Eli olen laitamassa eteen että taakse kitka lukon mutta olisi kiva tietää että käykö sama lukko eteen niinkuin taakse??
mitä kannatta ottaa huomioon pohjaa suojatessa??
paljonko tekniikka kestää tehoa??


jos pojille tulee parannus ehdotuksia niin otamme mielellämme niitä vastaan kunhan ne vaan ovat järkevyyden rajoissa. :)
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

Vastataanpas jotain ajankuluksi...
hepovaleri kirjoitti: nyt ollaan virittämässä vakiota pataa siihen vajaasen 200 hevoseen.
Melkoisesti hevosia. Millä meinasit toteuttaa? :) Mielestäni Nivassa kannattaa panostaa alavääntöön ja koneen ajettavuuteen maastossa, joten mitään kierroskonetta ei kannata rupee tekemään. Alhaalta heräävä turbo, korkeahkot puristukset ja vaikka MegaSquirt-ruisku systeemit. n.120hv?
hepovaleri kirjoitti:tavoitteena on korottaa vielä autoa 15-20 senttiä
Et meinaa leimata vai? :o :shock:
Jyrki-boy kirjoitti:Kannattaa muuten pikkusen varoa intohimoista korottamista.
hepovaleri kirjoitti: Eli olen laitamassa eteen että taakse kitka lukon mutta olisi kiva tietää että käykö sama lukko eteen niinkuin taakse??
Kyllä käypi. Foorumilla on käyty keskustelua lukoista. mm.-Niva modifiointi-osio!!!
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =25&t=4997
hepovaleri kirjoitti: mitä kannatta ottaa huomioon pohjaa suojatessa??
tuolla jotain http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 25&t=20798
hepovaleri kirjoitti:paljonko tekniikka kestää tehoa??
riippuu monesta seikasta. Tekniikkaa saa rikki vakiomoottorillakin. Kannattaa ainakin etuperän ja vaihdelaatikon kiinnitykset vahvistaa. Pitää huolen että perissä ja laatikossa öljyä ym.ym.ym....


Lue!:http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =25&t=4997 ja http://www.ladakerho.fi/ladaboard/search.php ja http://forums.offipalsta.com/

Renkaista: itsellä 235/75-15 (30/9,5-15) mutiaiset. Sopivan kokoset kohtuullisesti korotettuun Nivaan. Ei tarvi kauheesti tehdä tilaa.
hepovaleri kirjoitti:jos pojille tulee parannus ehdotuksia niin otamme mielellämme niitä vastaan kunhan ne vaan ovat järkevyyden rajoissa.
pitää projektin järkevyyden rajoissa, ettei into lopahda kesken-kaiken.
Innolla odotamme projektin valmistumista. :D
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
Vastaa Viestiin