Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Zlade kirjoitti:kyllä takotus olisi muutos katastaa sille koneelle kun se laillinen kone on...
Itsellä on muutos katsastettu ja prosentteja 23,5% vaihdettu motti+latauslaitteisto+vaihteisto 5 loviseen. Onko sulla minkä mallin fiatista se mylly? itsellä kutkuttasi turbottaa, kun prossissa ja tehoissa olisi viel "liikkuma" varaa.. tc rupiaa hirnumaan kunnolla vasta 4-5 tonnin kiekoilla, sutii muuten kuival asvaltillahi [/quote] Millä kaasarilla toi kone (auto) on ja onko 5 lovinen ladan vai fiat mallin laatikko
Zlade kirjoitti:kyllä takotus olisi muutos katastaa sille koneelle kun se laillinen kone on...
Itsellä on muutos katsastettu ja prosentteja 23,5% vaihdettu motti+latauslaitteisto+vaihteisto 5 loviseen. Onko sulla minkä mallin fiatista se mylly? itsellä kutkuttasi turbottaa, kun prossissa ja tehoissa olisi viel "liikkuma" varaa.. tc rupiaa hirnumaan kunnolla vasta 4-5 tonnin kiekoilla, sutii muuten kuival asvaltillahi
Millä kaasarilla toi kone (auto) on ja onko 5 lovinen ladan vai fiat mallin laatikko [/quote]
jos en ihan puuhun heitä ni mirahirviön 1.6 ja tosiaan vasta sen 4 tonnin jälkeen rupee tosissaan tapahtumaan.. iha vakio weber kaasarilla mekaanisilla kurkuilla.. viellä vähän viimenen säätö tekemättä ku vähä rötää ja nyt meni bensapumppu paskaks.. ja ladan 5 lovinen loota..
Juups. back in business itellä on kone otettu fiat tiposta ja siin on tipon ruisku! ja ladan 5 lovinen loota! pitäsi löytää jostahi kisa nokat ja kevyt vauhtipyörä... tiedän et ko. koneesta on otettu pihalle 180hv. että siin olisi tavoitetta
Nyt vois laittaa vähän käyttökokemuksia ladasta ko. koneella.. Autolla ajettu nyt reilu 15000 ja vikoja on ollut. Eli ensin hajos pensapumppu. No sit meni jonku aikaa ja sit sytkä sano poks. No toinen tilalle sit meni hetki ni puola sano poks. Latureita on mennyt yks kappale ja kerran auto jätti välille kun laturin hihna katkesi. Nyt ladan laatikossa 2 synkrot paskana ja kytkin luistaa välillä kun vauhtipyörän stefa vuotaa. Muutenkin kone kastelee itsensä joka paikasta öljyllä. Nyt uusin vika on että ladan startti on aika puuduksissa. No tehon tunne oli hetken hurma ja taas mieli tekisi saada lisää potkua pellin alle. Mutta muuten auto on ollut luotettava niinkun ladan pitää. Lada odottaa nyt talvea että saa koneen keulilta pois ja vaihtaa tiivisteet nokat ja jotain muuta kunhan keksii mitä..
ladoilla radalle kirjoitti:Nyt vois laittaa vähän käyttökokemuksia ladasta ko. koneella.. Autolla ajettu nyt reilu 15000 ja vikoja on ollut. Eli ensin hajos pensapumppu. No sit meni jonku aikaa ja sit sytkä sano poks. No toinen tilalle sit meni hetki ni puola sano poks. Latureita on mennyt yks kappale ja kerran auto jätti välille kun laturin hihna katkesi. Nyt ladan laatikossa 2 synkrot paskana ja kytkin luistaa välillä kun vauhtipyörän stefa vuotaa. Muutenkin kone kastelee itsensä joka paikasta öljyllä. Nyt uusin vika on että ladan startti on aika puuduksissa. No tehon tunne oli hetken hurma ja taas mieli tekisi saada lisää potkua pellin alle. Mutta muuten auto on ollut luotettava niinkun ladan pitää. Lada odottaa nyt talvea että saa koneen keulilta pois ja vaihtaa tiivisteet nokat ja jotain muuta kunhan keksii mitä..
Älkää pitäkö virtoja päällä turhaan kun on kärjellinen sytkä... Onhan laturin linjaus kunnossa? Tuo kun ei ihan suoraan käy tc:n kylkeen... Kone auki ja kaikki stefat uusiksi, kuten nokkakoteloiden tiivisteetkin jne. Eikä ilman lämpöä yritetä niitä alumiinilaipoissa olevia stefoja mihinkään. Kun jättää tiivisteet pois, ja kasaa liimalla niin saa stefan pois siitä syömästään urasta ja pitää paljon kivemmin. Jos startti saa öljyä, bensaa, pakoasrjasta kunnolla kuumaa, tai mitä vaan niin puutuu varmasti. Vaihtovehjettä kehiin ja lämpökilpeä.
Kone auki, sen verta dekistä pois, että männät nousee millin verran yli. Laatupahvi väliin, nokat hiontaan, kannen kevyt porttaus ja 40 tuplat. Sanoisin noin 500-600e ja 130-140hv, jopa yli.
laturin linja on ok oli vaan popit kiinni nin ladan laturi meni äkkiä sököks.. pitäis se järjetön sytkä hommata että säis röpötyksen pois alakierroksilta kun ennakot heittelee väljyyden takia.. mutta katsotaan mitä talvi tuo tullesaan..
Katsotaan josko joskus viikon päästä pääsisi kertomaan jotain ensikokemuksia TeeCeestä liikenteessä. Tänään piti taas käydä vähän yleistä säätöä tekemässä ja pitihän toki hyviä pakoääniä kuunnella siinä sivussa.
Kiva peli tulee Makelle
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
njoo kyllä taas vähän naurattaa toi lada... elikkä koulussa ajattelin kokeilla ladaa penkissä kun tosiaan rupes tuntumaa tehottomalta ja ja... sieltähän löyty se 31kw ja ja.. noh kaikki ajotukset säädöt ja muut läpikäytyä ja tehoa ei lisää tullut.. noh löin ohivuotomittarin kiinni ja ohivuotoa oli sellanen 90%... eikun kone levälleen.. noh pahvi oti vähä itteesä siin penkissä rääkkäämisestä.. pakoventtiilien seetit oli aika kauheessa kunnossa ku kone kävi laihalla.. männänrenkaat oli sanonu poks.. tai kulunu olemattomiin.. laakerit oli ainoa "ehjä" koneessa.. noh uudet seetit venoihi uudet renkaat laakerit yms. no nyt sisäänajo käynnissä ja aineski alku tuntuu lupaavalta.. öljyä tulee nyt ku seulasta pitää viel pudottaa laatikko alas ja kattoo mikä siin stefas mättää.. mutta mutta.. tällästä tälläkertaa..
tulipa tuossa verestettyä muistoja ja menin vanhan kilpa ladan kapiiniin ja sainkin kipinän rueta kasaamaan konetta kun oli ehjä tc kansi hyllyssä enkä koko asiaa muistanut.. noh ulkona sateessa ja tuulessa laitoin kannen kiinni (oli uus pahviki tullu joskus hommattua ja kansipultit ) enää ei tarviis ku virranjakajan ja kaasarin ni pääsis rankasee pitkästä aikaa 2000tc ladaa..
penkit on 626 gti mazdasta.. no joo eihän se mikään kukka ole kun keula on mällätty ja konepelti vähä "hätäsee" maalattu.. mut jos kesällä sais uuden keulan vaihdettua ja maalia pintaan..