Ladaan jarruja
Ladan jarrut pisaa varmasti hyvin rallissakin sillä ralli autot on kevyempiä kuin siviili pelit. Ja jos tekee kerta kadulle ladaa pitää miettiä että laittaako sinne jytä laitteita sillä subbarit ja vahvarit tuovat yllättävän paljon äkkiä lisää painoo joka taas asettaa lisää vaatimuksia jarruille mutta toisaalta kadulla tuskin tulee vasemmalla jalalla jarruteltua joten ne eivät joudu niin kovalle rasitukselle.
Tuli tällänen idea mieleen millä vois vähentää jarrunesteen kiehumista niin tekis jarru putkeen vähän spiraalia jota jossain siivili autoissa näkeekin tehty
tuo spiraalin laittas johonkin viileeseen paikkaan niin se tehostas jarru nesteen jäähdytystä. Ja samallahan tuo spiraali toisi lisää jarru nesteen tilavuuttaa joka hidastaisi nesteen lämpenemistä.
Tuli tällänen idea mieleen millä vois vähentää jarrunesteen kiehumista niin tekis jarru putkeen vähän spiraalia jota jossain siivili autoissa näkeekin tehty
tuo spiraalin laittas johonkin viileeseen paikkaan niin se tehostas jarru nesteen jäähdytystä. Ja samallahan tuo spiraali toisi lisää jarru nesteen tilavuuttaa joka hidastaisi nesteen lämpenemistä.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
R.I.P Lada 2104 1700i -96
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
No nyt välähti kaverilla,kas kun ei pistä vielä menemään jäähdyttäjän läpi jarruputkia. Sekös autais tuohon lämpenemiseen.
Voi pyhä sylvi noita ehdotuksia, oletko miettinyt kuinka paljon jarruneste virtaa putkissa????
Ei siellä mitään kiertoa ole.
Samalla hinnalla kun väännät tuota spiraalia joka paikkaan niin ostamalla kunnon nesteet olisit päässyt halvemmalla+pirusti pienemmällä vaivalla.
Ai niin kilpuri painaa jopa enemmän täydesä kilpavarustuksessa kuin siviili-auto.
Oma punnittu kerran ja tyhjäpaino oli 986kg ilman kuljettajia,tuohon vielä kuski+kartturi niin puhutaan 180kg:sta lisää painoa
Voi pyhä sylvi noita ehdotuksia, oletko miettinyt kuinka paljon jarruneste virtaa putkissa????
Ei siellä mitään kiertoa ole.
Samalla hinnalla kun väännät tuota spiraalia joka paikkaan niin ostamalla kunnon nesteet olisit päässyt halvemmalla+pirusti pienemmällä vaivalla.
Ai niin kilpuri painaa jopa enemmän täydesä kilpavarustuksessa kuin siviili-auto.
Oma punnittu kerran ja tyhjäpaino oli 986kg ilman kuljettajia,tuohon vielä kuski+kartturi niin puhutaan 180kg:sta lisää painoa
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Teetkö sen spiraalin työsylinterin ympärille vai satulan ympärille?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Näky olevan CASTROL SFX tarjouksessa stefalla 55e litra
http://www.stefalta.com/ ja sieltä sikatarjoukset
http://www.stefalta.com/ ja sieltä sikatarjoukset
Ideahan olisi ollut se että olisi vain kieputtanut jarruputken spiraaliksi johonkin paikkaan johonka tulisi viileetä ilmaa joka jähdyttäisi sen mutta tottahan se on mitä ladaracing sano että ei hän se neste siellä liikku niin eihän se jäähdy joten tämän idean voi unohtaa...
Tottahan se on että kunnon jarru nesteet ja palat on varmasti toimivampi vaihto ehto kuin toi minun ideani.
Tottahan se on että kunnon jarru nesteet ja palat on varmasti toimivampi vaihto ehto kuin toi minun ideani.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
R.I.P Lada 2104 1700i -96
oliko se cromassa sitten keskireikä levyssä sama kuin ladassa? ja offsetti levyllä?on joskus tainnu olla puhettakin mutten searchilla oikein löytänyt aiheesta mitään. takajarrut on ylimitotettu ja lähinnä huollon kannalta vois olla fiksua vaihtaa levylliseen taka-akseliin. saakohan nuita 132 fiuden akseleita jostain vielä vai meniskö joku volvon akseli kavennettuna tai hiace tms.
lukkohan ois plussaa myös
lukkohan ois plussaa myös

muistaakseni motonetistäkin saa jotain Motulin "racing" nestettää..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Joup..., itellä rallipelissä on ihan ladan oma akseli fiiun levyjarruilla... Ladan vetarista se peltilerssi mäkeen mikä pitää laakerin paikallaan ja sen tilalle fiatin akselista vastaava valumurkula jossa on satulan korvake jo valmiina... Vetokepistä täytyy vaan laippa sorvata pienemmäks että saa levyn sopimaan siihen.. Lukkojahan löytyy kyllä... Toi Ladan perä ja akseli vahvistettuna kestää kyllä rallikäytössä todella kiitettävästi...slappala kirjoitti: takajarrut on ylimitotettu ja lähinnä huollon kannalta vois olla fiksua vaihtaa levylliseen taka-akseliin. saakohan nuita 132 fiuden akseleita jostain vielä vai meniskö joku volvon akseli kavennettuna tai hiace tms.
lukkohan ois plussaa myös
Mahdollisesti vielä tehokkaampia koneita (esim. sprinttiin ryhmä SS) varten kannattaa miettiä fiiun ja hiacen akseleiden sijaan volvon akselia.. Kestää ja välityksiä ja lukkoja löytyy joka lähtöön ja huomattavasti edullisemmin kuin esim fiiun akseliin... Volvon akselissa on jo valmiina riittävän kokoiset levytkin...


Re: Ladaan jarruja
Kuinka perien leveys eroaa Lada-Hiace-Volvo...?
- Volvo 1030 muistaakseni 140cm
- Hiace 145cm
- Lada...?
- Volvo 1030 muistaakseni 140cm
- Hiace 145cm
- Lada...?