Mun Lada 1200L Turbo..

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

START kirjoitti:niin tosiaan onko kansikin vakio :?:
ja onko edes yleensä konetta avattu vai pelkästään laitettu turbo jne..

aika hyvin tuo 125heppaa jos ei oo tehty mitään muuta kun turbotuksessa pakolliset vermeet
Ja vielä 1200cc koneesta :D
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Ladan koneeseen millään pikkuahdoilla tarvii mitään muutoksia tehdä ja hyvin kestää. Julle-sedällä oli arkikäytössä 1300 (myöhemmin 1600) Turbo ja ajoa tuli kai ainakin 60 tkm, siinä oli tosi paksumpi kansipahvi ja sitten vähän enempi ahtoja, hyvin kulki ja varmasti.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
=Shiguli=

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

No sittenhän sitä pitää ruveta ettimään osia itekkin, jos kerta muokkaamattomalla kannella tuommosia lukemia irtoo :D
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
Kontio kirjoitti:
START kirjoitti:niin tosiaan onko kansikin vakio :?:
ja onko edes yleensä konetta avattu vai pelkästään laitettu turbo jne..

aika hyvin tuo 125heppaa jos ei oo tehty mitään muuta kun turbotuksessa pakolliset vermeet
Ja vielä 1200cc koneesta :D
Pitkää ikää...(?) 8)
Kyllä Ladan kone kestää ahtamista varsin hyvin, sitten jos lähdetään hakemaan jotain amispaineita niin pitää alkaa vaihtamaan sisuskaluja.
.
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

kyllä sen nyt luulis kestävän jos on jo 4 kuukautta kestäny. ja varmaan on jonkin verran saanu kenkää varsinki alkuhuuman aikaan: :roll: :D
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

noose01 kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:
Kontio kirjoitti: Ja vielä 1200cc koneesta :D
Pitkää ikää...(?) 8)
Kyllä Ladan kone kestää ahtamista varsin hyvin, sitten jos lähdetään hakemaan jotain amispaineita niin pitää alkaa vaihtamaan sisuskaluja.
Mitä tarkottaa AMIS paineita :? onks se joku uus paine yksikkö, vähän niin kuin bar/psi :roll: kyllä pojat on puhuneet että kilolla hyvin on pelannu, mutta lämpörasitukset alkavat pidemmän päälle murentaan venäläistä mäntä metallia :roll: muistaakseni micco puhui joskus että kilolla karvan yli 160 hv 1600 moottorista :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Hyvä esimerkki amispaineista on kaverin entinen saabi, koneelle ei oltu tehty mitään muuta kuin nostettu painetta 1,75 asti :roll:
.
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

onkos tää tuning vazin lada ihan konetta avaamatta tehty? eli onko vakio kansipahvi? mikähän ladan koneessa ekana pettää kovilla paineilla?
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Terve!! Mä oon ollut kauan pois täältä nyt.. :)

Nå, tuo kysymys moottorista..
Mä en oo avannut mitään moottorissa.. Mä panin vain kaikki tavarat paikkaan.. Kyllä se pitäis 0,5baarilla kestää aika hyvin, kun mä oon kuullut niin paljon tuosta että Ladan koneet kestävät niin hyvin.. :)
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

Tuning Vaz kirjoitti:Terve!! Mä oon ollut kauan pois täältä nyt.. :)
niin on ollu kaikki muutkin:D
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

noose01 kirjoitti:Hyvä esimerkki amispaineista on kaverin entinen saabi, koneelle ei oltu tehty mitään muuta kuin nostettu painetta 1,75 asti :roll:
mutta sehän onkin oikeen tehdas turbo moottori, ja mikä estää painetta nostamasta jos vaan saadaan koneelle kakkua ja kone ei nakuta :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

mower kirjoitti:onkos tää tuning vazin lada ihan konetta avaamatta tehty? eli onko vakio kansipahvi? mikähän ladan koneessa ekana pettää kovilla paineilla?
eiköhän se kansipahvi ekana kärvähä jos pääsee nakuttelemaan :wink:
riippuu paljon että onko jotain säätimiä ja seosmittaria vahtimassa että meneekö laihalle jos on vaikka se seosmittari niin voi ite vahtia ja jos on jotain hienoja säädin mysteerejä niin ne tekee omiaan :D
sittenhän on ne männät jotka sulaa :?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

jooo. just niinku epäilinki. :D
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

Kyllä se seosmittari kannattaa olla tollases itterakennellus ahdinvehkees ku ei sitä ikinä tiedä muuten jos vaikka tyhjäkäynnillä käy ja kukkuu mukavasti mut sitte ku on painettaa niin onki laihalla ja männäs onki sitte hyvin nopiaa reikä.. Niin jos ja kun tulee jotaki vikaa ainaki alussa niin näkee heti seosmittarista et onko bensa saannis jotaki häikkää.. Ei sen seosmittarin mukaan kyl saa mitää tarkkoja säätöjä tehtyä mut kyllä se vähä näyttää et mis mennään.. Omasta kokemuksesta sen verran et mulla on täysin vakio alakerta ja hyvin kesti vaikka oli hetken aikaa 1,5bar painetta.. 8) Tällä hetkellä on ollu 0.8-0.9 eikä oo ollu mitää ongelmia..
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

mitenkäs muuten sen seos mittarin kans, mitä muuta hilpettä sen tekemiseen tarvii.? mulla on kyllä ite mittari. mutta siis että minkälaisen anturin ym?
Vastaa Viestiin