Sivu 2/2
Lähetetty: 5.11.2006 13:49
Kirjoittaja NesteHukka
ladamaster kirjoitti:NesteHukka kirjoitti:Mää en kyllä ymmärrä että millä logiikalla etuveto on muka parempi ajaa talvella...
Ei välttämättä parempi, mutta keskivertoautoilijalla, joka painaa silmät kiinni ja jarrut pohjaan yllättävissä tilanteissa varmasti turvallisempi, kun ei ole perää heittämässä sivuille.
Etuvetosella nostat kaasun liukkaalla mutkassa, niin mitä tapahtuu... Perä tulee rinnalle ihan varmasti.
Nivallakin pyörähdin ekoja kertoja kun sitten myöhemmin hoksasin, että sladi oikenee vain painamalla kaasua. Tossa suhteessa neliveto käyttäytyy vähän niinkuin etuveto.
Mun mielestä toi etuvetoisten turvallisuus "kädettömän" tumpussa on ihan pelkkää propagandaa.
Lähetetty: 5.11.2006 14:24
Kirjoittaja ladamaster
Kysymyshän on myös tilannenopeudesta.
Jos mutkassa on vauhtia sen verran ettei tie riitä, ei juurikaan ole merkitystä vetotavalla. Voima vääntää massaa suoriin linjoihin.
Nopeushan olisi pidettävä kelin ja mutkan asteluvun mukaisena.
Mielestäni etuveto on keskivertoautoilijalle turvallisempi vaihtoehto.
Kokemusta on molemmista vetotavoista.
Lähetetty: 6.11.2006 20:48
Kirjoittaja Samara87/88
hmm, kuinka tää etuvetojuttu liitty aiheseen
noh, näin ei kovin kokeneena autoilijana voin sanoa että etuveto on parempi etenkin ei kovin kauan kortin omistaneelle, johtuen yksinkertaisesti kahdesta seikasta:
jos on takaveto, kaikki tietäää mitä siitä seuraa: pakko antaa kenkää niin pirusti, että kaikista tehottominkin kone jaksaa pistää auton luisuun.. tästä taas on väistämättömästi seurausta se, että hienosti alkanut amisviiksiluisu päättyy ennemmin tai myöhemmin penkkaan. edit: tämä voi myös tapahtua kuskin kokemattomuuden takia, ja seuraus on sama. Myös etuvedolla voi mennä penkkaan, mutta joissain tapauksissa irtoaa helpommin, omien kokemuksien perusteella...
Ja kun on takaveto, ja perällä ei tietenkään painoa, ei se auto myöskään lähde irti penkasta
tässä siis oma, täysin turha mielipiteeni asiasta..