APUUVA! Nivassa ohjaushäikkää!
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Ei helkkari, nyt toi auto teki saman taas. Tällä kertaa olin ite puikoissa.
Ihan yhtäkkiä ja varoittamatta vaan veti yhtäkkiä ihan helvetin lujaa oikealle, ja oli täys työ että sai väännettyä pyörät suoraan niin ettei meno jatkunut pöpelikön suuntaan!
Ei nypyttäen, ei ääntäen, ainoastaan vetää voimakkaasti oikealle.
Noin 4-5 sekunnin kuluttua kuului vaimea kolaus jostakin edestäpäin (mahdollisesti oikealta), ja sitten ohjaus muuttui normaaliksi.
Kaikki oli ohi niin nopeasti, että en ehtinyt rekisteröidä, että jarruttiko auto, vai ainoastaan vetikö se sivuun.
Tapahtui suoralla tiellä ja tasaisessa vauhdissa.
Mitään vikaa ei näy silminnähden eikä osia nykimällä.
Hitto tuolla autolla ei uskalla ajaa!
Ihan yhtäkkiä ja varoittamatta vaan veti yhtäkkiä ihan helvetin lujaa oikealle, ja oli täys työ että sai väännettyä pyörät suoraan niin ettei meno jatkunut pöpelikön suuntaan!
Ei nypyttäen, ei ääntäen, ainoastaan vetää voimakkaasti oikealle.
Noin 4-5 sekunnin kuluttua kuului vaimea kolaus jostakin edestäpäin (mahdollisesti oikealta), ja sitten ohjaus muuttui normaaliksi.
Kaikki oli ohi niin nopeasti, että en ehtinyt rekisteröidä, että jarruttiko auto, vai ainoastaan vetikö se sivuun.
Tapahtui suoralla tiellä ja tasaisessa vauhdissa.
Mitään vikaa ei näy silminnähden eikä osia nykimällä.
Hitto tuolla autolla ei uskalla ajaa!
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Ehdotus on hyvä, mutta en usko että olisi noin vahva vaikutus. Olen ajanut aikanaan mikroautolla, jossa vain toinen takapyörä veti...pressa kirjoitti:jos vikaa ei ole jarruissa, ohjauksessa eikä vetareissa
niin voisiko tasauspyörästö yrittää "tilttiin"
jos veto toisella pyörällä paljon suurempi niin vääntäähän se
Vikaa voi edelleen olla jarruissa ja ohjauksen nivelissä, mutta kun on vähän nyt huonot olosuhteet tehdä kunnon tutkimusta.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Ohjausviat on tosiaan mukavia!
Eilen illalla kun ajelin työmaalta kotiopäin hiekkatietä niin repsikan fillari haukkas "vähän" lumivallia ja siinä sitä oltiin, keula vääntää väkisin ojaan, ratti linkussa ja jarrut pohjassa mut eihän se mitään auta.
Nopee tapahtuma, ehkä 2 sekuntia lipsahduksesta siihen kun ihmettelen autossa että mistä täältä pääsee pois kun Nivalaattori lepää kuskinkyljellään pellolla, tuli siinä pikku ilmalento ja pyörähtely tehtyä...
(Vauhtia joku 50km/h)
Kaveri tuli vinssaan auton takas tassuilleen ja siitä sit koneet tulille ja koeajolle, muuten ei mitään vikaa mutta se, jo tutuksi tullut, ohjauksen napsahdus siinä rytäkässä oli tällä kertaa se viimenen napsahdus.
Loppumatka kotia oli tosi mukava ja nopee kun ratti pyörii himpun yli 1,5 kierrosta ennenkuin renkaat liikahtaa mihinkään ja toi auto kun ei yhtään vetele mihinkään päin, nopeet korjausliikkeet...
Ohjaussimpukka halki ja kunnolla, apusimpukka paskana jne.jne.
Eilen illalla kun ajelin työmaalta kotiopäin hiekkatietä niin repsikan fillari haukkas "vähän" lumivallia ja siinä sitä oltiin, keula vääntää väkisin ojaan, ratti linkussa ja jarrut pohjassa mut eihän se mitään auta.
Nopee tapahtuma, ehkä 2 sekuntia lipsahduksesta siihen kun ihmettelen autossa että mistä täältä pääsee pois kun Nivalaattori lepää kuskinkyljellään pellolla, tuli siinä pikku ilmalento ja pyörähtely tehtyä...
(Vauhtia joku 50km/h)
Kaveri tuli vinssaan auton takas tassuilleen ja siitä sit koneet tulille ja koeajolle, muuten ei mitään vikaa mutta se, jo tutuksi tullut, ohjauksen napsahdus siinä rytäkässä oli tällä kertaa se viimenen napsahdus.
Loppumatka kotia oli tosi mukava ja nopee kun ratti pyörii himpun yli 1,5 kierrosta ennenkuin renkaat liikahtaa mihinkään ja toi auto kun ei yhtään vetele mihinkään päin, nopeet korjausliikkeet...
Ohjaussimpukka halki ja kunnolla, apusimpukka paskana jne.jne.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
No huh! Tuliko pahasti peltivaurioita?
Täytyy kyllä päästä pian tekemään perinpohjainen tarkistus tuolle meikäläisen etupäälle. Kun lähtee liikkeelle ja kääntää samalla reilusti jompaan kumpaan suuntaan, niin kuuluu samanlaista loksotusta niinkuin ketjutaljaa käyttäisi. Onkohan vetonivelet?
Toi vetely on kyllä hemmetin vaarallinen. Ei ole vielä tapahtunut jäisellä pinnalla, mutta jos joskus tapahtuu, niin sitten lähdetään kirjotteleen ja huolella...
Täytyy kyllä päästä pian tekemään perinpohjainen tarkistus tuolle meikäläisen etupäälle. Kun lähtee liikkeelle ja kääntää samalla reilusti jompaan kumpaan suuntaan, niin kuuluu samanlaista loksotusta niinkuin ketjutaljaa käyttäisi. Onkohan vetonivelet?
Toi vetely on kyllä hemmetin vaarallinen. Ei ole vielä tapahtunut jäisellä pinnalla, mutta jos joskus tapahtuu, niin sitten lähdetään kirjotteleen ja huolella...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
En oo sen tarkemmin vielä päivänvalossa kattonu peltivaurioita mutta kuskinpuolen ovessa on sisäpuolella lommo
ja keulan kulmasta että nokkapellin nurkasta on vähä maalia lähteny. Jotain ihan pientä lommontapaista olin ovessa huomaavinani mutta oikeesti ei mitään damagee ulkosesti. Peili irtos pallostaan siinä rytäkässä mut sehän korjaantu kun vaan laitto peilin takas paikoilleen.
Edes kumista tehdyt kaarilevikkeet ei vääntyny, lumi oli sen verran pehmeetä ettei tehny lommoja mutta silti niin jäykkää ettei auto uponnu sinne.
Olihan tossakin vaaranpaikka kuskilla kun naulapussit, vasara, laatikollinen AleCockkia sekä maastotunkki vähän vaihtoivat paikkaa ja koko perän levynen työkaluarkku irtos ja lepäili kattoo vasten mutta onneks ei lentäny mikään päälle.
Ainiin, mun varaöljykannu puhkes siinä rytäkässä ja motooriöljyä vähän pääs valuun peränurkkakoteloihin

Edes kumista tehdyt kaarilevikkeet ei vääntyny, lumi oli sen verran pehmeetä ettei tehny lommoja mutta silti niin jäykkää ettei auto uponnu sinne.
Olihan tossakin vaaranpaikka kuskilla kun naulapussit, vasara, laatikollinen AleCockkia sekä maastotunkki vähän vaihtoivat paikkaa ja koko perän levynen työkaluarkku irtos ja lepäili kattoo vasten mutta onneks ei lentäny mikään päälle.
Ainiin, mun varaöljykannu puhkes siinä rytäkässä ja motooriöljyä vähän pääs valuun peränurkkakoteloihin

- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Tuli mieleen kun joskus 18 kesäsenä nukuin kerran äitin VW Polon rattiin... Heräsin siihen kun auto pomppii ojan pohjalla.
Takana ollut Bilteman työkalulaatikko siirtyi repsikan jalkatilaan! Oli vähän mungei ettei tullut päähän. CD-vaihtajassakin meni levyt solmuun.
Takana ollut Bilteman työkalulaatikko siirtyi repsikan jalkatilaan! Oli vähän mungei ettei tullut päähän. CD-vaihtajassakin meni levyt solmuun.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.