Näin ne korollat katsastetaan

Hauskoja kaskuja, anekdootteja ja Lada-vitsejä yms.
ladasenollapitää

Viesti Kirjoittaja ladasenollapitää »

On ollut aikanaa kans samanlainen corolla.. Ja samat ruoste viat oli mullakin.. Vois sanoa että pahemmatkin.

Mutta tekniikka noissa on todella hyvä. :roll:
köhmä

Viesti Kirjoittaja köhmä »

No tuohan nyt on mielestäni ihan hitsauksen tarpeessa tuo aato. Ei tuommosille saisi kyllä leimaa antaa. Luvat pois katastusmieheltä ja kortistoon tahi kurssille. Jos itse hankin katsastusoikeudet tässä lähitulevaisuudessa, niin hylsyjä tulee tuommosille, vaikka kuinka toyota oliskin!!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

Olisko ollut katsastajan kaverin auto, tai auton omistaja on vaan lahjonut katsastajan hyvin...
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Te ette pojat ole tainnut vielä mätää autoa nähneetkään, jos tollainen ylittää "uutiskynnyksen". :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Kyllä niitä mätiä on nähty mutta ei ihan noin tuoreella leimalla :D
samarai
Lada kerhon jäsen

Tonhan nyt näkee heti, että toi kuvausta varten "lavastettu" pahemmaksi kun se tosiasiassa varmaan on edes ollut. Kyllä noihin >15v saa aukkoja tehtyä "tuoreeseenkin leimaan" kun aletaan tosissaan piikittämään ja väännetään saumasta helmaa auki kunnon taltalla. Itse hakkasin ton oman Samaran pohjan joskus toukokuussa seulaksi ja oli tammikuussa leimattu.

Uskokaa jo nyt hyvät miehet, että Suomessa on wanha ja mätä autokanta. :lol: Turha sitä autoverotuksesta on katsastusmiestä syyttää :wink:
noose01

"Kuvat ovat tarkastajan ottamia ja ainoastaan skaalattu tälle sivulle sopivaan kokoon."

No ainakin sen on viranomainen lavastanut sitten :D
Kyllähän tuolla monenlaista kippoa pyörii mutta ainakin minun katsastamissani autoissa on pohja/helmat käyty katsastusmiehen toimesta perusteellisesti läpi jos on vähänkään ollut vanhempi auto. Olenko sitten käynyt jollain hikipinko konttorilla? :lol:
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Minä olen aina katsastanut valtion konttorilla ja viime vuodet Salon Enolassa. Palvelu on hyvää ja rento meininki. Jos on tullut huomautettavaa, se on aina tullut aiheesta eikä mitään tyhjänpäiväistä kettuilua ole ilmenny :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
samarai
Lada kerhon jäsen

Niin juuri - ottanut kuvat, mutta kukahan noi reiät on sitä ennen nuijinut läpi :wink:

Älähän nyt Noose ala jeesustelemaan tietämätöntä , kyllä sä tiedät ammattimiehenä nää "koputtelut" - meneehän se läpi kun lyödään. :lol:
noose01

Noh noh, pointti on kuitenkin se että ei tuollaisia pitäisi päästää läpi jos "koputtelemalla" saa tuollaiseen kuntoon. Sitähän ei tosiaan tiedä mikä on totuus ko tapauksessa. Tiedä vaikka auton myyjä olisi ollut katsastusmies itse :D
samarai
Lada kerhon jäsen

Siis tarkoitin että on kotona kunnolla hakattu koko pohja kun on huomattu, että jossain on "mätää". Ja katsastuksessa "koputeltu" - harvoin ne siellä oikein kunnolla nuijii, olen mäkin sentään jonkun kerran auton katsastanut. :)
vazili 2107

katasastus

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Duoda!! Olen itsekkin aika paljon perehtynyt noihin ruostevikoihin ja en
tosiaankaan päästäisi tuollaista "seulaa" lävitse :shock: Eikä ehjäpeltistä
autoa tosiaankaa saa puhkottua noin.. Eri asia jos rälläkällä tekee nuo rei
ät.. Mutta ylipäätänsä jos auton pohjaa pitää kiinni enää tuo uretaanimas-
sa niin tuollaisia läpiä alkaa löytyä...Tosiaan miettikkää jokainen metallur-
giaa tunteva tahollaan onko hjuva ,että SS Lahopohjia on liikenteessä...
samarai
Lada kerhon jäsen

Tietysti näitä asioita voi aina väännellä mielensä mukaisesti. Joku taas jossain puolestaan itkee, että katsastusmies "hakkasi kaikki massat juuri laitetusta pohjasta jne."

No eihän tietysti mihinkään ehjään peltiin noita hakata - mutta ne "ehjät pellit" alkaa ollakin jo useammissa 15v. ja nuoremmissakin autoissa jo harvinaista tavaraa Suomen olosuhteissa. Kannattaa muistaa että noi alustan pellit ei ole kuitenkaan kuin noin millin luokkaa paksuudeltaan. Corollassahan sitä ei monessa paikkaa ole muuten peltiä ollenkaan - kun Japanissa on tapana ensin maalata auton pelti kahta puolen ja vetää sen jälkeen se välistä pois. :D

Ehkä tossa jonkun huomautuksen olisi voinut laittaa rekisteriotteeseen ja katsella vuoden päästä uudelleen. :)
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onko samarai siis sitä mieltä, että auton peltien kuntoa tulee katsastuksessa katsoa läpi sormien jos auto on vanhempi, siksi ettei vanhassa voi pellit enää olla hyvät. Ei se liikenneturvallisuuden puolesta noin voi mennä, mutta toisaalta mulle kelpaisi kyllä tuollainen, ei tarttis noita raatoja yrittääkään hitsailla. Miten olis joku 71 mallin Lada, se on jo niin vanha ettei siinä tarttis iän puolesta olettaa olevan pohjaa ollenkaan. :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
samarai
Lada kerhon jäsen

Lada-Jussi kirjoitti:onko samarai siis sitä mieltä, että auton peltien kuntoa tulee katsastuksessa katsoa läpi sormien jos auto on vanhempi, siksi ettei vanhassa voi pellit enää olla hyvät. Ei se liikenneturvallisuuden puolesta noin voi mennä, mutta toisaalta mulle kelpaisi kyllä tuollainen, ei tarttis noita raatoja yrittääkään hitsailla. Miten olis joku 71 mallin Lada, se on jo niin vanha ettei siinä tarttis iän puolesta olettaa olevan pohjaa ollenkaan. :lol:
Joo kyllä mä olen melkein tota mieltä -wanhasta ei uutta saa tekemälläkään :D Tottakai vanhassa kaikki kriittiset paikat pitäisi olla kunnossa, ettei esim. taka-akseli irtoa ripustuksestaan, niin kuin mulla ainakin 4:ssä autossa on käynyt (Triumph Herald, Transit, Corona ja Cherry :) ). Tossa Coronassa se ilmeni muuten niin, että auto puolti aivan vimmatusti ajossa oikealle ja etsittiin vikaa just aurauksesta ja jumittuneesta jarrusta. :wink: Puoltamisen aiheutti irtonainen lehtipakan korvake takapäästä :!:

Mutta tollaset helmakotelot ja pyöräkotelot tuppaa yleensä vanhoissa autoissa oleen sitä "munankuorta", eikä niillä nyt niin suurta merkitystä ole turvallisuuden kanssa. Ne ei paljon siitä vahvistu kun niihin pisteillä räitään päälle jotain lappuja. Tärkeämpiä ovat jarrujen ja ohjauslaitteiden toimivuus. Jos jutussa olisi ollut niistä kysymys niin sitten mulla ei olis ollut kyllä kahta sanaa. :)
Vastaa Viestiin