Lada-Jussi kirjoitti:onko samarai siis sitä mieltä, että auton peltien kuntoa tulee katsastuksessa katsoa läpi sormien jos auto on vanhempi, siksi ettei vanhassa voi pellit enää olla hyvät. Ei se liikenneturvallisuuden puolesta noin voi mennä, mutta toisaalta mulle kelpaisi kyllä tuollainen, ei tarttis noita raatoja yrittääkään hitsailla. Miten olis joku 71 mallin Lada, se on jo niin vanha ettei siinä tarttis iän puolesta olettaa olevan pohjaa ollenkaan.

Joo kyllä mä olen melkein tota mieltä -wanhasta ei uutta saa tekemälläkään

Tottakai vanhassa kaikki kriittiset paikat pitäisi olla kunnossa, ettei esim. taka-akseli irtoa ripustuksestaan, niin kuin mulla ainakin 4:ssä autossa on käynyt (Triumph Herald, Transit, Corona ja Cherry

). Tossa Coronassa se ilmeni muuten niin, että auto puolti aivan vimmatusti ajossa oikealle ja etsittiin vikaa just aurauksesta ja jumittuneesta jarrusta.

Puoltamisen aiheutti irtonainen lehtipakan korvake takapäästä
Mutta tollaset helmakotelot ja pyöräkotelot tuppaa yleensä vanhoissa autoissa oleen sitä "munankuorta", eikä niillä nyt niin suurta merkitystä ole turvallisuuden kanssa. Ne ei paljon siitä vahvistu kun niihin pisteillä räitään päälle jotain lappuja. Tärkeämpiä ovat jarrujen ja ohjauslaitteiden toimivuus. Jos jutussa olisi ollut niistä kysymys niin sitten mulla ei olis ollut kyllä kahta sanaa.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»