Sivu 2/3
Lähetetty: 1.8.2006 22:05
Kirjoittaja Kimmo86
samarai kirjoitti:Datsun 100A:n ja Cherryn kytkimen vaihdossa ei tarvitse/tarvinnut ottaa vaihteistoa tai moottoria pois. Tiesittekö tämän

No perskele nyt tartte ostaa cherry

Sama juttu myös Saab 99/90/900:ssa.
Lähetetty: 1.8.2006 22:06
Kirjoittaja Lada-Jussi
entäs tiedättekö että mun ei tarvinnu ottaa samarasta konetta eikä vaihteistoakaan irti kun kytkin vaihdettiin? korjaamon kaverit teki sen mun puolesta

Lähetetty: 1.8.2006 23:59
Kirjoittaja köhmä
Niin ja sitten noissa Valmeteissa on oikein huoltoluukku kytkimen vaihtoa varten!! Eipä tartte katkaista koko raktoria! No, mutta tämänhän te jo tiesittekin?
Lähetetty: 2.8.2006 0:16
Kirjoittaja Jaakkima
Hoituu kytkimen vaihto myös Kadett E:n ilman koneen tai askin irroitusta. Sitä varten on oikeinhuolto luukku.
Lähetetty: 2.8.2006 9:32
Kirjoittaja aropupu
tsenobiili kirjoitti:aon kirjoitti:Niin. Mutta kyllähän polkimen vapaaliikkeen säätökin pielessä ollessaan aiheuttaa luistamista, eikös vain?
Eikös sillä polkimen päässä olevalla ruuvilla säädetä poljin oikeaan korkeuteen ja työsylinterin tapin pituudella vapaaliike.
Jos työsylinterin tappi on säädetty liian tiukalle,niin kytkin kantaa vaikka repis koko polkimen veks!
Ja ohjeistus oli muistaakseni että vapaaliikkeen piti olla työsylinterin painimen ja kytkinhaarukan pään välissä n. 5mm...Mulla meni omasta laapotista kytkin kun sitä välystä oli muka-säädetty polkimen päästä ja haarukka kantoi muutaman millin
Kytkinpakettihan on aika halpa joten ihmettelen yli 200e remppaa ellei sitten ole vaihdettu öljyjäkin tms...
Mutta,miten sen kytkimen saa vaihdettua ilman lootan irrotusta

kytkinkopasta pala pois ja akseli poikki...

Lähetetty: 2.8.2006 9:36
Kirjoittaja aon
aropupu kirjoitti:
Kytkinpakettihan on aika halpa joten ihmettelen yli 200e remppaa ellei sitten ole vaihdettu öljyjäkin tms...
Työ siinä maksaa. Minä en kyllä kauheasti kilpailuttanut kun korjaamon sijaintikin painaa jonkin verran.
Lähetetty: 2.8.2006 14:46
Kirjoittaja liukastelija
Eipä kytkinhärpäkkeiden vaihto kovin kaksinen työ ole, mutta korjaamot on kalliita, ihan sama mikä homma on kyseessä

Lähetetty: 2.8.2006 19:25
Kirjoittaja IlkkaHe
Tahan kytkimeen liittyen
Purkailin tuon oman latan koneen, niin kytkin levyssa oli ihan hyvin viela pintaa, mutta paine asetelmassa ja vauhtipyorassa oli ihan kivat urat

semmosta kysysin etta voiko vaikka tasohiomalla ottaa tuosta vauhtipyorasta sileeksi sen pinnan? Vai haittaako jos siita kuluu se milli pois?
Uus levy, ja nivan paineasetelma varmaan joka tappauksessa tulee..
Sen siita saa, kun on auto tuhannen kilsaa peltoautona

Lähetetty: 2.8.2006 20:04
Kirjoittaja pappa- igor
IlkkaHe kirjoitti:Tahan kytkimeen liittyen
Purkailin tuon oman latan koneen, niin kytkin levyssa oli ihan hyvin viela pintaa, mutta paine asetelmassa ja vauhtipyorassa oli ihan kivat urat

semmosta kysysin etta voiko vaikka tasohiomalla ottaa tuosta vauhtipyorasta sileeksi sen pinnan? Vai haittaako jos siita kuluu se milli pois?
Uus levy, ja nivan paineasetelma varmaan joka tappauksessa tulee..
Sen siita saa, kun on auto tuhannen kilsaa peltoautona

saa siitä hyvän mutta tarvii melkein metalli sorvia.... muista ottaa asetalman kiinnitys pulttien kohdalt saman verran pois kun otat kytkin pinnasta...

Lähetetty: 3.8.2006 9:10
Kirjoittaja Lada Scandinavia
En ole kerkinyt koneelle mutta nyt tulee vastaus siihen, että kytkimem vaihdon yhteydessä ei tarvitse laatikkoa tiputtaa maahan. Eli Venäläisessä korjauskirjassa on kuvasarja kytkimen vaihdosta ja siinä laatikkoa siirretään vähän taaksepäin, jotta voidaan moottorin ja laatikon välistä irroittaa paineasetelma pois. Vaihdekeppiä ei tarvitse irroittaa, koska korissa on sen tähden pitkä aukko. Vaihdelaatikon alle tietty laitetaan pyörillä kulkeva tunkki jotta laatikko pysyy ylhäällä. Kardaani tulee etupäästä tietysti irti ja siirretään sivulle.
Aikaisemmin kirjoitin, että laatikkoa ei tarvii ottaa pois, se vain irroitetaan moottorista. Käyttäkää aivoja, kun luette tekstejä.
Lähetetty: 3.8.2006 9:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
taitaa kuitenkin tulla helpommaksi ottaa koko laatikko pois tieltä, eihän se enää paljosta ole kiinni tossa vaiheessa ja kivempi puuhailla kun on kunnolla tilaa.
Lähetetty: 3.8.2006 20:34
Kirjoittaja köhmä
Niin, kukin pelaa tyylillään! Itse tykkään kanssa työskennellä, kun tilaa on tarpeeksi ympärillä. Ahtaissa paikoissa menee vaan hermot ja yleensä tarvitaan erikoistyökaluja, että saa pultteja pois. Itse irroitin kyllä Ladan laatikon ihan kokonaan suosiolla lattialle ja sitten uudet osat paikoilleen.
Lähetetty: 3.8.2006 20:43
Kirjoittaja RTJN65
Tuolla usein kysytyissäå kysymyksissä on aika hyvä ohje sen laatikon irroitukseen.
On todella helppo homma kun laatikko on pois tieltä

.
Lähetetty: 3.8.2006 21:59
Kirjoittaja pressa
saivarteluksi menee kun mietitään onko laatikko
pois vai irti
Lähetetty: 4.8.2006 5:45
Kirjoittaja Nonnis
Tää on taas sitä että näkee paljon vaivaa nähdäkseen vähän vaivaa.