Sivu 2/3

Lähetetty: 27.7.2006 13:19
Kirjoittaja Nonnis
Jep, eli perämurikka on tarkoitus irrottaa koska jos toi(kaan) vetoakseli ei ole viallinen niin sitten sen on oltava kai perä. Tosin sieltä ulos kaatamani öljy oli ihan hyvännäköistä, ei metallia seassa.

Lähetetty: 30.7.2006 11:48
Kirjoittaja Nonnis
Ei irtoa vetari ei. :cry:

Lähetetty: 30.7.2006 21:57
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Tuppaako oleen tiukassa...

Siellä voi olla boorit vähän vääntyny ja jumittaa senkin takia mut ei siinä auta muu kun repiä se vetari vaan väkisin irti.

Ooks kokeillu sillai että rengasta paikalleen ja alapuolelta monottaa??
Sillain saa kyl melkein enempi iskua siihen kun liukuvasaralla mut sitä saa kyllä ihan aikuisten oikeesti potkia niin *elvetist*.

Jos ois maastotunkki niin sillä vois avittaa laittamalla painetta toiselle puolen ja monottaa toiselta.

Lähetetty: 30.7.2006 22:10
Kirjoittaja Nonnis
Monotukseen ei oo tilaa kun auto on tuettu puupölkyillä taka-akselin alta. Kokeilin sivummasta mutta potkuun ei saa voimaa. Maastotunkkikin on, mutta ensi alkuun kokeilin vetoa kuormaliinalla. Auto rupesi kallistumaan eikä vetoakseli liikahtanutkaan. Siis en vetänyt sitä millään, vaan ainoostaan kiristin räikästä liinan toinen pää sinisen nivan vetokoukussa kiinni.

Jarrurumpua oon käyttänyt köyhän miehen liukuvasarana tuloksetta.

Kai se on alettava järeempää liukuvasaraa askartelemaan.

Lähetetty: 30.7.2006 22:46
Kirjoittaja pressa
siirrä tukipiste koriin että saat tilaa taka-akselin alle ja sitten
4x4 tuumaista parrua parin metrin pätkä
ja sillä lyödä renkaaseen
pitäisi tulla riittävän terävä isku ja tuossa parrussa on senverran massaa että irtoaa
niin ja kunnon työkintaat käteen ettei tule tikkuja ja vaimentaa hieman käsille tulevaa täräystä

Lähetetty: 31.7.2006 2:28
Kirjoittaja samarai
itse muistan joskus jo jotain 20v. sitten irrottaneeni jumittuneen vetoakselin raudalla, joka tuli pyöräpulttien alle ja siihen oli hitsattu toinen n. metrin pituinen rauta jossa hitsattu nokka, johon voi lyödä lekalla (omavalmiste). Irtosi kuitenkin muistaakseni jo pajavasaralla. :wink: Sillä saa tarpeeksi terävän iskun ja varmasti irtoaa vetari tai sitten repeää jostain. :)

Lähetetty: 7.8.2006 10:38
Kirjoittaja Nonnis
Kyllä lähti heti kun sain liukuvasaran tehdyksi :)

Pari vetoa ja hups. Pienestä se oli kiinni.

Lähetetty: 7.8.2006 12:16
Kirjoittaja Nonnis
Ei perä ihan tuhannen p*llun päreinä ollut, mutta kyllä siellä hampaissa oli useampia lovia, toivotaan että ne on olleet kolinan syy :)

Lähetetty: 7.8.2006 12:22
Kirjoittaja Nonnis
Mitähän kaikkia tiivisteitä mä nyt tarviin kun rupeen kasaamaan pakettia? Ei sieltä tippunut kun sellaiset suuret mutta ohuet o-renkaat.

Lähetetty: 7.8.2006 12:52
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Niitä O-renkaita ei sinne tarvi takasin laittaa, mä en o niitä viitiny ikinä asetella paikalleen eikä niitten puuttumisesta oo mitään haittaa.

Vuosiko stefat? Ne ei paljoo kustanna mutta siinä on sellanen pointti että tarvikestefa (esim.motonet) ei o kestäny ku max. 2 viikkoo, alkuperäset ryssäläiset pitää mehut sisällä.
SKF:n laakerisarjan mukana tullu stefa on laadultaan huomattavasti parempi mutta se näky hinnassakin.
Jos ei vuoda - ei kannata vaihtaa jos ei oo orkkisosaa laittaa tilalle!

Murikan ja banjon väliin tiivistemassa - ei muuta.

Lähetetty: 7.8.2006 13:16
Kirjoittaja Nonnis
Kyllä ne stefat pikkasen näytti vuotavan. Lymyääkö ne stefat jossain siä akselikotelossa kun ei näkyny? :oops:

Oliskohan Top-osassa kunnollisia stefoja? Venäjälle en viitti stefojen takia lähtee.

Mitä virkaa ne O-renkaat toimittaa?

Lähetetty: 8.8.2006 0:27
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Joo stefat on akseliputken päissä, pystyy operoimaan ihan ruuvarilla.
Stefat on allaolevan kuvan numero 11.

Kuva

Ne o-renkaat on siellä ilmeisesti estämässä öljyn pääsyä jarruihin jos stefa vuotaa ja toisaalta jarrupölyn pääsyn laakerille mutta se tosiaan on turha koska pöly ja öljy pääsee muutakin kautta kulkemaan suuntaan jos toiseenkin.
Mun mielestä on parempi että näkee vuotavan stefan ajoissa kuin että sitä peräöljyä kertyis ensin sinne koteloon o-renkaitten sisäpuolelle!

Lähetetty: 12.8.2006 1:39
Kirjoittaja LENNY
JOs kovasti häiritsee ne ohuet O-renkaat niin,pistä se laakerin päälle.Sit työnnät vetoakselin melkein pohjaan,sillai että laakeri on n.5mm ulkona.Sovitat jarrukilven laakerin ympärille siten että O-rengas on edelleen laakerin ympärillä.Ja työnnät koko paketin nätisti pohjaan saakka.Näin saat O-renkaan oikeeseen paikkaan.
Mutta kuten toveri... sanoi,ei sillä mitään merkitystä siä ole.Itsekin jätän pois.Vaikka muutama viikko sit kun perämurikan vaihdoin,niin piruuttani kikkailin ne O-renkaat sinne paikoilleen.Olihan sekin kokeiltava..

Lähetetty: 13.8.2006 17:09
Kirjoittaja Nonnis
Toiset (=vazili2107) sanoo, että kusee sitten peräöljyt rumpuun jos o-renkaat jättää pois. Meinaa että stefa valskaa joka tapauksessa jonkin verran. Ja että o-renkaat voi korvata silikonilla.

Lähetetty: 18.8.2006 17:38
Kirjoittaja Nonnis
Ei oo kerenny uusia stefoja hakemaan :( . Mutta onkos tuo stefa sama kuin takapotkussa? En saanut niitä ehjänä ulos malliksi. Tosin kai tosi-asiantuntija pystyis noistakin tunnistamaan :roll: