Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Kyllä noi mätähommat on aika korkealla epämiellyttävimpien remonttien listalla.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

kaikkien maholisten pulttien irrottelu mihin on korroosio iskenyt... ja kaikki tien päällä räntäsateessa tehdyt rempat
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Team perseauki racing kirjoitti:kaikkien maholisten pulttien irrottelu mihin on korroosio iskenyt...
joo todellakin toi on niin veemaista ja jos niistä on viel kantakin mennyt :shock: sitten ei auta ku rälläkkä :twisted:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Joo.. tässä ihmettelen millä saan jarrusatulan kiinnityspultit auki kun on niin jumeksis. Tarttee jotain kehittää.

Ja ite satula on niin jumissa että jos on rengas irti niin ei mun voimilla saa pyöritettyä :shock: Oli lumilla vähän tilanteita kun nappas oikea etujarru välillä vähän väärässä paikassa :?
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Yksi kohde jota saa aina olla korjailemassa silloin kun sitä vähiten haluaisi, on tuo perkeleen kaasupolkimen vivusto. Viputsysteemi linksahtaa yli siitä venakopan kiinnikkeen kohdalta, ja tietty samalla kaasupoljin muuttuu liikkumattomaksi. Tapahtuu vain sammutuksen jälkeen, ei ajossa. Laskin että olen väännellyt systeemin noin 20 kertaa kohdilleen kolmen-neljän kuukauden aikana, eikä loppua tolle pelleilylle näy...mikähän prkl siinä on, helvetillisen miettimisenkään jälkeen en mitään ratkaisua keksinyt ongelman korjaamiseksi :evil:

Josko se vivuston säätelyllä herkeäis toimimaan...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Nonnis kirjoitti:Kanttilamppuisen lämppärin puhaltimen moottori :evil:
Olen eri mieltä, koska olen koko lämppärisysteemin purkanut eikä se niin iso ongelma ollut. Sen sijaan pelkään jarrupaineen säädintä. Se on Konela-Alponkin mielestä hitsi kaikista!
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

Jusu kirjoitti: Öljypohjan paikalleen laitto koneen ollessa autossa on kyllä yksi mitä en enää ikinä tee. Kyllä kone nousee heti metrillä jos tarttee alakerrassa asioida.
Kyllä tuo on tullut kerran tehtyä ja toista kertaa tee!

Itse tein sen 1200L malliin en sitten tiedä että ennistuuku esim. 1300S mallissa koska sen öljypohja on erimallinen...

Ja toinen oli kuskinpuolen ylä- ja alatukivarsien vaihtaminen kolaroinnin jäljiltä. Siinä meni pari viikkoa kun sen yksin teki... Ja kun tunnetusti osat on ruostuneet kiinni ni ei oikein motivoinut. (Huom. olin päivät koulussa)
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Itse kyllä kallistun ton jarrupaineen säätimen kannalle. Hankalssa paikassa, Jarrunesteet aina hihassa/silmissä/ lattialla yms paikoissa missä sen ei kuuluisi olla. Ja ne putket menee aina poikki vaikka kuinka koittaisi varovasti availla.

Mätä hommat ei ole kivoja mutta palkitsevia kun on taas uutta peltiä paikoillaan niin näkee helposti lopputuloksen.
Lada rules
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Sama vika muissakin autoissa

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Kyllä kaikkein vaikein ja vaikeasti korjattava vika on autossa, kun autossa, saada apukuskin penkki hiljaiseksi. Joskus naputtaa niin pirusti, eikä oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Joskus on auttanut nipan rasvaus, mutta joskus ei sitäkään saa tehtyä. Nippa ikäänkuin väistelee rasvausta.

Jyrki-boy
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Epämiellyttävin korjattava on ehdottomasti, kun ei tiedä missä on vika, mutta autosta kuuluu kamala ääni/ei vain toimi.
Siinä sitten vaihtaa kaikenmaailman osat, ja toteaa ettei vikaa löytynyt ja rahaa meni.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

nivailija kirjoitti:Epämiellyttävin korjattava on ehdottomasti, kun ei tiedä missä on vika, mutta autosta kuuluu kamala ääni/ei vain toimi.
Siinä sitten vaihtaa kaikenmaailman osat, ja toteaa ettei vikaa löytynyt ja rahaa meni.
tämä on tosiaan varmaan ainakin eniten "henkisesti rasittava" korjattava - turhaa purkamista ja rahanmenoa kokeiluihin jms. Selvä vika on helpompi kun tietää mitä on edessä, vaikka kuinka hankala homma olisikin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2702
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kyllä minäkin kaadun tuohon jarrupaineensäätimeen. Vaihtaa ei ole tarvinnut, mutta ei niitä jarruputkiakaan sinne ollut kiva laittaa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

hapertuneen pakoputken tinaaminen on kyl yks vit.... ja sit vois olla peltityöt.. :?
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Tuplakaasareitten säätö ! Pitää säätää leimalle, että saa päästöistä läpi. Ja sitten pitää taas säätää kadulle erikseen... Kokeilla eri suuttimia ja sisäkurkkuja. Siinä riittää "hupia" :!:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Sanoisin että ohjauskulmien säätö on niitä hommia minkä mieluusti jättää toiselle! :x

toinen v-mäinen homma on lämppärin hanan vaihto, ei vaikea mutta hitsit tehdä se joka öljynvaihdon yhteydessä!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vastaa Viestiin