Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Joo.. tässä ihmettelen millä saan jarrusatulan kiinnityspultit auki kun on niin jumeksis. Tarttee jotain kehittää.
Ja ite satula on niin jumissa että jos on rengas irti niin ei mun voimilla saa pyöritettyä
Oli lumilla vähän tilanteita kun nappas oikea etujarru välillä vähän väärässä paikassa 
Ja ite satula on niin jumissa että jos on rengas irti niin ei mun voimilla saa pyöritettyä


Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Yksi kohde jota saa aina olla korjailemassa silloin kun sitä vähiten haluaisi, on tuo perkeleen kaasupolkimen vivusto. Viputsysteemi linksahtaa yli siitä venakopan kiinnikkeen kohdalta, ja tietty samalla kaasupoljin muuttuu liikkumattomaksi. Tapahtuu vain sammutuksen jälkeen, ei ajossa. Laskin että olen väännellyt systeemin noin 20 kertaa kohdilleen kolmen-neljän kuukauden aikana, eikä loppua tolle pelleilylle näy...mikähän prkl siinä on, helvetillisen miettimisenkään jälkeen en mitään ratkaisua keksinyt ongelman korjaamiseksi 
Josko se vivuston säätelyllä herkeäis toimimaan...

Josko se vivuston säätelyllä herkeäis toimimaan...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kyllä tuo on tullut kerran tehtyä ja toista kertaa tee!Jusu kirjoitti: Öljypohjan paikalleen laitto koneen ollessa autossa on kyllä yksi mitä en enää ikinä tee. Kyllä kone nousee heti metrillä jos tarttee alakerrassa asioida.
Itse tein sen 1200L malliin en sitten tiedä että ennistuuku esim. 1300S mallissa koska sen öljypohja on erimallinen...
Ja toinen oli kuskinpuolen ylä- ja alatukivarsien vaihtaminen kolaroinnin jäljiltä. Siinä meni pari viikkoa kun sen yksin teki... Ja kun tunnetusti osat on ruostuneet kiinni ni ei oikein motivoinut. (Huom. olin päivät koulussa)
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Itse kyllä kallistun ton jarrupaineen säätimen kannalle. Hankalssa paikassa, Jarrunesteet aina hihassa/silmissä/ lattialla yms paikoissa missä sen ei kuuluisi olla. Ja ne putket menee aina poikki vaikka kuinka koittaisi varovasti availla.
Mätä hommat ei ole kivoja mutta palkitsevia kun on taas uutta peltiä paikoillaan niin näkee helposti lopputuloksen.
Mätä hommat ei ole kivoja mutta palkitsevia kun on taas uutta peltiä paikoillaan niin näkee helposti lopputuloksen.
Lada rules
Sama vika muissakin autoissa
Kyllä kaikkein vaikein ja vaikeasti korjattava vika on autossa, kun autossa, saada apukuskin penkki hiljaiseksi. Joskus naputtaa niin pirusti, eikä oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Joskus on auttanut nipan rasvaus, mutta joskus ei sitäkään saa tehtyä. Nippa ikäänkuin väistelee rasvausta.
Jyrki-boy
Jyrki-boy
tämä on tosiaan varmaan ainakin eniten "henkisesti rasittava" korjattava - turhaa purkamista ja rahanmenoa kokeiluihin jms. Selvä vika on helpompi kun tietää mitä on edessä, vaikka kuinka hankala homma olisikin.nivailija kirjoitti:Epämiellyttävin korjattava on ehdottomasti, kun ei tiedä missä on vika, mutta autosta kuuluu kamala ääni/ei vain toimi.
Siinä sitten vaihtaa kaikenmaailman osat, ja toteaa ettei vikaa löytynyt ja rahaa meni.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Sanoisin että ohjauskulmien säätö on niitä hommia minkä mieluusti jättää toiselle!
toinen v-mäinen homma on lämppärin hanan vaihto, ei vaikea mutta hitsit tehdä se joka öljynvaihdon yhteydessä!

toinen v-mäinen homma on lämppärin hanan vaihto, ei vaikea mutta hitsit tehdä se joka öljynvaihdon yhteydessä!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129