Sivu 2/2

Lähetetty: 10.4.2006 1:56
Kirjoittaja samarai
heh, olipa oikea "koyhän brassailijan patentti" Pöhöltä :idea: -"pakarit pistän paukkumaan"- oli jostain biisistä :lol:
ja lapset on terveitä kun ne leikkii. :wink:

Lähetetty: 10.4.2006 9:12
Kirjoittaja Pavlovits
Hernesoppaa ja tuoretta ruisleipää!

Lähetetty: 10.4.2006 11:05
Kirjoittaja cassu
Pakoputken paukkuminen on rasittavaa ... Miksi ihmeessä se pitäisi saada jyskymään? Koneeseen viilaamalla lisää menohaluja ja avarampi putkisto. Silloin on mehukkaammat äänet ja oikeata voimaakin mukana.

Lähetetty: 10.4.2006 18:46
Kirjoittaja jta
Tuntuu tuo pelkän kahden tuuman putkistokin tekeminen saamaan pientä paukuntaa aikaseks ainakin pihalla kaasutellessa. Mutta ei se mitään hirveetä paukuntaa ole. Saiskin vain tuon vähäisenkin pois niin olis kiva.

Lähetetty: 5.6.2006 18:30
Kirjoittaja Lape
hitsaa pakoputken päät umpeen ja poraa niihin päihin muutaman reijän nii joha poksauttelee

Lähetetty: 5.6.2006 23:40
Kirjoittaja tolstoi
Onko kenekään muun mielestä hauskaa, että nimenomaan "Urpo" esitti "tyhmän kysymyksen"? :lol:

Lähetetty: 5.6.2006 23:54
Kirjoittaja samarai
tolstoi kirjoitti:Onko kenekään muun mielestä hauskaa, että nimenomaan "Urpo" esitti "tyhmän kysymyksen"? :lol:
ei oikein osaa sanoa, koska mä olen vähän urpo näissä asioissa. :lol:

Lähetetty: 6.6.2006 10:45
Kirjoittaja Rizhto
Putken paukkuminen on tuttua mm. turbokoneisissa ralliautoista. Niissä on erillinen suutin, joka syöttää polttoainetta pakoputkeen, kun kaasupolvin on ylhäällä. Tarkoituksena on pitää turbon paineet ylhäällä moottorijarrutuksessa. Näin on mulle isot pojat kertoneet.
Tuo virtojenkatkaisukonsti voi olla hieman tuhoisaa. Setä teki kyseisen tempun petroliwarrella. Warressa vain on 1. äänenvaimennin poikittain heti moottorin alla. Pönttöön kertyi annos kuumaa pertrolia, joka räjähti ja koko vaimennin hajosi riekaleiksi.

Lähetetty: 6.6.2006 11:58
Kirjoittaja destor
Kyllä muuten toimii tuo Pöhön patentti. 4mm reikää en edes porannut pakoputken alkupäähän, mutta katkaisijan laitoin sytytysvirralle. Virrat pois ja moottorijarrutusta muutaman sekunnin, ehkä pari nopeaa pumppausta kaasua, ja virrat takaisin päälle koskematta kaasupolkimeen. Kyllä jysähtää. Aluksi pakoputkesta lensi hehkuvaa karstaa ja kipinöitä suuret määrät, mutta harjoituksen tuloksena putken päästä vilahtaa enää ~20cm ketunhäntä, ja voi sitä huomion määrää viikonloppuna kaupungilla kun ladan perässä välähtää ja korvissa soi muu kuin musiikki..

Seuraavaksi lisätään se 4mm reikä ja katsotaan mitä pakoputkelle tapahtuu.