Sivu 2/5
Lähetetty: 10.4.2006 19:04
Kirjoittaja Lada-Jussi
niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?
alunperinhän 21011 kojetaulussa (joka siis on 1200L mallissa) on kolme kytkintä, ajovalot, mittarivalot ja lasinpyyhkijä.
myöhemmin kuitenkin (ainakin vientimalleissa, joita 1200L mallitkin pääasiallisesti on) lasinpyyhkijät siirtyi ohjausakselille ja mittarivalojen kytkin yhdistettiin ajovalojen kytkimeen, lisäksi vientiautot varustettiin takalasin lämppärillä joka sai oman kytkimen.
muutosten jälkeen vientimallissa oli siis ajovalokytkin ja takalasinlämppärin kytkin (huom! Combissa kolmantena takalasin pyyhkimen kytkin)
Combin valmistus päättyi 1985 ja nähtävästi alkuperäisen 1300 mallinkin varustelua parannettiin (tosin joidenkin lähteiden mukaan nappista tehtiin 80-luvulla lähinnä vain vientiin edellä mainituin vientivarustein) tällöin jäi kolmas aukko turhaksi ja siitä on kai päätetty luopua.
vähän samanlaista on tapahtunut myös 2103 kojetaulussa.
Lähetetty: 10.4.2006 19:19
Kirjoittaja aon
Lada-Jussi kirjoitti:niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?
Siis kyllähän tuoltakin tunnustelemalla sen kytkimen paikan löytää, peitelevy vaan puuttuu, eli jalopuuteippi on vain vedetty yli. Se kojelaudan osa ei siis ilmeisesti ole muuttunut, mutta peitelevy on ruvettu jättämään pois?
Onkos aropupunkin -88 21013 valmistettu 88, eli XTA210130J*?
Lähetetty: 10.4.2006 19:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
aon kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?
Siis kyllähän tuoltakin tunnustelemalla sen kytkimen paikan löytää, peitelevy vaan puuttuu, eli jalopuuteippi on vain vedetty yli. Se kojelaudan osa ei siis ilmeisesti ole muuttunut, mutta peitelevy on ruvettu jättämään pois?
Onkos aropupunkin -88 21013 valmistettu 88, eli XTA210130J*?
joo mitä sitä pohjaa vaihtamaan, halvinta ollut vetää teippi ylitse reijästä.
Lähetetty: 11.4.2006 9:08
Kirjoittaja aropupu
aon kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?
Siis kyllähän tuoltakin tunnustelemalla sen kytkimen paikan löytää, peitelevy vaan puuttuu, eli jalopuuteippi on vain vedetty yli. Se kojelaudan osa ei siis ilmeisesti ole muuttunut, mutta peitelevy on ruvettu jättämään pois?
Onkos aropupunkin -88 21013 valmistettu 88, eli XTA210130J*?
Kyllä se on valmistettu -88...Mulla on kaksi katkaisijaa,valojen ja takalasin lämppärin ja yksi peitelevy.
Lähetetty: 11.4.2006 21:04
Kirjoittaja aon
Jaha, kyllä tuo kytkin vaan luistaa, ei siitä mihinkään pääse

.
Siis voiko luistaminenkin johtua sylintereistä, vai onko edessä levyn/paineasetelman vaihto?
Lähetetty: 11.4.2006 21:09
Kirjoittaja destor
Voihan se johtua, mutta epätodennäköiseltä vaikuttaa. Parhaiten se selviää kokeilemalla, säädä siitä kytkinkäpälän säätöruuvista kytkin niin "löysäksi" että voit käsin liikuttaa vähän kytkinkäpälää. Nyt kytkintä ei jää mikään rikkinäinen sylinteri tai muu painamaan, vaan kaikki on kiinni kytkimestä itsestään. Jos se vieläkin luistaa niin vika on silloin kytkimessä, joko kuluneisuudessa tai sitten öljyyntymisessä. Itse osien vaihto ei ole paha homma, eikä osien hinnatkaan päätä huimaa.
Lähetetty: 11.4.2006 21:11
Kirjoittaja aon
destor kirjoitti:Voihan se johtua, mutta epätodennäköiseltä vaikuttaa. Parhaiten se selviää kokeilemalla, säädä siitä kytkinkäpälän säätöruuvista kytkin niin "löysäksi" että voit käsin liikuttaa vähän kytkinkäpälää. Nyt kytkintä ei jää mikään rikkinäinen sylinteri tai muu painamaan, vaan kaikki on kiinni kytkimestä itsestään. Jos se vieläkin luistaa niin vika on silloin kytkimessä, joko kuluneisuudessa tai sitten öljyyntymisessä. Itse osien vaihto ei ole paha homma, eikä osien hinnatkaan päätä huimaa.
Mietiskelin tuotakin, ja säädin vapaaliikettä sen verran että varmasti piisaa, eikä auta. Kevättä odotellessa siis, en kyllä ala tuolla sohjossa makaamaan auton alla
EDIT: Ovatkos muuten motonetin kytkinosat mistään kotoisin?
Lähetetty: 12.4.2006 18:39
Kirjoittaja Kimmo86
aon kirjoitti:
EDIT: Ovatkos muuten motonetin kytkinosat mistään kotoisin?
Noi motonetin osat tuppaa välillä olemaan vähän sitä ja tätä.. Venäläiset on ehdottomasti parhaita. Kannattaa kysellä vaikka Pöho-Andreilta tai RTJN65:lta

Lähetetty: 14.4.2006 17:19
Kirjoittaja aon
Tulipa piristettyä naapuruston kirkollisveronmaksajien kärsimysjuhlaa paiskomalla ladan ovia, koitin säätää vähän paremmin kiinni meneväksi kuskinpuolimmaista, mutta ei kovin merkittävää muutosta tapahtunut.
Katsoin myös penkinpäällisten alle, harmi, kun muistin ostaessa niiden käytöstä kysyä, mutta unohdin tarkistaa. Ilmeisesti "aina on pidetty penkinpäällisiä" tarkoittaa, että ensimmäinen penkinpäällinen on ihan normaali penkinpinta, ja toinen on laitettu päälle kun kuskinpenkki on ollut tarpeeksi riekaleina. Eipä tuo sinänsä mitään haittaa, pidetään päällisiä sitten.
Lähetetty: 15.4.2006 12:30
Kirjoittaja aon
Eilen koitin liimailla kuskinpuolen kolmioikkunan salpaa kiinni Loctite Glas Attakilla, mutta näkyy yön aikana tippuneen lattialle, vaikka kuinka koitin puhdistaa ja pitää kauan puristuksissa sitä

Lähetetty: 15.4.2006 17:00
Kirjoittaja pressa
eikös tuo liima vaadi 24h kuivua
eli olisi pitänyt olla puristuksissa yön yli
Lähetetty: 15.4.2006 17:04
Kirjoittaja aon
pressa kirjoitti:eikös tuo liima vaadi 24h kuivua
eli olisi pitänyt olla puristuksissa yön yli
Ei, vaan on pikaliimaa. Hukkasin paketin, mutta 30sec käskettiin pitämään puristuksissa, ja tuubi varoittaa, että "liimaa ihon ja silmät hetkessä".
Lähetetty: 15.4.2006 17:05
Kirjoittaja pressa
tsori
luulin että käytit sitä lasiliimaa mitä noihin yleensä käytetään
Lähetetty: 15.4.2006 17:07
Kirjoittaja aon
pressa kirjoitti:tsori
luulin että käytit sitä lasiliimaa mitä noihin yleensä käytetään
Jep, sitäkin olisi ollut, mutta tämäkin uhosi liimaavansa metallia lasiin, ja oli halvempaa. Saa nyt nähdä, että oliko hukkaostos, rapsuttelin hiekkapaperin kanssa metallia ja koitin uudestaan, jos siinä kuitenkin olisi ollut jotain vanhoja jämiä vielä.
Lähetetty: 15.4.2006 17:09
Kirjoittaja destor
Ei pidä jos kyseessä on pikaliima. Ensimmäisillä pakkasilla tipahtaa viimeistään. Oikeasti kallis lasiliima pitää ihan eri tavalla.