Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
onte

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja onte »

auttakaa miestä mäessä!? olen koulussa levittämässä pellivanteita ladaani ja ajattelin laittaa niihin vähän pakkelia jotta sais tasasemmat ja nätimmät. ensiksi onko mahdollista?
pysyykö pakkeli vanteissa vai lentääkö meneen kun vähän ajaa? kokemuksia?
ja miten kannattaisi tehdä pohjatyöt että kestää mahdollisimman kauan?
itsellä ei ole kokemusta pakkelin käytössä joten kaikki apu on tarpeen!

jos joku viitsis vastata kymysykseeni y.v.llä olisin todella kiitollinen! :D
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Ei mitään pakkelia ainakaan Ladaan. Raudasta tehty auto korjataan ainoastaan raudalla.
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

onte kirjoitti:auttakaa miestä mäessä!? olen koulussa levittämässä pellivanteita ladaani ja ajattelin laittaa niihin vähän pakkelia jotta sais tasasemmat ja nätimmät. ensiksi onko mahdollista?
pysyykö pakkeli vanteissa vai lentääkö meneen kun vähän ajaa? kokemuksia?
ja miten kannattaisi tehdä pohjatyöt että kestää mahdollisimman kauan?
itsellä ei ole kokemusta pakkelin käytössä joten kaikki apu on tarpeen!

jos joku viitsis vastata kymysykseeni y.v.llä olisin todella kiitollinen! :D
Sama viesti sinnekin: Ei pakkelia Ladaan. Eihän tulipalojakaan sammuteta sahanpuruilla.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos tunnet olevasi niin taitava että korjaat kaiken pelkällä raudalla ja kempillä alkuperäisen näköiseksi tai siistiksi, niin mikä ettei. Me lahjattomat sitten vissiin vaan käytetään pakkelia...

Miten se vanha sanonta menikään "Sen minkä pelti heittää, sen pakkeli peittää"
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Nyt taidat hieman sotkea sanonnat. Tiedoksi niille, jotka eivät ole käyneet rakennusmestarin kurssia, alkuperäinen sanonta menee näin: Minkä mitta heittää, sen lista peittää.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ei tarvi auton kittaamiseen rakennusmestarin papereita. :lol:
Näyttäkääpä toki Lada tai vaikka joku muukin, johon on helmat ja oven alareunat vaihdettu niin, ettei pakkelia tarvi.
Sanonta kyllä meilläpäin menee just niinkuin Jokari esitti.

Mutta asiaan: Pakkelin vedän suoraan peltiin, tai joskus Inerta alle pahoihin paikkoihin.
Ja itse en kyllä lähtisi rappaamaan vanteisiin yhtään pakkelia, miksi pitäisikään kun eihän se keskiö siitä muokkauksesta kärsi.
Jos ulkonäkö mielessä, kannattaa valita valmiiksi hienommat keskiöt. Ja oikealla jaolla.. Ainakaan renkaan sisäpuolelle jääviin osiin ei pakkelia.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Voihan sitä tietysti oikopolkuja käyttää mutta oliko alkuperäisessä ladassa ovet tehty pakkelista vai pellistä?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja Jokari »

PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Voihan sitä tietysti oikopolkuja käyttää mutta oliko alkuperäisessä ladassa ovet tehty pakkelista vai pellistä?
No mitähän helevetin väliä sillä ja on? Ei niitä ovia tartte siitä pakkelista rakentaa, sitä varten on aine nimeltä pelti. Pakkelilla hoidetaan sitten loppusilaus.
Sä voisit mennä vaikka johonkin automaalaamoon huutelemaan että "mitään pakkeleita tarvita, rakennusmestari tekee pellistä p*rkele"

Jämähtikö siellä rakennusmestarikurssilla tasoitteet purkkiin vai oletko muuten vaan perus insinööri :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Kai ne pienet myhkyrät pystyy rälläkällä tasoittelemaan? Tietysti jos ei osaa peltitöitä niin silloin kannattaa käyttää vaikka pakkelia taikka litistää hernekeittopurkki (tyhjä) vasaralla ja laittaa se sitten sinne oven reunaan kiinni pop-niiteillä.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja samarai »

No kyllähän ne alustahitsauksissa pystyy halutessaan rälläkällä tasoittamaan, pohjamaali ja massa päälle. Mutta ei sellaista näkyvää pintaa kyllä pataryssäkään tee, jossa maalit vedetään suoraan hitsisauman päälle. :) Tottakai se on paklattava ja usein vielä monta kertaa, että sitä kestää katsella. On tässä sentään itsekin joskus vähän peltitöitä tehty ja teetetty.
Haiskahtaa kyllä jo vedätykseltä tällaiset rälläkkäjutut. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja aropupu »

voi pojat :lol: :lol:
ensinnäkään...peltiseppä ei jätä sellaisia myhkyröitä peltiin,mitä joutuisi rälläkällä tasottamaan,ne naputellaan alas :shock:

ja hyvän peltisepän jäljiltä ei ole pakkeloimista kuin millin-parin lontti,mutta sellasta seppää en ole nähnyt joka esimerkiksi lokasuojan vääntelee suoraksi ilman että tarvii pakkelia laittaa.

saahan ne tietysti tinalla täyttää pintaan asti mutta on siinä ***vetinmoinen hiominen :?
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja jaasu »

PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Voihan sitä tietysti oikopolkuja käyttää mutta oliko alkuperäisessä ladassa ovet tehty pakkelista vai pellistä?

mitä vikaa pakkelis on?? et osaa käyttää??

on sulla ainaki paljon asiaa ku lueskelee
autoton.. vielä
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja jaasu »

PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Ei mitään pakkelia ainakaan Ladaan. Raudasta tehty auto korjataan ainoastaan raudalla.
eikö rauta ja pelti oo eri asia? minusta lada on pellistä kasattu eikä raudasta :shock:
autoton.. vielä
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja Jokari »

jaasu kirjoitti:
PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Ei mitään pakkelia ainakaan Ladaan. Raudasta tehty auto korjataan ainoastaan raudalla.
eikö rauta ja pelti oo eri asia? minusta lada on pellistä kasattu eikä raudasta :shock:
Mistähän se pelti on sitten taas tehty...tinasta?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Jokari kirjoitti:
jaasu kirjoitti:
PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Ei mitään pakkelia ainakaan Ladaan. Raudasta tehty auto korjataan ainoastaan raudalla.
eikö rauta ja pelti oo eri asia? minusta lada on pellistä kasattu eikä raudasta :shock:
Mistähän se pelti on sitten taas tehty...tinasta?
rauvasta :lol: :lol:
autoton.. vielä
Vastaa Viestiin