ja tietysti tosta tavallisen kaasuttimen sopivuudesta vielä:
US83 normi, joka tuli voimaan kaikissa 1.1.92 lähtien käyttöön otetuissa henkilöautoissa, vaatii myös polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmän. Eli nämä hiiilipönttösysteemit pitäisi kuitenkin saada kytkettyä toimintaan. Toisaalta millä tota katsastuksessa seurataan, polttoainehöyryjen mittauslaitetta ei taida olla missään katsastusasemalla?
mutta 1700 kaasutin koneen alkuperäis Solex 21073-1107010, pitäis olla varustettu ylimääräisillä alipainereijillä joista voisi ottaa käyttöpaineen höyryjärjestelmälle ja tarvittaessa EGR venttiilille joka siis vähentäisi tota HC (muistaakseni), silti kaasuttimessa olisi mekaaninen ryyppy ja perinteinen seostus järjestelmä. Jos taas tossa kaasuttimessa on liian järeät suuttimet yms. pienempiin koneisiin, olisi suuttimet vaihdettavissa muista Solex kaasuttimista.
Joku boxi
Kuitti on Delta-autosta... pitäis hakee ja lukee tarkemmin, mut jos muistan oikein, auton alkuperäisen kuitin mukana tuli vaan toinen kuitti jossa oli lisävartusteena tuo katti sekä höyryjen talteenotto. Siihen sitten tehty vielä muutoskatsastus... voin joskus jos jaksan skannata ja pistää sulle jos jotakuta kiinnostaa ihan himskatisti.Lada-Jussi kirjoitti:Onko autosi muuttotavarana tuotu tai muuten yksittäisesti maahantuotu versio, venäjällä kun ei paljoa axteekkeja ole käytetty niin suomeen rekisteröitynä se tarvitsee sen.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!